Poetsen

Gestart door Esveldt, 05-06-2005 12:58:32

Vorige topic - Volgende topic

san

Vandaag begonnen met het dak en motorkap van de S60.Na het kleien,wat een pokkewerk de eerste keer met de DAP 500 erover heen. Ging een stuk lekkerder dan dat gewone poetstolletje wat ik eerst had.Verschil is nu al goed te voelen. Ik heb 2 maal een Monello fles gebruikt met verschillende pads en Mequairs step3 als laatste....hoelang moet je nu met die DAP over een gedeelte heen?En welke tape plak nu het beste om de kunststof delen af te plakken.De schilderstape van de gamma laat continu los,en ik zie hier foto's van die mooie blauwe tape.Foto's van het resultaat volgen als de klus klaar is.
oh ja hoe krijg je die pads schoon?

grijzev70tdi

Wie wil als je alter I klaar is mijn 850 een keer super goed poetsen? Ik heb er zelf geen gedult voor omdat hij toch wel erg verweerd is. En ik krijg hem nooit zo mooi.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

big ben

Citaat van: san op 24-03-2012 21:12:52
Vandaag begonnen met het dak en motorkap van de S60.Na het kleien,wat een pokkewerk de eerste keer met de DAP 500 erover heen. Ging een stuk lekkerder dan dat gewone poetstolletje wat ik eerst had.Verschil is nu al goed te voelen. Ik heb 2 maal een Monello fles gebruikt met verschillende pads en Mequairs step3 als laatste....hoelang moet je nu met die DAP over een gedeelte heen?En welke tape plak nu het beste om de kunststof delen af te plakken.De schilderstape van de gamma laat continu los,en ik zie hier foto's van die mooie blauwe tape.Foto's van het resultaat volgen als de klus klaar is.

Deze kende je al Sander?

san

Zal me daar eens rustig op inlezen.

Bouke

Citaat van: san op 24-03-2012 21:12:52
Hoe lang je heen en weer gaat hangt af van de afbraak van je polijstmiddel,als het gaat poederen ben je te ver ;D Maar met de DAP ongeveer 2 maal horizontaal en twee maal verticaal en dan afnemen met een mf-doek. Doe elke keer een stukje van 50x50 cm. Doe wel elke keer je vorige baan op overlappen zodat je niks over slaat en ga dan naar je volgende stukje.
Schoon maken doe ik zelf in de was machine als ik klaar ben en als je bezig bent en je pad is verzadigd ff onder de kraan met wat dreft of apc(of je doet het met een padwasher,maar die zal je niet hebben ;) )
Tape kan je het beste van 3M gebruiken,kan je oa bij http://www.carclean.nl/product/3M/3434_afplaktape_19mm_breed_20307895_100587.aspx krijgen

Maar je mag ook langs komen ,help ik je gewoon ;)

arjen850

Citaat van: grijzev70tdi op 24-03-2012 21:15:57
Wie wil als je alter I klaar is mijn 850 een keer super goed poetsen? Ik heb er zelf geen gedult voor omdat hij toch wel erg verweerd is. En ik krijg hem nooit zo mooi.

Kom der maar een dag mee naar hier, komt wel goed ;)

peteRRR

Mensen ik heb van de week Vloeibare Was op de auto gesmeerd en op zich werkt het spul goed en geeft nauwelijks witte uitslag
op de plastic/rubber delen en je moest het afspoelen met water en heb dit gedaan samen met een doek en droog daarna nog een keer
met zo,n micro doek,.......maar je ziet nu veel van die glanzende draaicirkels als tie in de zon staat en is eigenlijk geen porem.

Hoe krijg ik die er uit?

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Bouke

Je heb het zeker vrij snel uitgepoetst Peter,volgende keer even een swipe-test doen. Je veegt dan even met jevinger over de wax,gaat het restprodukt er makkelijk af kan je uit poetsen zoniet ,dan nog even langer wachten.
Hoe je het nu op moet lossen,ik denk gewoon ff wassen en evt een nieuwe laag op brengen. Probeer eerst een stukje of dat lukt en anders de wax strippen met een dreftsopje en op de juiste manier waxen :eusa_shifty:

san

Vandaag de linkerkant gedaan en de achterklep....nu heb ik op de rechterkant,die ik morgen na het werk ga aanpakken, een lelijke schaafplek.Nu heb ik 3 pads,cuttingfactor 0,2,en 4. Nu wil ik ook een pad die wat grover kan polijsten welke is dan de beste?Zo'n gele van Monello? cuttingfactor5.
Die 3M tape ga ik deze week ff bestellen.

Hoe lager de cuttingfactor hoe fijner het polijsten.Toch?
Tis ff zweten maar je hebt wel eer van je werk. ;)

Bouke

Citaat van: san op 25-03-2012 20:58:26
Vandaag de linkerkant gedaan en de achterklep....nu heb ik op de rechterkant,die ik morgen na het werk ga aanpakken, een lelijke schaafplek.Nu heb ik 3 pads,cuttingfactor 0,2,en 4. Nu wil ik ook een pad die wat grover kan polijsten welke is dan de beste?Zo'n gele van Monello? cuttingfactor5.
Die 3M tape ga ik deze week ff bestellen.

Hoe lager de cuttingfactor hoe fijner het polijsten.Toch?
Tis ff zweten maar je hebt wel eer van je werk. ;)
Welke kleuren heb je nu?
Edit: je hebt wit ,oranje en zwart.
Wil je zwaarder kan je iddd voor geel kiezen of een woolpad maar die is wel een stuk grover. Om te finshen zou ik ook nog een light green nemen ;)
Heb je van monello de finale en de mezzo? Kan je ook nog kiezen om de inizio er bij te nemen als je zwaarder wil bv op oranje

peteRRR

Citaat van: Bouke op 25-03-2012 20:40:57
Je heb het zeker vrij snel uitgepoetst Peter,volgende keer even een swipe-test doen. Je veegt dan even met jevinger over de wax,gaat het restprodukt er makkelijk af kan je uit poetsen zoniet ,dan nog even langer wachten.
Hoe je het nu op moet lossen,ik denk gewoon ff wassen en evt een nieuwe laag op brengen. Probeer eerst een stukje of dat lukt en anders de wax strippen met een dreftsopje en op de juiste manier waxen :eusa_shifty:

Zat al die kant op te denken om het er af te halen ( maar wist niet hoe ? ) en het met een andere was te doen,.....met een dreftsopje is een prachtige tip. :D
Had al gedachtes om met een fles Dasty de wagen te lijf te gaan. ;D

Groet.

razorx

grijzev70tdi

Citaat van: arjen850 op 25-03-2012 20:05:18
Citaat van: grijzev70tdi op 24-03-2012 21:15:57

Kom der maar een dag mee naar hier, komt wel goed ;)

Is goed, spreken we een keer af
Grolsch, het klinkt al lekkerder

peteRRR

Auto 2 keer gewassen met W5 vaatwas en een kluts Dasty en daarna met het handje in de was gezet en ben weer dik tevreden,
is 10 keer beter geworden.

Die vloeibare was was ook gewoon vaal kwa kleur en met de was/poets van nu was het een plezier om weer uit te poetsen. :D

Groet.

san

Alvast een foto...voorbumper,velgen en neusje moeten nog,dan maar eens kijken of ik die "schade" weg krijg.

Uploaded with ImageShack.us