injector seals vervangen - dhz klus?

Gestart door mehrzahl, 25-05-2018 09:30:56

Vorige topic - Volgende topic

mehrzahl

Goedendag,
ik heb een 850 GLT uit 1992 met B5254FS motor. Ik heb het vermoeden dat één of meer van de injectorpakkingen lekken. De auto stinkt soms naar benzine en hij loopt stationair een beetje onregelmatig.

Ik wil deze pakkingen zelf vervangen, is dat een klus voor en doe het zelver of kun je dat beter aan een professional overlaten? Waar moet je op letten, tips, tricks?

De set kost per injector 8,70 bij Estateservices. Is dat aan te bevelen of beter via de dealer?

daanium

Volgens mij best goed zelf te doen hoor.
Als je die rubber ringetjes bedoeld bij de injectoren (anders heb ik het verkeerd begrepen) :)

Zie deze 'how-to' : http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,55272.msg1705996.html#msg1705996
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

mehrzahl

dank je! goede instructie, ga de ringetjes bestellen. Better safe than sorry!

NinaPaul

Het komt zelden voor, dus wees er zeker van dat dit het probleem is, anders ben je voor niets bezig.
(controleer zeker de retour slang)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

JvW

Citaat van: NinaPaul op 25-05-2018 14:50:08
Het komt zelden voor, dus wees er zeker van dat dit het probleem is, anders ben je voor niets bezig.

Dat is een hele belangrijke, want die lekt inderdaad eerder is mijn ervaring. En nog een ontzettend gevaarlijke ook.
Overigens ook prima zelf te fixen hoor.

mehrzahl

Citaat van: JvW op 25-05-2018 15:33:20
Citaat van: NinaPaul op 25-05-2018 14:50:08

Dat is een hele belangrijke, want die lekt inderdaad eerder is mijn ervaring. En nog een ontzettend gevaarlijke ook.
Overigens ook prima zelf te fixen hoor.

Dat slangetje heb ik inderdaad al vervangen. Ogenschijnlijk is er niets te zien van een lekkage - dus ik weet niet zeker of het de seals zijn. De symptomen lijken er wel op... Aan de andere kant zijn ze al 26 jaar oud en 360 dkm, dus dan is het niet gek dat ze een beetje gaan lekken. En als ik het zelf kan doen, dan is het een betrekkelijk kleine investering.

NinaPaul

Lekke seals geven vacuumlekkage, maar ik heb ze nog nooit zoveel zien lekken dat de motor echt voelbaar slechter ging lopen, tenzij foute montage (te hard geduwd en ingesneden).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

classicT5

Denk dan eerder dat een van je injectoren zelf lekt. Misschien eens beginnen met ze (ultrasoon) te reinigen?