Poetsen

Gestart door Esveldt, 05-06-2005 12:58:32

Vorige topic - Volgende topic

Esveldt

Heb ff gekeken of hier al een compleet topic over was, niet echt kunnen vinden. Wel overal een beetje. ::)

Ben wel eens benieuwd naar de poets interval van menigeen, zag bijv. bij een topic de opmerking van Ludo over de wekelijkse was/poetsbeurt (netjes). Wil wel eens weten wie ook zo vaak zijn/haar Volvo onderhoud.

Laat ik beginnen 8)

Uiteraard na het lezen van een aantal topics wou ik het wel eens gaan proberen met Meguiars.
Wat? Wie? Ja, Meguiars. Komt uit Amerika overgewaaid en is nu ook mondjes maat ook hier in Europa te verkrijgen (www.meguiars.com/europe). Wel tering duur in vergelijk met de USA.

Maar zoekt en u zult goedkope adresjes vinden :P, met name op Ebay en dan persoonlijk contacten met een verlanglijst die je al op het net hebt uitgezocht.

Ik heb een deel uit Duitsland en een deel uit de UK.

Wat werkt dat prettig dat spul, zal ff opnoemen wat ik heb aangeschaft voor mijn wekelijkse onderhoud aan mijn Rode R;

Scratch X, Quik Detailer, Deep Crystal System Steps 1 und 2 (zeer indrukwekkend), Quik Wax, Quik Clay Detailing System (heel erg goed), Hot Rims Wheel Cleaner, Endurance Tire Protectant, Supreme Shine Microfire (3 pack), Foam Applicator Pad (twin pack), Luxurious Lambs Wool Wash Mitt (super handzaam washandschoen veeeeeel beter dan een spons), NXT Car Wash en NXT Tech Wax. (in willekeurige volgorde trouwens).

Verder heb ik voor alle zwart/grijze striping het befaamde Poly-trol.

Bij deze mijn lijstje. :D

Paul

Roy_Heitzer

Was van Sonax vindt ik toch nog steeds het mooiste resultaat geven!
Heb ook de was van Meguiars,maar poetst zwaar uit en vindt het knap aan de prijs.Eindresultaat Sonax/Meguiars is vrijwel hetzelfde

b0nkolok

O jeee...! Wekelijks poetsen? Lijkt me wel wat vaak. Ik was meestal zelf de roffel (dan zie je gelijk alle onvolkomenheden) en maar 2 x per jaar in de was (Sonax). Het dak en de motorkap (dat bekende deukje vooraan) zijn wat 'verweerd' en hebben een recover of spuitbeurt  nodig (komt nog).
Ik vind rood overigens een lastige kleur.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

daytonawim

Ik gebruik commandant nr 5 en turtle wax.

Omdat de auto rood is moet met name de motorkap echt wel erg vaak gepoets worden, anders wordt deze dof, de rest van de auto valt wel mee, elke 2 maanden even een beetje turtle er over.
En hij glimt dan prima.

toycar

8)
Een auto moet voor mij blinken. Dus zeker 1 maal per week wassen en schoon maken en zeker 1 maal per maand boenen. Het perfecte spul heb ik nog niet ontmoet. Ik kom toch steeds weer op Turtle Wax uit.

The Saint

Mmmm, ik ben onder de indruk.

De mijne gaat ongeveer 1x per 2 a 3 weken door de wasstraat. Altijd met het meest uitgebreide programma, dat is dus inclusief onderkant wassen en in de was zetten. Uiteraard is mij niet bekend wat voor was dat is.

De wielen, nummerborden en nog wat details worden dan alsnog met de hand gedaan want dat wordt met de machine niet goed schoon.

Ik ben het eens met de stelling dat je de auto beter in de gaten houdt op kleine plekjes als je 'm met de hand wast. Maar het is zo'n werk he...

Ik denk wel dat ik een relatief 'makkelijke' kleur heb: zilvergrijs metallic.

Over de voors en tegens van het machinaal wassen heb ik al veel gelezen, maar ik houd het hierbij.
No shirt no shoes, no pinball

Reitse

hmmm.. Laatste poetsbeurt is uit begin april geloof ik... Laatste tijd niet echt aan het poetsen al blijft alles wel redelijk glimmen. Valma-wash and shine en Valma wax met carnauba-troep erin, werkt prima en smeert heel heel heel gemakkelijk uit...

Spin!

Poetsen...bij mooi weer en op een vrije dag...nederland kennende dus zo'n 3x per jaar. En natuurlijk de poetsdag niet te vergeten onder deskundige begeleiding van Eenzet. Maar meestal toch stiekem door de carwash om voor het niet critische oog schoon te lijken. Valma producten gebruik ik meestal voor het interieur, aangezien mn ouders daarin 'handelen' staat het spul ook voor het grijpen.

Wat ik wel zou afraden is op met bumperspray je bumperdelen te doen, ze slaan daarna immer wit uit, en dat is met dat spul van Eenzet idem, heb ooit iemand gehoord over een soort olie, maar weet verder niet meer waar, wat en hoe...

iemand een gouden tip voor de bumperdelen, handgrepen, daklijsten??????

www.vm-parts.nl

Esveldt

Citaat van: Esveldt op 05-06-2005 12:58:32
Verder heb ik voor alle zwart/grijze striping het befaamde Poly-trol.

Dit bedoel je!

Paul

elianmars

Zo één keer per week, soms één keer per twee weken (ligt er aan hoe vies de wagens zijn) worden ze gewassen in een wasbox, inklusief hardwax behandeling.
Mijn auto's gaan never nooit een wasstraat in! Dat verziekt je lak! Vreselijk zonde.....

De dealer heeft na een beurt de Zafira door de wasstraat gereden. Ik zag het direkt. Vol met krassen. Ben ook vreselijk kwaad geworden op ze... >:( >:(

Verder wordt de lak ongeveer één keer per twee maanden echt gepoetst. Daarvoor heb ik ondertussen al van alles geprobeerd. Ik ben nog niet echt een produkt tegen gekomen, waarvan ik kan zeggen dat 't perfekt is.

Rudi

Ik heb m'n auto's nog nooit gepoetst,ik gebruik de zelfde shampoo als voor de vrachtauto's,dan glimt hij zo mooi als wat.Meestal vul ik op de zaak even een spa blauw flesje uit het grote vat ;D

Dr.Go-Fast...

Reitse

@Spin: die olie is rauwe lijnolie als ik me goed herinner.

fearless

Ik gebruikte altijd wax van Riwax, maar wat ik afgelopen weekend heb gezien word het waarschijnlijk Meguiars.

Yellowbanana heeft namelijk even een poets demotje weg gegeven op de auto van MH. Wow wat kan dat zwart glimmen.

M a r c

Citaat van: fearless op 05-06-2005 20:00:01
Ik gebruikte altijd wax van Riwax, maar wat ik afgelopen weekend heb gezien word het waarschijnlijk Meguiars.

Yellowbanana heeft namelijk even een poets demotje weg gegeven op de auto van MH. Wow wat kan dat zwart glimmen.

En hij blinkt nog na 400km Autobahn  :D De vliegen blijven er niet eens opzitten  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

YellowBanana

Ik ben ook helemaal om! Mijn vriend (met een BMW..  :-\) vertelde er al over. Een beetje sceptisch gaan poetsen met spullen van meguiar's en het werkt echt!
Direct een setje aangeschaft en ga het deze week eens op m'n eigen auto proberen, geel is nl niet de gemakkelijkste kleur om bij te houden kan ik je vertellen.