Zingen stuurhuis

Gestart door Cristophe, 29-05-2018 19:35:02

Vorige topic - Volgende topic

Cristophe

Beste heren (en dames?),

Mijn 850 is vandaag naar de dealer geweest omdat er een nieuw stuurhuis gemonteerd moest worden. Terugrijdend naar huis van de dealer hoorde ik af en toe een zingend geluid bij verandering van stuurtichting en extreem ver insturen, hetzelfde geluid alsof die te weinig olie in het systeem zou hebben.

Weet iemand of dit normaal is? Dat het stuurhuis misschien "ingestuurd" moet worden?

Alvast bedankt voor jullie tijd.

NinaPaul

Terug naar de dealer, hij hoort geen geluid te maken.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

The Volvoboy

Meestal is dat nog wat lucht in het systeem. Zou redelijk snel weg moeten gaan. Hou het vloeistofniveau even in de gaten en vul desnoods wat bij als dat nodig is.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

NinaPaul

Citaat van: The Volvoboy op 29-05-2018 19:37:26
Meestal is dat nog wat lucht in het systeem. Zou redelijk snel weg moeten gaan. Hou het vloeistofniveau even in de gaten en vul desnoods wat bij als dat nodig is.

Dan is het een slechte dealer, ontluchten hoort er nu eenmaal bij (en zo moeilijk is het niet een paar keer tegen de uitslag aan draaien).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

The Volvoboy

Citaat van: NinaPaul op 29-05-2018 19:38:24
Citaat van: The Volvoboy op 29-05-2018 19:37:26

Dan is het een slechte dealer, ontluchten hoort er nu eenmaal bij (en zo moeilijk is het niet een paar keer tegen de uitslag aan draaien).

Ja, ben ik wel met je eens. Maar zingen nadat het systeem helemaal leeg is geweest is meestal nog wat lucht. Duurde bij mij overigens ook langer dan een paar keer heen en weer sturen.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

rjverbrugh

Idd ontluchten, net ook gedaan nadat ik de vloeistof vervangen heb. Paar minuten zingen, schuim in je reservoir en na wat bijvullen moet dat rvij anel over zijn, en dan op peil zette.

Cristophe

Top, zal ik dat even doen. Mocht die blijven zingen even terug naar de dealer dan maar. In ieder geval allen dank voor de input!

The Demon

Citaat van: NinaPaul op 29-05-2018 19:38:24
In theorie heb je weer eens gelijk, maar de praktijk is vaak net even anders.