Achtersproeier V70

Gestart door Wauter, 05-06-2005 13:56:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wauter

Klinkt iemand dit bekent?
Mijn achtersproeier doet het niet, bij het sproeier motortje geen spanning. Motortje doet het wel als je hem stroom geeft. Zekering is goed, de achterwisser gaat wel heen en weer als je op het sproeienknopje drukt.

thuur

Klinkt me niet bekend, maar je zult moeten uitzoeken of je schakelaar dan een spanning geeft als je op de knop duwt. Kan gewoon corrosie zijn van te weinig gebruik (in de schakelaar dus), na een paar keer flink indrukken met het contact uit kijken of er verbetering optreedt.

Gr 8)

Wauter

Schakelaar doet het gewoon, zowel gemeten als de eenvoudige conclusie dat wel de achterwisser gaat (je weet wel: een keer of drie tijdens het sproeien)

thuur

De wisser wordt door een relais gestuurd, de pomp direct volgens mij. Heb je ook +12 op de kabel bij de pomp als je op de knop drukt?


Gr 8)

Wauter

Citaat van: Wauter op 05-06-2005 13:56:43

bij het sproeier motortje geen spanning.

Nee geen 12 volt daar, weet jij toevallig welk relais het pompje aanstuurt?

thuur

Relais 203 is voor, relais 204 is achter. Je vindt deze relais links boven je pedalen (paneel verwijderen). Maar de relais' zijn enkel voor de interval van de wissermotors.. De pompjes worden rechtstreeks door de schakelaar-hendel aan je stuur bediend.

Misschien een trivale... maar heb je de contacten aan de pompjes al eens gereinigd? De massarail achter je koplamp (bestuurderszijde) speelt ook een rol in het wissergebeuren. Ook schoonmaken dus ;)


Gr 8)

Wauter

Mja, beetje laat en een sterk staaltje van verkeerd meten. Maar goed, gewoon spanning op de stekker en jawel het motortje doet niks, ook als je er direct spanning opzet niet.
Motortje uitelkaar gehaald (wat anders zaterdagmiddag om 15.30) beetje rommelen, beetje multispray en hopla alles werkt!!
iig bedankt voor het meedenken.

yurigagarin

Toevallig dit motortje ook eruit gehad? Ik wel en krijg m niet goed terug. Hij staat lijkt wel los in het gat van het reservoir en als ik de tank vul loopt het gelijk onder weer eruit.
ALvast bedankt!

HanV70

Dit pompje voor de achterruit wordt vaak aangeboden voor speciale prijzen, bij mij is hij ook stuk, ik denk door geconstateerd meerder aanbod, dat het veel voorkomt. De afstand van voor naar achter, tot de sproeier, is ook een behoorlijke groot voor zo'n klein pompje.
Onderdeel nr. 1259832  bij fcpgroton.com  34,91, helaas stukken goedkoper dan bij Nederlandse Volvodealer.

mehn

Citaat van: HanV70 op 17-07-2009 23:57:07
Dit pompje voor de achterruit wordt vaak aangeboden voor speciale prijzen, bij mij is hij ook stuk, ik denk door geconstateerd meerder aanbod, dat het veel voorkomt. De afstand van voor naar achter, tot de sproeier, is ook een behoorlijke groot voor zo'n klein pompje.
Onderdeel nr. 1259832  bij fcpgroton.com  34,91, helaas stukken goedkoper dan bij Nederlandse Volvodealer.

Tussen de 11 en 12 euro op eBay, nieuw.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: