Waar heb je je vandaag over verbaasd?

Gestart door rob850/480, 28-06-2018 18:11:04

Vorige topic - Volgende topic

850-2.520V-Driver

Citaat van: Taranis op 27-07-2020 09:21:21
Zit wat in hoor. We laten 'm nog "even" staan tot na de geboorte van junior (is de V40 dan afdoende of is zo'n grote auto als de XC toch wel erg fijn?) en nadat duidelijk is hoe mijn werkgelegenheid eruit komt te zien. Ik heb de eerste ontslagronde overleefd maar als er een 2e lockdown komt, komt er ook een nieuwe ronde. Als die variabelen opgehelderd zijn, weten we ook hoe verder. Voorlopig kost ie niets als behalve wat verzekering en inderdaad afschrijving.

Gefeliciteerd!

Ik ben 30.04 vader geworden van zo'n klein wondertje ;D

Enkele maanden geleden noodgedwongen vervanging voor de N gezocht. Dat resulteerde in een NN 2.5T benzine ipv diesel.
Daarnaast rijdt m'n partner nog steeds haar C30 diesel ivm haar kilometrage van zo'n 180km per dag. Geloof me, daar krijg je nog gerust een Bugaboo achterin. Maxi cosi op de Family fix op de achterbank en gaan. Geen centje pijn.

Eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat bovenstaand alleen van toepassing is wanneer ze 's ochtends onderweg naar dr werk de kleine bij m'n ouders afzet. Wanneer we in onze vrije tijd ergens heen gaan pakken we lekker de NN.

Lang verhaal kort, de V40 is groot zat voor deze doeleinden maar een NN rijdt zo lekker ;)

Taranis

Citaat van: 850-2.520V-Driver op 05-08-2020 21:24:59
Lang verhaal kort, de V40 is groot zat voor deze doeleinden maar een NN rijdt zo lekker ;)

;D ;D

Gefeliciteerd! :D

NinaPaul

https://volvo850forum.nl/index.php/topic,90668.0.html

Het is een nette auto, maar het inschrijven van die auto kost nu € 3.886,10 (in BE)! Daarmee maak je oude auto's onverkoopbaar  :'( . (VB € 932,32 jaarlijks of € 77,69 maandelijks).

EDIT: Blijkbaar heb ik een typfout in de (online) berekening gemaakt de BIV is 10 maal minder ~ € 450,- De VB is € 922,71
Mijn excuses
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Timo

Yup... Belachelijk.

Wachten tot ze onder de oldtimerregeling vallen  :(
Volvo 855 T-5R CY Manueel 320'000KM - Alles origineel

Transverse, 5-cylinder engine, 2,319 cc. Turbocharged for extreme output.

Vulk

Nog vier jaar voor de mijne. :O

volvobug

Citaat van: NinaPaul op 08-08-2020 12:40:05
https://volvo850forum.nl/index.php/topic,90668.0.html

Het is een nette auto, maar het inschrijven van die auto kost nu € 3.886,10 (in BE)! Daarmee maak je oude auto's onverkoopbaar  :'( . (VB € 932,32 jaarlijks of € 77,69 maandelijks).

ik snap het niet. Die auto is toch al ingeschreven in BE?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Timo

Was het maar zo simpel.

Als je in BE met een auto wil rijden moet je die zelf inschrijven. Of je nu de eerste of 10e eigenaar bent.
Elke keer moet je BIV betalen (Belasting op inverkeerstelling).

Deze regels worden vaak aangepast ivm uitstoot etc.

Zo kost mijn T-5R minder in jaarlijkse verkeersbelasting dan de T-5R van mijn vader..
Gewoon omdat die van hem 2 jaar later ingeschreven is in BE. Zijn T-5R is van 1995, mijne van 1994.
Makes no sense :D
Volvo 855 T-5R CY Manueel 320'000KM - Alles origineel

Transverse, 5-cylinder engine, 2,319 cc. Turbocharged for extreme output.

volvobug

Ah, dank voor de toelichting, dat wist ik niet. Dat past dan wel in "verbaasd"....

Stimuleert wel om zo min mogelijk van auto te wisselen, oftewel langer met een en dezelfde auto door te rijden.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

arjenT5R

Bij ons is overschrijven een tientje ofzo :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Taranis

Ja, je betaalt je alleen blauw aan wegenbelasting als je net in de verkeerde provincie woont of de op dat moment verkeerde brandstof rijdt.

arjenT5R

Citaat van: Taranis op 08-08-2020 19:48:50
Ja, je betaalt je alleen blauw aan wegenbelasting als je net in de verkeerde provincie woont of de op dat moment verkeerde brandstof rijdt.

Ehja ongeacht brandstof enzo eigenlijk sowieso toch... Zelfs op benzine is het gewoon grof te noemen...

Miyel

Daar krijg je dan wel een wegennet voor terug waar je met een schroef set kunt rijden.. afgezien van verkeersdrempels dan.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Snellebaksteen

Ik wou net zeggen: als je op de snelweg Wallonië inrijdt klapperd de voortrein bijna onder je auto uit.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

arjenT5R

Citaat van: Miyel op 09-08-2020 02:14:58
Daar krijg je dan wel een wegennet voor terug waar je met een schroef set kunt rijden.. afgezien van verkeersdrempels dan.

Ja waar je de hele dag in de file staat en de max snelheid 100km/h bedraagt vanwege een niet bestaand probleem ;D

Maar verder top wegen !

Taranis

Citaat van: Miyel op 09-08-2020 02:14:58

Ik heb en hoef geen schroefset. Krijg ik dan korting? :angel: