Op zoek naar wat anders, misschien wel een 850...

Gestart door Hanzi, 13-05-2018 19:16:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hanzi

Goedemiddag, ik ben Hans en rij al jaren klassiek, de afgelopen 14 jaar een 145 en daarvoor 13 jaar Amazon.
En nu, nu ben ik op zoek naar wat nieuwers. Dan kom je terecht bij een 240, een 940 of... bij een 850 (of evt classic V70, die vind ik nou eenmaal mooier dan de nieuwere).
Op Marktplaats kwam ik onderstaande 850 tegen in mijn favoriete kleur DOP (laserblue is ook mooi maar behoorlijk zeldzaam).

VOLVO 850 2.5-20V,170pk,Lux.Line,Geweldige Auto
€ 1.795,00
http://link.marktplaats.nl/m1284945168?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Op de achterklep zit een forumsticker dus ik neem aan dat hij van een forumlid is geweest; is deze auto hier bekend?
Wat vinden jullie van deze auto? Waar moet ik extra op letten?

V70R^2

dagteller op 000.0

Grote kans dat die dan stuk gegaan is, en mogelijk dus veel meer KM dan de tellerstand doet vermoeden.

Verder simpel, rijd het goed, werkt alles, geen gekke singalen zoals blauwe walmen uit de uitlaat, komt die door de (apk/aankoop)keuring en zijn er geen opmerkingen dan is het vaak wel prima.

Uiteraard hebben deze wagens (op termijn) onderhoud nodig, ze zijn inmiddels allemaal oud..

Hanzi

Dankjewel voor je reactie, die teller is dus wat om op te letten tijdens de proefrit.
En tja, dat t een oude auto is dat is duidelijk, maar de 145 waar ik nu in rij is 47 jaar dus ik ben wel wat gewend. De staat van onderhoud is op een gegeven moment belangrijker dan de leeftijd of km-stand denk ik.
Wat me wel opvalt is dat de "normale" 850's inmiddels voor "oude-auto-prijzen" worden verkocht varierend van een paar honderd tot zo'n 2000 euro, terwijl de turbo's T5 en T5-R boven de 5000 beginnen. Over t algemeen is die laatste categorie volgens mij in handen van liefhebbers en daardoor wellicht beter onderhouden (?).
Zijn er qua betrouwbaarheid nog grote verschillen tussen een 850 en een V70 classic?

BBS

#3
Niet per definitie alle turbo modellen zijn beter onderhouden hoor. Er zijn exemplaren meer dan genoeg die door de eigenaren tot de draad toe af gereden zijn en dan nog verkocht worden als zijnde "goed" De kreet "youngtimer" is goed voor een paar duizend bovenop de realistische prijs. Aan de andere kant zijn er ook exemplaren die wél goed zijn, maar daar hangt dan weer een prijskaartje aan.
Goed kijken naar de wagen en je budget, goede gedegen proefrit maken en luisteren naar je gevoel en durf nee te zeggen als je het toch niet vertrouwd.
En houd wat centen achter de hand voor eerste reparaties die ongetwijfeld aanwezig zijn. Beknibbel dan iets op je budget.
Volvoloos....

Hanzi

tja, het blijft even zoeken naar een betrouwbaar exemplaar, vandaar ook nogmaals mijn vraag: kent iemand de  PD-SR-59?
gegevens advertentie komen iig overeen met die van de RDW (voor wat dat waard is).