(verkapte groupbuy) Mooie prijs voor BC-Racing schroefset!

Gestart door Miyel, 31-05-2018 17:04:26

Vorige topic - Volgende topic

Miyel

De succesvolle Quaife groupbuy ligt de meesten ons nog vers in het geheugen.. Maar dat is niet het laatste dure onderdeel wat ik nodig heb wil hebben.

Hierdoor kwam ik in gesprek met Dutch power trading en hij heeft nu een interessante aanbieding; BC-Racing schroefsets voor een gunstige prijs, mits hij er enkele kan verkopen.

Zo kan hij het volgende bieden; De versie met Camber plates €879 en zonder Camber plates €799,- incl btw (elders ~€1000,-)
En net als bij de Quaifes met factuur en garantie.

Hier meer mensen met interesse??
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

V70R^2

Tjonge jonge, zo blijf ik geld uitgeven!

Gaat er nog €100 vanaf als we op 10+ deelnemers komen? Dan doe ik maar weer mee....  ::)  ;D

Miyel

Haha voor welke auto is die set dan? Sloeber heeft toch al een BC set?
Ben wel heel benieuwd naar hoe stug het is op de soft stand..

KIM

SB T-5R

Miyel

Citaat van: KIM op 31-05-2018 19:18:23
Jammer dat ik net Bilsteins heb besteld....

je hebt recht op 14 dagen bedenktijd :eusa_shifty:

V70R^2

Citaat van: Miyel op 31-05-2018 19:15:22

Voor de 850 10V van mijn vriendin, de veerschotels moeten vervangen worden dus dan knal ik wel BC-racing eronder op standje hoog en soft ;D ;D ;D

Ik heb eerder BC-racings op mijn auto gehad, op soft zijn ze comfortabeler dan origineel R en nog sportiever ook, doen eigenlijk niks onder t.o.v. de KW-coil-overs die ik op Sloeber heb, maar kosten nog niet de helft!

KIM

Miyel

Citaat van: V70R^2 op 31-05-2018 20:03:52
Citaat van: Miyel op 31-05-2018 19:15:22
Ik heb eerder BC-racings op mijn auto gehad, op soft zijn ze comfortabeler dan origineel R en nog sportiever ook, doen eigenlijk niks onder t.o.v. de KW-coil-overs die ik op Sloeber heb, maar kosten nog niet de helft!
Are you just saying that 'cause that's what I wanna hear?? ;)

Maar ok, wat goed genoeg is voor jou vriendin zal ook wel goed genoeg zijn voor mij..

Oeh, KW Inox v3 zat ik ook naar te kijken. Veel duur (dus mooi) maar wel in en uitgaande demping instelbaar..

V70geRwin

Miyel

Nice!

Lijstje!!

Forum naamType wagenChamber plates?
Miyel855 T-5RNee
V70R^2850 10v??
V70geRwinV70??Yep

V70geRwin

Ik had voor dit topic al prijzen opgevraagd bij een andere partij:

--------------------------------------------------------------------------------
Zowel met de V1 als de BR serie kan je comfort instellen.

De prijzen zijn als volgt:

BC Racing V1-VM serie schroefset – Volvo V70 FWD 1997 €940,- incl. btw.

Deze schroefset kan ik je aanbieden voor de prijs van €870,- incl. btw.

BC Racing V1-VA serie schroefset - Volvo V70 FWD 1997 €1015,- incl. btw.

Deze schroefset kan ik je aanbieden voor de prijs van €960,- incl. btw.

BC Racing BR-RS serie schroefset – Volvo V70 FWD 1997 €1015,- incl. btw.

Deze schroefset kan ik je aanbieden voor de prijs van €950,- incl. btw.

BC Racing BR-RA serie schroefset - Volvo V70 FWD 1997 €1035,- incl. btw.

Deze schroefset kan ik je aanbieden voor de prijs van €970,- incl. btw.

Deze schroefsets zijn volledig in hoogte en hardheid verstelbaar, de maximale verlaging betreft 8cm. De hardheid van de schokdempers is op 30 verschillende standen instelbaar.

Tevens zijn ze rondom voorzien van veerschotels.

Het verschil zit hem in de topmounts. De BR-RS serie heeft rondom rubber topmounts, de BR-RA / V1-VA serie aan de voorzijde kogelgelagerde en de achterzijde rubber topmounts.
De V1-VM serie heeft rondom rubber topmounts en geen veerschotels.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Over welke set gaan de hier genoemde prijzen?

Markbakker

Ik vind dit wel interessant klinken, maar heb er echt de ballen verstand van.
Rij in een V70 R uit 1998 FWD, zit nu nog alles origineel onder voor verlaagd en achter nivomats. Rij ook op LPG dus rij achter continue met extra 'bagage'.
Ik zat zelf naar Billstein B6 te kijken, is dit (veel) beter of vergelijkbaar?
Hoe zit dit met de achterveren, komen deze helemaal te vervallen en zitten die om de schokdempers verwerkt?
Is dit een kwestie van alleen maar boutjes loshalen en uitlijnen of moet je ook nog aanpassingen aan de wagen maken?

Miyel

Citaat van: V70geRwin op 02-06-2018 16:54:12
Ik had voor dit topic al prijzen opgevraagd bij een andere partij:

--------------------------------------------------------------------------------
Zowel met de V1 als de BR serie kan je comfort instellen.

.....

Het verschil zit hem in de topmounts. De BR-RS serie heeft rondom rubber topmounts, de BR-RA / V1-VA serie aan de voorzijde kogelgelagerde en de achterzijde rubber topmounts.
De V1-VM serie heeft rondom rubber topmounts en geen veerschotels.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Over welke set gaan de hier genoemde prijzen?

Goed punt. Ik kan online eigenlijk niets anders vinden als de BR-RA voor onze auto's. De V1 kan ik niet vinden (instap model maar misschien wel wat softer) en de BR-RS ook niet (zou mij wel passen). Ik heb DPT om uitleg gevraagd.

Edit; Holy crap.. de site uit australie staan ze op

Citaat van: Markbakker op 02-06-2018 17:35:23
Ik vind dit wel interessant klinken, maar heb er echt de ballen verstand van.
Rij in een V70 R uit 1998 FWD, zit nu nog alles origineel onder voor verlaagd en achter nivomats. Rij ook op LPG dus rij achter continue met extra 'bagage'.
Ik zat zelf naar Billstein B6 te kijken, is dit (veel) beter of vergelijkbaar?
Hoe zit dit met de achterveren, komen deze helemaal te vervallen en zitten die om de schokdempers verwerkt?
Is dit een kwestie van alleen maar boutjes loshalen en uitlijnen of moet je ook nog aanpassingen aan de wagen maken?

Net als dat je nu hebt krijg je aan de voorkant een complete veerpoot; Demper met veer er om.
Achter krijg je ook zoals je nu hebt; losse demper en losse veer.

Verschil met de B6 is dat (deze) schroefset instelbaar is in demping én in hoogte. Bij de B6 heb je gewoon een sportieve demper zonder instellingen. Om de auto lager te krijgen heb je dan weer verlagingsveren nodig. (de B6 staat er om bekend de auto iets hoger te laten komen!)

Ja, is gewoon uitwisselen, maar hierna moet de auto wel uitgelijnd worden! Dat moet altijd als je de veerpoten los haalt.

Bij het inzetten van nieuwe dempers en verlagingsveren moet je ook nog veerrubbers en lagers vervangen, die zitten bij de schroefset er al aan!

V70geRwin

Als je rekent dat je veren, demperr, rubbers en lagers gelijk krijgt dan is het een erg nette prijs.
Alleen al lagers/rubbers voor de voorkant veerpoten van fatsoenlijk merk gaat naar 200 euro.

Mijn onderstel is nog erg vers maar die gooi ik gewoon in de verkoop (koni oranje str-t met apex veren, complete poten dan ook met SKF lagers en Lemforder rubbers).