Alles valt uit ???

Gestart door RoelvanHoof, 16-06-2018 18:10:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RoelvanHoof

Goedemiddag Volvo rijders,
Wat ik nu meegemaakt heb, is me nooit overkomen...
Rij rustig met een gangetje van 80, valt het vermogen weg, gas geven heeft geen zin. Alle dashboard lampjes gaan aan en het enige wat ik kan doen is in zijn neutraal de auto laten uitrollen de berm in. Ik probeer te herstarten en de startmotor draait netjes rond, verder niks ??
Trek de motorkap open, zie niks. Dan maar weer dicht. Nou voorruit, nog eenmaal proberen te starten voordat ik de ANWB bel ( zit wel ik Frankrijk op weg naar Zwitserland), en vol verbazing loopt en brengt mij deze 850 Gle uit 94 met 4 ton netjes zonder problemen naar m'n eindbestemming.

Rara politiepet???

Wat zou er aan de hand geweest kunnen zijn?

Bedankt voor jullie Feedback!
Groeten uit zonnig Zwitserland / Roel

Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 504 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

arjenT5R

Ja 99,9 procent zeker relais 103 vervangen of overbruggen.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

RoelvanHoof

Bedankt voor je bericht.

Bedoel je met relais 103 een zekering in de zekeringkast onder de kap??
En/of hoe te overbruggen?

Ben maar een leek....

Bedankt!
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 504 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

henry classic v70

..zit in de hoofdzekeringkast, deksel zit vast met torx
Is de deksel op de parafaan, als je voor de wagen staat zit ie rechts naast de ruitenwisser
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

elianmars

Citaat van: RoelvanHoof op 17-06-2018 05:11:40
Bedankt voor je bericht.

Bedoel je met relais 103 een zekering in de zekeringkast onder de kap??
En/of hoe te overbruggen?

Ben maar een leek....

Bedankt!

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,7887.msg120489.html#msg120489

Hier staat uitgelegd hoe je het (tijdelijk) kunt overbruggen.

RoelvanHoof

#5
Haha, weet nu wat een relais is., bedankt voor de info

Is er kans dat dit euvel zich weer voor doet wanneer ik naar NL rij, zonder er iets aan te doen?
Ben nogal onthand hier met gereedschap

Bedankt voor je antwoord.

Groet Roel
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 504 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

KIM

Even in alle eerlijkheid: als je niet weet wat een relais is en hoe je deze kunt vinden dan kun je dit beter aan een ander overlaten.

RoelvanHoof

Ja, zat met m'n hoofd ergens anders. Weet nu wel de functie van de 103, en zo onhandig ben ik ook weer niet. Leer elke dag nog.

Mijn hoofd vraag is, dit hier in het buitenland herstellen of een noodverband regelen, gezien mijn situatie dat ik na dit euvel nog 300 kilometer verder heb kunnen rijden. En vanochtend ook geen probleem ondervindt)

Elke ervaring van jullie kant is welkom! Ik schat dan het risico in om door te rijden of hier ter plekke wat te gaan regelen.
(Ik schat dat het relais 3 maal duurder is als in NL. Wanneer de Volvo dealer het hier ter plekke niet heeft moet het uit Bern komen)

Alvast bedankt voor jullie feedback !
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 504 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

KIM

Als je even op het linkje van Elianmars klikt, dan vind je de uitleg hoe je het noodverband kun maken.

arjenT5R

Ja kan er gewoon een brugje op steken. als limp home oplossing...

Eenmaal thuis een nieuw relais steken...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

henry classic v70

...en dat "bruggetje" waar over wordt gesproken kun je gewoon met een stuk elektriciteitsdraad doen (van dat koperdraad met bruine of blauwe isolatie) ligt vast in de bouwmarkt
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4