Voorstellen: V70 R FWD Dennis

Gestart door dvanmuijen, 18-06-2018 17:40:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dvanmuijen

Hallo allen, bij deze even voorstellen.  Mijn naam is Dennis en al een jaartje of vier in het trotse bezit van een zilvere V70R FWD met Prins LPI systeem. Aangekocht als halve impuls aankoop van familielid voor gunstige prijs, maar geen dag spijt van gehad. Auto heeft onderhand al aardig wat van Europa gezien en vorige maand de half miljoen kilometer aangetikt. Met aangepaste ECU mods rijdt de Volvo heerlijk met zo'n 300 pk, maakt het woon-werk verkeer stukken aangenamer ;D. Ik vermoed dat de auto eerder voor surveillance is gebruikt aangezien er een nog ingepakte insigne van de rijkspolitie onder de achterbank lag :police:

Zoals wel te verwachten bij de km stand valt er aan de auto regelmatig wat te doen, waardoor de buitenkant opknappen blijft liggen :-X Na de eerste jaren voor vrijwel alles de auto weg te brengen inmiddels steeds meer DIY. Auto is motorisch in de jaren weer mooi stage 0 met een reviseerde turbo, wideband lambda sensor, carterventilatie aangepakt, olieleidingen vervangen en  draagarmen / schokbrekers / veren voor ook gloedje nieuw.

To-do
- Nivomats vervangen
- Airco complete overhaul (pomp verrot, leidingen lek)
- Uitdeuken achterbumper, kleine schade voorbumper herstellen, roest achterklep wegwerken
- Dakspoiler aanschaffen

Heeft er iemand ervaringen met het vervangen van de sportieve nivomats voor normale schokbrekers en nieuwe (verlaagde) veren? Zware belading heb ik vrijwel nooit, caravan al helemaal niet dus of nivomats echt nodig is weet ik niet.



MikeyQR

Welkom op het forum Dennis.

Wel gezellig weer een V70R erbij! 8)

Over de veren en dempers kan ik wel iets vertellen.
Ik heb zelf ook een V70R en hier zijn de nivomats er ook onderuit gehaald.
Bij mij zijn er Sachs supertouring dempers gemonteerd met voor de oem R veren en achter veren voor een sport onderstel zonder nivomats.
Rijd erg goed moet ik zeggen en ben nu met de R op vakantie dus ook met volle bak belading gereden en inzakken doet die bijna niet.

dvanmuijen

Thanks voor de tip! Aan de voorzijde ben ik onlangs voor dezelfde combinatie van Sachs supertouring + oem veren gegaan. Goed om te horen dat het rijgedrag zonder nivomats niet inboet, heb je toevallig de part nummers voor de sportveren + normale schokbreker achter nog ergens in het archief :)?

yannickdv

Ik denk dat ie met normale sachs dempers achter en V70 "normale demper veren" prima op hoogte staat met je gastank erbij ;)
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

The Volvoboy

Welkom hier! ;D Met een gastank zijn nivomats wel prettig. Maar wat Yannick zegt, met standaard (onverlaagde) veren en dempers achter, staat 'ie prima op hoogte. Volgens mij rijdt Thomas/Vulk ook met deze setup. :eusa_think:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

MikeyQR

Citaat van: MikeyQR op 18-06-2018 20:36:31
Welkom op het forum Dennis.

Wel gezellig weer een V70R erbij! 8)

Over de veren en dempers kan ik wel iets vertellen.
Ik heb zelf ook een V70R en hier zijn de nivomats er ook onderuit gehaald.
Bij mij zijn er Sachs supertouring dempers gemonteerd met voor de oem R veren en achter veren voor een sport onderstel zonder nivomats.
Rijd erg goed moet ik zeggen en ben nu met de R op vakantie dus ook met volle bak belading gereden en inzakken doet die bijna niet.


Onderdeel nummers zou ik moeten opzoeken ben alleen nog niet thuis. ;D

Normale veren kan je idd ook overwegen maar deze zijn wel iets minder dik en dus wat slaper naar mijn idee.
Je kan eventueel in het BLOG van Vulk kijken, De Spaanse Curry.

The Volvoboy

Klopt Mike, die combi is inderdaad best soepel, al denk ik niet dat het met nieuwe dempers (en evt een achteras met nieuwe rubbers) storend is.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

yannickdv

Een achterasrevisie is na 5 ton sowieso niet overbodig en erg dankbaar..
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

dvanmuijen

Heren hartelijk dank voor de info -- inmiddels setje vervangende nivomats gevonden bij rima, prijs viel mij alles mee, kijken hoe dat bevalt. En goed om te weten dat normale dempers met al dan niet verlaagde veren een prima optie is. Als het los ligt inderdaad eens de staat van de achteras bekijken.


V70geRwin

Citaat van: dvanmuijen op 20-06-2018 14:28:46
Heren hartelijk dank voor de info -- inmiddels setje vervangende nivomats gevonden bij rima, prijs viel mij alles mee, kijken hoe dat bevalt. En goed om te weten dat normale dempers met al dan niet verlaagde veren een prima optie is. Als het los ligt inderdaad eens de staat van de achteras bekijken.



Kijk vooral naar de rubbers die tussen de draagarmen zitten (ingebouwd).

En nog welkom, mooi hoor die zilveren FWD, dat zijn de beste!  ;D

Miel850

Mooi mooi mooi.

Maar de Rijkspolitie bestond al een paar jaar niet meer bij aflevering van deze wagen.  :)
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.