stuurhuis lek .......we gaan het misschien toch nog doen.

Gestart door langemaat, 25-06-2018 15:35:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

langemaat

ik heb het stuurhuis behoorlijk lek van onze 850. staat nu al aantal weken stil en heb erover nagedacht of het nu echrt over is met de 850??  (bijna 4 ton)
aangezien het een r betrefd ga ik het waarschijnlijk toch doen, heb al verschillende topics gelezen en denk wel dat dat lukt

ik vraag m pealleen af moet je een nieuw stuurhuis exact in de middenstand monteren of is de slag van het stuurhuis ruim genoeg en komt het niet op een tandje?

ik weet dat het subframe moet zakken enz maar zijn er verder nog zeer belangrijke / handige tips voor het vervangen van het stuurhuis.

gr ed.

V70geRwin

Neem gelijk ook de buitenste stuurkogels mee tenzij je die heel recent hebt vervangen.
Bij het nieuwe stuurhuis krijg je al nieuwe binnenste kogels.
Als het blokje van de stuurkolom niet makkelijk over de spiebanen wil ff de schroevendraaier er tussen wringen.

Gelijk verse stuurolie er in doen.
Als hij helemaal leeg is dan het vaatje helemaal vullen voordat je start en gaat ontluchten.
Dat zou precies genoeg moeten zijn, daarna nog wel pijlen ter controle natuurlijk.

Stuur toch enigzins vastzetten, moet nog een beetje kunnen draaien, anders draai je de contacten van claxon kapot.

De wielen op het oog uitlijnen en zo snel mogelijk naar de echte uitlijner voor behoud van banden.

NinaPaul

Ja het stuurhuis moet in de middenstand staan bij montage. Uitgaande asjes opmeten of omwentelingen van L naar R tellen en het midden bepalen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz