voorruit spontaan gebarsten: normaal?

Gestart door Ro, 02-01-2003 14:55:03

Vorige topic - Volgende topic

Ro

Gister is de voorruit van mijn 97 V70 gebarsten. Kleine barst dat wel maar de ruit moet wel vervangen worden.

Is dit een veel voorkomend probleem? ik kan me herinneren dat dit door Volvo vergoed word? Of ben ik nu te optimistisch?

willem1954

gebarsten voruien zie je in deze tijd van het jaar wel vaker, niet alleen bij Volvo: komt door temperatuursverschil buiten/ binnen (hete blower op de vooruit is funest), icm. spanningsverschillen of kleine beschadigingen kunnen dan tot barstjes leiden. Zolang ze niet in het zichtveld zitten is het APK technisch geen probleem. Alleen worden kleine scheurtjes vaak grote...... dat zoiets na 5 jaar nog door Volvo vergoed zou worden is mij niet bekend.  :-[

Reitse

Of het ook geldt voor gebarsten voorruiten weet ik niet, maar met putjes, sterren enzo is het zo dat als je verzekerd bent via Univé en je laat het maken bij CarGlass, dat het dan via de verzekering geregeld wordt.

denkweb

met een WA+ (glaspakket) is inderdaad de reparatie van een ruit (en vaak ook het kenteken-graveren) voor rekening van de verzekering, een ruitvervanging kost (ongeacht welke ruit) in de meeste gevallen dan ongeveer 75 euro...

http://www.carglass.nl 0800-0406
http://www.autoglas-service.nl

enz. enz...

de volvo dealer kan er eventueel ook mee helpen, maar dan zal de rekening daar ook mee overeenkomen waarschijnlijk.

Roy V70R

CiteerOf het ook geldt voor gebarsten voorruiten weet ik niet, maar met putjes, sterren enzo is het zo dat als je verzekerd bent via Univé en je laat het maken bij CarGlass, dat het dan via de verzekering geregeld wordt.

Let wel op het eigen risico.!! :(

roy.
850 GLT - 855 T5 - V70R

volvoTon

Bij div. glasgarages bij ons is het vervangen van de ruit kostenloos bij wa+
De garage neemt dan ook het eigen risico voor zijn rekening.
Rekening gaat rechtsteeks naar de verzekering en het gaat niet ten koste van je bonus.
Let wel het zijn orginele Volvo ruiten.

volvo Ton

christ

Het spontaan barsten van voorruiten was eigenlijk meer een kwaaltje van de eerste types 850 dus tot 94. Bij de daarop volgende types zou dit opgelost zijn (dat is ook zo). Maar de vrieskou en het opwarmen dmv heater en weer snel afkoelen zorgen voor een desasteus effect.
Heater niet volop op voorruit zetten!

Guido_Smit

In 1997 heb ik mijn voorrruit laten vervangen door een groot schadeherstelbedrijf in Roermond, rekening was Fl:1646,-
In 1999 weer voorruit laten vervangen nu door de volvo dealer in Roermond, rekening was FL;1320,-  Beide rekeningen zijn betaald door mijn all-risk verzekering, maar wat mij dus opviel is dat de volvodealer(nu Rutten) dus helemaal niet zo duur was (FL 326,- gulden goedkoper zelfs).
Gr: Guido.
Citeermet een WA+ (glaspakket) is inderdaad de reparatie van een ruit (en vaak ook het kenteken-graveren) voor rekening van de verzekering, een ruitvervanging kost (ongeacht welke ruit) in de meeste gevallen dan ongeveer 75 euro...

http://www.carglass.nl 0800-0406
http://www.autoglas-service.nl

enz. enz...

de volvo dealer kan er eventueel ook mee helpen, maar dan zal de rekening daar ook mee overeenkomen waarschijnlijk.

EX-850 rijder

ook bij mij is ie spontaan gebarsten afgelopen zomer. Reden de ruit had deverkeerde spanning.

Mijn dealer heeft er een ander merk ruit ingehangen die waren beter. Had eerst plikinston nu securit.

Over de dikte van de ruiten. Als je een dunnere ruit pakt heeft dat dan geen effect op de spanning? en volgens mij kan die ruit dannooit goed zitten.

Maar goed bij mij dus verkeerde spanning, volvo vergoed officieel niks, maar als je een aardige dealer hebt......

Johann

Er is inderdaad ooit eens een omperking geweest dat de eerste 850's van voor '94 last hadden van torsie werking in het voorste ruit stijl.
Ook de ruit zlef was te dun.
Vanf 94 moet er een extra stukje versteviging in zitten en een dikkere voorruit.

Adri

Een ruit barst normaal gesproken niet van opwarmen en/of afkoelen, ook niet met de blower er vol op. Wanneer er een ster in de ruit zit wordt het een heel ander verhaal. Dan moet voorzichtig zijn en zeker niet de blower erop zetten. Op deze manier heb ik ooit 2 ruiten op 1 (koude) dag laten barsten.... (nee, geen grappen over maken svp).

Johann

Klopt, meestal gaan ze stuk omdat mensen zo slim zijn er een bakkie warm water op te doen bij 5 graden vorst.

Ik heb een niet reparabele ster in de voorruit van mijn S60 en een "pit" in de , nieuwe , voorruit van de 850 en beide hebben het tot op heden uitgehouden....

ed

Mijn ruit is ook spontaan gebarsten in de kou.
Volvoton had het over gratis vervangen (dus zonder kosten eigen risico).
Bij mijn verzekering kost het 75 euro via Carglass. De Volvo garage bood aan het voor hetzelfde bedrag de ruit te vervangen.
Weet iemand hoe de ruit gratis is te laten vervangen, dus zonder kosten eigen risico?

Ed
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

RonaldV70

Ik weet niet of het een Volvoprobleem is, maar ook mijn voorruit heeft sinds vandaag een barst van 15 cm in de rechterbovenhoek. Loopt precies verticaal naar beneden vanaf het ruitrubber.
Ook mijn V70 is van 1997,maar wel typisch dat op de eerste de beste "winterochtend" de ruit barst. Maar aan de andere kant heeft hij al 260.000 km mee gehobbeld. Dus ja....

Ronald van Dillen
Gister is de voorruit van mijn 97 V70 gebarsten. Kleine barst dat wel maar de ruit moet wel vervangen worden.

Is dit een veel voorkomend probleem? ik kan me herinneren dat dit door Volvo vergoed word? Of ben ik nu te optimistisch?

[/quote]
Citaat van: Ro op 02-01-2003 14:55:03

daytonawim

Citaat van: Johann op 12-01-2003 14:32:24
Klopt, meestal gaan ze stuk omdat mensen zo slim zijn er een bakkie warm water op te doen bij 5 graden vorst.

Jaren gedaan, fles van 1,5 liter op de cv in de gang :-)
Wel handiger dan krabben als je er voor de brandweer met enige haast weg moet, midden in de nacht :-)