Poetsen

Gestart door Esveldt, 05-06-2005 12:58:32

Vorige topic - Volgende topic

MaxieS70

J o o s t

Aangestoken door berichten in dit topic ben ik gisteren en vandaag aan de slag gegaan met Meguiar's stap 1, stap 2 en daarna de vloeibare NXT wax. Best een hoop werk maar het resultaat is er ook naar. Er kwam een mooie kleur onder het doffe zwart vandaan. Kleurnr. 427, Dark Grey Pearl Metallic:

Het dak is net een spiegeltje geworden:

)()()sT

Goh, de Paasdagen goed doorgekomen zie ik ;)

Ik ook:

Het zilvere beestje ook even meegenomen

Kan iemand mij vertellen hoe je deze vlek weg krijgt? Ik vind 'm errug irritant :(

Thanx  ;)

Marc O.

Citaat van: )()()sT op 10-04-2007 16:19:09
Kan iemand mij vertellen hoe je deze vlek weg krijgt? Ik vind 'm errug irritant :(

Bedoel je die wolk? Voortaan gewoon een fotootje nemen bij strak blauwe lucht  ::)  ;D

Zonder gekheid: ik zie geen vlek hoor....

Edit:...of bedoel je die vlek op de bumper?  :eusa_whistle:
...The Nile isn't just a river in Africa...

killerbee

Citaat van: Marc O. op 10-04-2007 16:45:56
Citaat van: )()()sT op 10-04-2007 16:19:09

Bedoel je die wolk? Voortaan gewoon een fotootje nemen bij strak blauwe lucht  ::)  ;D

Zonder gekheid: ik zie geen vlek hoor....

Edit:...of bedoel je die vlek op de bumper?  :eusa_whistle:

Op de bumper wel  ;D ;D ;D ;D

Gmid

Wat heb je al geprobeerd op die vlek?

Ik zou zeggen even wat bumper care van autoglym of trim detailer van meguiars, maar ik weet niet wat je al geprobeerd hebt.
Volvo C30 '12

)()()sT

IK heb in het verleden al vaker wat bumperclean artikelen gebruikt; zonder resultaat eigenlijk.
Tegenwoordig doe ik sowieso de bumpers periodiek met lijnolie, maar op deze vlek helpt dat niet echt...

Ik zal nog eens in de winkel kijken voor bovengenoemde spulletjes, thanx

HeZz

Wat kost zo'n koffer van p21s?
ben ik wel benieuwd naar.
Heb vandaag mijn auto ff in een was gezet met teflon...resultaat....mwah.
Kan veel beter als ik de resultaten hier soms voorbij zie komen.
Looking 4 a V70N

pwassink

Nou na twee dagen poetsen, erg veel lappen en pads, boel veel stappen systeem helemaal uitgevoerd .. pfft

Goed spul dat Meguiars, detailer & klei, cleaner, polish, wax ..

Sommige delen moesten een paar maal maar alle swirls etc zijn nu verdwenen.

Even erna nog met de lijnolie in de rondte en voila ..

Kan er weer even tegen nu .  :eusa_dance:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

MaxieS70

Citaat van: HeZz op 11-04-2007 18:59:26
Wat kost zo'n koffer van p21s?

Zoals het er nu naar uit ziet zal het koffertje 65 euro kosten. Voor dat geld heb je dan het volgende P21S producten:
- Carnauba wax
- Paint cleaner
- Shampoo
- Velgenreiniger (zuur vrij, veilig voor alle velgen)

Later deze week zal de definitieve prijs bekend worden, in een apart topic kunnen mensen straks terecht die in het bezit willen komen van zo'n koffertje.

Eugene

Dan heeft die P21S wel een aantal stappen minder dan de Meguiars.

zou neerkomen op NXT wash, Stap 1, NXT Wax, velgenreiniger?

Hoef je bijvoorbeeld niet te kleien om met de P21s een goed resultaat te krijgen?

If it's not blown, it sucks...

Gmid

Deze set is bedoeld voor een lak die al in goede staat is. Die cleaner is slechts licht schurend, zal dus weinig swirls verwijderen. Cleaner staat ongeveer gelijk aan stap 1 & 2 samen, maar dan net iets minder grof dan stap 1.

Kleien zou ik sowieso doen voor een wax beurtje.
Volvo C30 '12

ief

Citaat van: MaxieS70 op 11-04-2007 21:09:27
Later deze week zal de definitieve prijs bekend worden, in een apart topic kunnen mensen straks terecht die in het bezit willen komen van zo'n koffertje.

Kan haast niet wachten.....mooi goedje. :P
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Rayman

Zo vaak hoeft dat kleien ook weer niet... Als je 1-maal de klei hebt gehad kun je eventjes zonder (zolang je de auto regelmatig wast).

elianmars

Citaat van: Rayman op 12-04-2007 17:03:38
Zo vaak hoeft dat kleien ook weer niet... Als je 1-maal de klei hebt gehad kun je eventjes zonder (zolang je de auto regelmatig wast).

Klopt helemaal. Ik ben vanavond eens wat aan de wagen gaan poetsen en begon met de klei. Maar er kwam zo goed als niks van af. Die stap sla ik dus maar over.