Fors olieverbruik + blauwe pluim + nadieselen

Gestart door Gussinklo, 09-07-2018 11:36:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gussinklo

:-)

Ik rijd er nu wat minder mee. Toen ik meer reed was het olieverbruik inderdaad een stuk gunstiger. Maar ik merk geen relatie met de blauwe pluim. Ongeacht de km's geeft hij zo'n vieze blauwe wolk.

en nee, ik houd het oliepeil in de gaten. Er gaat niet teveel in. Olie ververs ik 1x per jaar + filters (20dkm/jaar). en zoals gezegd, er wordt regelmatig bijgevuld.

Carterventilatie weet ik niet, is een nieuw begrip voor mij. Check het bij de garage, daar ga ik vrijdag naar toe.

Mijn rijstijl is behoorlijk netjes. Ben geen strepentrekker. En mijn vrouw zeker niet...

Maar goed, dat wordt het eerst de makkelijke opties checken. Werkt dat niet, dan moet ik maar eens nadenken of ik het de investering waard vind...

Dank nogmaals voor alle tips! Blij mee!!

Groet Joris

arjenT5R

Citaat van: MikeyQR op 09-07-2018 18:23:48
Tja verversen waarom?, elke keer bijvullen ververst toch ook vanzelf. :azn: ;D

Zo heb ik een keer een Mini van een klant op mijn werk gedaan die ook olie had bij gevuld omdat het op min stond alleen had die het gevuld tot op de oliedop want hij dacht dat dat moest, totaal meer dan 15 liter olie moeten aflaten eerder dat het weer op normaal max stond. :eusa_whistle:

Hij kwam wel met de klacht na olie bijvullen rookt de auto erg veel. ;D


Haha ja je hebt ze er bij ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

Bluime pluimen was bij mij 10v over na kop revisie (klepsteel afdichtingen)

20k km is eigenlijk al te lang. Zou zeker een flush overwegen. Kans is zeer groot dat de boel flink vervuild is.
Als je je oliefilter open snijdt weet je genoeg.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Gussinklo

En die start-issues en het nadieselen zouden ook verband kunnen houden met de pluimen? Of is dat echt een ander hoofdstuk?

Groet!

razorx

Ik denk dat je nu genoeg materiaal hebt om mee aan de gang te gaan. ;)
De genoemde oorzaken zijn zeer plausibel.

Gussinklo

Hahaha dat heb ik zeker!

Nogmaals dank en ik ga ermee aan de slag!
Het resultaat zal nog even op zich laten wachten omdat ik het in de vakantie ga (laten) uitvoeren. Maar ik houd jullie op de hoogte van het resultaat!

Joris

classicT5

Nadieselen, kan ook aan je bougies liggen. Hoe oud zijn die?

Gussinklo


leons850

"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

vincen tdi

Citaat van: Gussinklo op 09-07-2018 19:31:44
:-)

Ik rijd er nu wat minder mee. Toen ik meer reed was het olieverbruik inderdaad een stuk gunstiger. Maar ik merk geen relatie met de blauwe pluim. Ongeacht de km's geeft hij zo'n vieze blauwe wolk.

en nee, ik houd het oliepeil in de gaten. Er gaat niet teveel in. Olie ververs ik 1x per jaar + filters (20dkm/jaar). en zoals gezegd, er wordt regelmatig bijgevuld.

Carterventilatie weet ik niet, is een nieuw begrip voor mij. Check het bij de garage, daar ga ik vrijdag naar toe.

Mijn rijstijl is behoorlijk netjes. Ben geen strepentrekker. En mijn vrouw zeker niet...

Maar goed, dat wordt het eerst de makkelijke opties checken. Werkt dat niet, dan moet ik maar eens nadenken of ik het de investering waard vind...

Dank nogmaals voor alle tips! Blij mee!!

Groet Joris

Denk een 20K oud als ze inderdaad een jaartje oud zijn 😉
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D