Waar heb je je vandaag over verbaasd?

Gestart door rob850/480, 28-06-2018 18:11:04

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: Chris op 26-07-2020 17:18:25
Klopt. Spreek uit ervaring. Zo saai als alles het altijd doet. Dus je koopt vanzelf weer zo'n "charme hok" op termijn :D.

Niet helemaal met je eens: zo betrouwbaar vind ik mijn NN niet, afgezien van het onderstel dan. Wat wel zo is, is dat de afstandelijkheid die je tijdens het rijden ervaart er enerzijds voor zorgt dat je rustig 1700 km op een dag doet en niet eens mega-gaar uitstapt maar er anderzijds ook voor zorgt dat je wat charme mist inderdaad: tuurlijk is het gekraak van het interieur en de eindeloze stroom reparaties van een classic k*t en als ik er dagelijks in moest rijden dan had ik van de C70 al lang een rijdende molotov-cocktail gemaakt maar het zeldzame moment dat alles werkt en de vijfcilinder benzine gilt het uit van genot: onbetaalbaar :D (het onderhoud per jaar ook trouwens :P )

Citaat van: Snellebaksteen op 26-07-2020 17:16:47
Ik denk nog steeds dat een 850 met een gekietelde D5 de perfecte combinatie zou zijn.

Jammer alleen dat het bestaansrecht van dieselmotoren steeds verder om zeep wordt geholpen. Mijn dieseltje staat al meer dan 4 maanden geschorst en aangezien dat de eerste maanden niet lijkt te gaan veranderen, begin ik er serieus over te denken om afscheid te nemen :eusa_think:

Sbv

Citaat van: Taranis op 26-07-2020 20:04:01
Jammer alleen dat het bestaansrecht van dieselmotoren steeds verder om zeep wordt geholpen. Mijn dieseltje staat al meer dan 4 maanden geschorst en aangezien dat de eerste maanden niet lijkt te gaan veranderen, begin ik er serieus over te denken om afscheid te nemen :eusa_think:
Gewoon doen. Iets anders weer terug kan altijd nog. Veel stilstaan worden ze niet beter.

arjenT5R

Dat en het is nou ook niet echt dat de waarde toeneemt...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Snellebaksteen

Ik rij door met mijn D5 tot hij er mee stopt. Ik krijg er absoluut helemaal niks meer voor terug en eigenlijk is er niks mis mee. De belasting per jaar is 2 keer de dagwaarde ongeveer maar hij rijdt nog steeds erg goed, sterk, stil, betrouwbaar en zuinig. Bovendien is hij nog steeds netjes van binnen en van buiten. Geen enkele reden om hem op te ruimen.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Taranis

Citaat van: arjenT5R op 26-07-2020 22:14:32
Dat en het is nou ook niet echt dat de waarde toeneemt...

Zit wat in hoor. We laten 'm nog "even" staan tot na de geboorte van junior (is de V40 dan afdoende of is zo'n grote auto als de XC toch wel erg fijn?) en nadat duidelijk is hoe mijn werkgelegenheid eruit komt te zien. Ik heb de eerste ontslagronde overleefd maar als er een 2e lockdown komt, komt er ook een nieuwe ronde. Als die variabelen opgehelderd zijn, weten we ook hoe verder. Voorlopig kost ie niets als behalve wat verzekering en inderdaad afschrijving.

V70geRwin

Citaat van: Taranis op 27-07-2020 09:21:21
Zit wat in hoor. We laten 'm nog "even" staan tot na de geboorte van junior (is de V40 dan afdoende of is zo'n grote auto als de XC toch wel erg fijn?) en nadat duidelijk is hoe mijn werkgelegenheid eruit komt te zien. Ik heb de eerste ontslagronde overleefd maar als er een 2e lockdown komt, komt er ook een nieuwe ronde. Als die variabelen opgehelderd zijn, weten we ook hoe verder. Voorlopig kost ie niets als behalve wat verzekering en inderdaad afschrijving.

Gefeliciteerd met de kleine Ronald, wedden dat de XC dan blijft 😉

Sbv

zeker met een kleine poepfabriek is de auto al snel vol achterin. V40 is dan mogelijk wat krapjes. Aan de andere kant toen ik klein was(lang geleden) gingen wij met een Golf 1 gewoon op vakantie en dat ging ook prima en daarvoor met een VW Kever

Snellebaksteen

nadat duidelijk is hoe mijn werkgelegenheid eruit komt te zien. Ik heb de eerste ontslagronde overleefd maar als er een 2e lockdown komt, komt er ook een nieuwe ronde. Als die variabelen opgehelderd zijn, weten we ook hoe verder.

Hmmm, dat is geen fijne situatie, zeker niet met een kleine op komst.
Succes ermee.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Marc O.

is de V40 dan afdoende of is zo'n grote auto als de XC toch wel erg fijn?

Toen onze junior geboren werd hadden we een Golf IV (OK, we hadden er 2) en daar paste eigenlijk alles in wat we nodig hadden, incl. kinderwagen. Lijkt me dus dat een V40 zéker voldoende ruim is.

en nadat duidelijk is hoe mijn werkgelegenheid eruit komt te zien

We duimen voor je  :eusa_pray:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Citaat van: V70geRwin op 27-07-2020 10:12:43
Gefeliciteerd met de kleine Ronald, wedden dat de XC dan blijft 😉

Thanks! :D En ik denk het ook, vandaar dat we 'm nog niet direct weg doen. Of er komt een andere auto van vergelijkbaar formaat terug die geen 500+ euro per kwartaal aan wegenbelasting kost terwijl we er amper in rijden ;) (voorheen vloog ik naar Oostenrijk voor 1 meeting, nu kan dat opeens wel via Microsoft Teams)

Citaat van: Snellebaksteen op 27-07-2020 11:46:22
Hmmm, dat is geen fijne situatie, zeker niet met een kleine op komst.
Succes ermee.
Citaat van: Marc O. op 27-07-2020 12:06:25
We duimen voor je  :eusa_pray:

Thanks. Deze ronde ben ik blijkbaar geen moment in gevaar geweest maar dat kan volgende keer anders zijn: er is weinig meer over om nog in te snijden :-X
Gelukkig redden we het op 1 salaris ook wel mocht het zo ver komen.... gewoon iets meer dan 5 weken partnerverlof dan :P

glenfiddich1983

Citaat van: Vulk op 26-07-2020 13:30:27
En? Hoe voelt dat?

Citaat van: BBS op 26-07-2020 15:11:53
Bevrijd ??? :D

Mwoah, ik vind het wel jammer, vooral van de S70, maar de nieuwere V70 2.4D die voor de 850 en S70 in de plaats is gekomen rijdt wel erg fijn en dat maakt een hoop goed :D

Citaat van: marc-850 op 26-07-2020 16:17:20
En met het geld dat je nu overhoud?

Laat eerst die V70 zich maar eens bewijzen ;)

Citaat van: Taranis op 26-07-2020 15:14:36
Dat is een fase. Je gaat ze vanzelf weer missen ;)

Wie weet :)

Voorlopig hou ik de 940 Turbo aan als tweede auto, dat is ook geen straf om in te rijden :D

Citaat van: Taranis op 26-07-2020 20:04:01
Niet helemaal met je eens: zo betrouwbaar vind ik mijn NN niet, afgezien van het onderstel dan. Wat wel zo is, is dat de afstandelijkheid die je tijdens het rijden ervaart er enerzijds voor zorgt dat je rustig 1700 km op een dag doet en niet eens mega-gaar uitstapt maar er anderzijds ook voor zorgt dat je wat charme mist inderdaad: tuurlijk is het gekraak van het interieur en de eindeloze stroom reparaties van een classic k*t en als ik er dagelijks in moest rijden dan had ik van de C70 al lang een rijdende molotov-cocktail gemaakt maar het zeldzame moment dat alles werkt en de vijfcilinder benzine gilt het uit van genot: onbetaalbaar :D (het onderhoud per jaar ook trouwens :P )

Qua eindeloze stroom reparaties viel de S70 wel mee eigenlijk. Ik heb daar net nadat ik hem had gekocht in 2013 een hoop (preventief) aan gedaan zoals alle rubberen slangen vervangen, gehele ontsteking vernieuwen, nieuwe LMM, remmerij vernieuwd etc en daar heb ik daarna jarenlang profijt gehad voor mijn gevoel. Na het eerste jaar is het op wat airco ellende na eigenlijk verdomd rustig gebleven qua reparaties aan de S70. Natuurlijk wel eens een keer een wiellager, een keer een brandend lambda lampje met LMM storing (na vastzetten van de stekker met een tywrap verholpen), sierstuk een keer gelast, maar eigenlijk alleen maar dat soort kleinigheden. In dat opzicht zonde dat ik hem weggedaan heb, maar ja. Keuzes.

De 850 daarentegen was een oud ding (en zo voelde hij ook aan) waar eigenlijk altijd wat aan stuk was. Niet altijd wat kritieks, maar wel regelmatig weer een half weekend naar de knoppen omdat er werk aan de winkel was met dat ding. Van die k*tklusjes als stelmotortjes van de kachel vervangen etc. Dat zal ik niet missen (er van uit gaande dat de nieuwere V70 minder problematisch is natuurlijk).

Qua opvolger lang getwijfeld over benzine of diesel, maar uiteindelijk toch maar gekozen voor diesel. Je hebt gewoon veel meer auto voor je geld, omdat veel mensen er niet aan willen. Wij komen toch niet in binnensteden, als we al naar een stad gaan dan nemen we de trein of zetten we de auto buiten de stad neer en gaan dan met het OV verder. In de meeste binnensteden heb je toch niks te zoeken met een auto.

Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

de Boeing

Doordraaien naar de A2, dit keer (gewapend mijn mijn dikkere stabilisatiestang en vers rubber achter) iets harder dan gebruikelijk maar wellicht nog ver onder de limiet van gierende banden, word ik doodleuk rechts ingehaald, op de pechstrook, ik herhaal: 'op de pechstrook?!', door een VW caddy met een knoepert van een gesloten aanhanger eraan  :eusa_snooty: :eusa_think: :eusa_wall: ...wtf...

De banden van die aanhanger  :o dat zag er echt eng uit (gieren, stuiteren, glijden) ... Mss toch ook maar eens aan de dashcam..

arjenT5R

Ging wss toch niet hard genoeg ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

de Boeing

Citaat van: de Boeing op 03-08-2020 12:27:54
Doordraaien naar de A2, dit keer (gewapend mijn mijn dikkere stabilisatiestang en vers rubber achter) iets harder dan gebruikelijk maar wellicht nog ver onder de limiet van gierende banden, word ik doodleuk rechts ingehaald, op de pechstrook, ik herhaal: 'op de pechstrook?!', door een VW caddy met een knoepert van een gesloten aanhanger eraan  :eusa_snooty: :eusa_think: :eusa_wall: ...wtf...

De banden van die aanhanger  :o dat zag er echt eng uit (gieren, stuiteren, glijden) ... Mss toch ook maar eens aan de dashcam..

still, could be worse:

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200804_94449915/nieuwe-beelden-van-ongeval-in-houthalen-tonen-uitvoering-medisch-rampenplan

Taranis

Pfoe. Dan kun je nog zo'n kreukelzone hebben, daar is weinig tegen bestand  :-\