Cruise control valt uit bij gebruik knipperlicht

Gestart door Markbakker, 02-06-2018 16:45:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Markbakker

De laatste tijd doet zich een vervelend probleem voor, wanneer ik de cc aan heb staan en de hendel gebruik om het knipperlicht naar links te zetten valt de cc uit.

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar kan niks vergelijkbaars vinden.

Is dit een kwestie van een nieuwe hendel of moet ik eerst op een andere plek zoeken?

Sinds ik de auto heb gaat de hendel ook niet altijd goed terug bij gebruik van het knipperlicht, doe het dan of met de hand of het stuur net een tikje verder dan het middenpunt. Misschien heeft dat er niks mee te maken maar je weet het maar nooit.

MikeyQR

Ik denk dat je hendel idd niet meer zo fris is, je kan eventueel op de sloop kijken voor een anders of het dan wel weer werkt kan je daarna als je het wil altijd een nieuwe kopen.

arjenT5R

Draadjes gaan ook regelmatig stuk... eerst ff checken op draadbreuken.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Markbakker

Okee morgen de kappen om het stuur maar even loshalen.

Markbakker

Citaat van: arjenT5R op 02-06-2018 18:45:42
Draadjes gaan ook regelmatig stuk... eerst ff checken op draadbreuken.

De grijze draad is compleet doormidden, zal vast het euvel wel zijn, het soldeerapparaat maar aanslingeren.


yannickdv

Als de hendel ook niet meer terug gaat vaak, zou ik gewoon een andere hendel monteren ;)
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

Markbakker

Citaat van: yannickdv op 03-06-2018 11:47:41
Als de hendel ook niet meer terug gaat vaak, zou ik gewoon een andere hendel monteren ;)

Dat heb ik nu ook gelijk kunnen controleren, maar dat ligt volgensmij niet aan de hendel maar aan de ring op het stuur, maar het wordt eerst even naar de bouwmarkt om krimpkousjes op te halen.

arjenT5R

Citaat van: Markbakker op 03-06-2018 11:53:47
Citaat van: yannickdv op 03-06-2018 11:47:41
Als de hendel ook niet meer terug gaat vaak, zou ik gewoon een andere hendel monteren ;)

Dat heb ik nu ook gelijk kunnen controleren, maar dat ligt volgensmij niet aan de hendel maar aan de ring op het stuur, maar het wordt eerst even naar de bouwmarkt om krimpkousjes op te halen.

Vaak met wisselen van stuurwiel worden de plasticjes plat gedrukt idd waardoor ie niet op de juiste plek terug gezet wordt en dus idd de richtingaanwijzer niet meer terug gaat na de bocht.
Ff accu los, stuur er af, de plasticjes weer terug in vorm buigen en weer juist installeren.

De draadbreuk is een bekende, heb t al bij meerdere classics gezien idd.

Hou wel van dit soort cheap fixes, ff solderen en weer gaan  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjen850

Citaat van: arjenT5R op 03-06-2018 12:09:06
Citaat van: Markbakker op 03-06-2018 11:53:47
Citaat van: yannickdv op 03-06-2018 11:47:41
Als de hendel ook niet meer terug gaat vaak, zou ik gewoon een andere hendel monteren ;)

Dat heb ik nu ook gelijk kunnen controleren, maar dat ligt volgensmij niet aan de hendel maar aan de ring op het stuur, maar het wordt eerst even naar de bouwmarkt om krimpkousjes op te halen.

Vaak met wisselen van stuurwiel worden de plasticjes plat gedrukt idd waardoor ie niet op de juiste plek terug gezet wordt en dus idd de richtingaanwijzer niet meer terug gaat na de bocht.
Ff accu los, stuur er af, de plasticjes weer terug in vorm buigen en weer juist installeren.

De draadbreuk is een bekende, heb t al bij meerdere classics gezien idd.

Hou wel van dit soort cheap fixes, ff solderen en weer gaan  ;)

Idd leuk als mensen zo zelf aan de reparatie gaan😀 heb er al verschillende verkocht. Bijna allemaal omdat de draadjes waren gebroken bij de oude ;)

arjenT5R

Nee dat zou nou werkelijk nooit in me opkomen een andere hendel kopen omdat er een draadje geknapt is :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!