Waar heb je je vandaag over verbaasd?

Gestart door rob850/480, 28-06-2018 18:11:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NinaPaul

Ik kreeg er niet meer voor dan 50 euro, dat adresje wil ik ook wel :D
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

MikeyQR

Kreeg ik te horen van de oud ijzerboer die vaak op mijn werk langs komt om het oud ijzer op te halen.
Waarom denk je dat er zoveel 850, 940, en vooral 960's gesloopt worden in NL?
Ze gaan uiteraard de bangerbaan op maar ze verdienen goud geld met die katalysatoren.

Een 960 kat. brengt al 800 euro of meer op.

Ik heb hier een Micra kat. liggen van een Micra K11 van 1996 en dat is een kleine die brengt al tussen de 75 en 100 euro op.

Die van die Prius en Auris dat is helemaal een goudmijn, 1700 euro voor een katalysator.
Dit was ook niet zo lang geleden terug op TV met Kees van der Spek.

Dus haal de katalysator maar alvast onder je 850 vandaan en plaats maar een 3' DP.
Dan is je nieuwe DP zowat gratis als je je kat. inlevert bij de oud ijzer handel. ;D

de Boeing

bizar?! snel ff nog wat ouwe 850's kopen dan  ::)

en waarom zijn die van hybride toyota's zo veel meer waard dan? zit hier meer of ander edelmetaal in?

Dikkie

Citaat van: de Boeing op 08-08-2022 11:04:44
bizar?! snel ff nog wat ouwe 850's kopen dan  ::)

en waarom zijn die van hybride toyota's zo veel meer waard dan? zit hier meer of ander edelmetaal in?

Gevonden op internet:
Citaat van: AutoWeek
Maar waarom zijn de dieven zo gretig opzoek naar 'onze' katalysatoren? Het gaat ze om de edelmetalen rodium, platina en palladium. Deze metalen worden in katalysatoren van alle auto's verwerkt. Bij hybride auto's wordt de katalysator alleen minder gebruikt door de deels elektrische aandrijving, waardoor de metalen in een betere staat zijn. Dat levert dan weer meer geld op. Een woordvoerder van de politie legt tegen NOS Radio 1 Journaal uit dat zo'n katalysator tussen de 50 en 100 euro oplevert. "De grootste doelwitten zijn de Toyota Prius, Honda Civic en Honda Jazz."

Lees voor "onze" de hybride auto's.
Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/diefstal-katalysator-hybride-autos-sterk-toegenomen/
Huidig: V70 T-5 2.3 automaat 019 zwart 1998
Voorheen: V70 T-5 2.0 handbak 426 grijs 1997
Overige speelgoed: Suzuki Swift 2006, Yamaha XJ900S Diversion 1996, DAF YA126 1955, DAF YB626 1968, Polynorm 1-ton AHW 1957

Snellebaksteen

Blij dat ik een diesel hybride heb.
;D
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

V70R^2

Citaat van: MikeyQR op 07-08-2022 21:05:01
Kreeg ik te horen van de oud ijzerboer die vaak op mijn werk langs komt om het oud ijzer op te halen.
Waarom denk je dat er zoveel 850, 940, en vooral 960's gesloopt worden in NL?
Ze gaan uiteraard de bangerbaan op maar ze verdienen goud geld met die katalysatoren.

Een 960 kat. brengt al 800 euro of meer op.

Ik heb hier een Micra kat. liggen van een Micra K11 van 1996 en dat is een kleine die brengt al tussen de 75 en 100 euro op.

Die van die Prius en Auris dat is helemaal een goudmijn, 1700 euro voor een katalysator.
Dit was ook niet zo lang geleden terug op TV met Kees van der Spek.

Dus haal de katalysator maar alvast onder je 850 vandaan en plaats maar een 3' DP.
Dan is je nieuwe DP zowat gratis als je je kat. inlevert bij de oud ijzer handel. ;D


Iets minder, een T5 kat. krijg ik tussen de €250 ~350 voor, non-turbo paar tientjes minder.

Voor de 960 kat kreeg ik €1000,- ja, die zijn wel goud waard.

elmarconi

Citaat van: V70R^2 op 08-08-2022 21:50:40

Iets minder, een T5 kat. krijg ik tussen de €250 ~350 voor, non-turbo paar tientjes minder.

Voor de 960 kat kreeg ik €1000,- ja, die zijn wel goud waard.

Wat mis ik ???
https://www.estateservices.nl/kathalysator-volvo-960-95-s90-v90.html
--
Autogas Inside . . .

V70R^2

Het woordje 'huismerk' :D

Daar zit echt geen platina in, beetje keramische rommel die zijn werk vast ook wel een tijdje doet..

Jerra

Dat mijn linker en rechterkanaal zijn omgewisseld ergens tussen de Bluetooth ontvanger, de HU en de versterker, of de speakerbekabeling zelf.

Ik was aan het wachten in de auto en keek een video van techmoan over een draagbare verplaatsbare platenspeler, hierin voerde hij een test uit of het element wel correct bedraad was.
https://youtu.be/b48XD9P8klM?t=808

De verbazing zal van mijn kop af te lezen zijn geweest  ;D
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR

Michaell

#1209
Ik heb mij echt verbaast over onderstaand recentelijk filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=kVNb73E4aRw&t=139s

Het is een politieachtervolging van een gestolen voertuig wat word bestuurd door een 16 jarig jongetje die met 140Km/h door de bebouwde kom (centrum) van Amersfoort racet!
Met name toen de Politieauto stond te wachten op het kruispunt op de verdachte en die ineens met een achterlijke bloedgang het kruispunt op komt donderen waarna de achtervolging word ingezet was gewoon adembenemend om te zien.

Dat kleine jochie moet stijf staan van de adrenaline en ik vraag me af "Waarom doe je dit in Godsnaam! Wat bezielt je om je eigen leven en nog vele malen erger: Dat van anderen zo in gevaar te brengen!". Maar op die leeftijd heb je dat besef natuurlijk nog niet en wil je natuurlijk gewoon niet gepakt worden.
De auto begon te roken waarna het jochie uit de auto sprong (mogelijk had deze iets geraakt, of misschien een money-shift gemaakt en de motor opgeblazen. Who knows) en kort daarna te voet kon worden aangehouden.

Holy sjips, je zou maar rustig door het centrum rijden en zo'n maniak tegenkomen zeg!  :eusa_wall: 

Op een andere noot kan ik zeker het youtube kaneel van de politie aanbevelen: https://www.youtube.com/@PolitieLandelijkeEenheid
En ook van Politie vlogger: Jan-Willem. Die leuke filmpjes maakt over het werk als politieagent, wat hij allemaal tegenkomt, Hoe alles werkt en collega's interviewd. Zeker leuk om een kijkje en inzicht te krijgen binnen het politiekorps: https://www.youtube.com/@PolitieVloggerJanWillem

Jans Duiven

#1210
Goud geld die R bumpers voor de 850's

"Kleur is groen, weet geen kleur nummer"

Bieden voor dit moois kan al vanaf 800 euro  :o  :eusa_boohoo:






MikeyQR

Citaat van: Hans Duiven op 08-03-2023 20:21:06
Goud geld die R bumpers voor de 850's

"Kleur is groen, weet geen kleur nummer"

Bieden voor dit moois kan al vanaf 800 euro  :o  :eusa_boohoo:






Wist je niet dat het een Rolls Royce 850 R bumper met gouden randjes is dan? ;D

Jans Duiven


volvobug

...dat de eerste twee posts uit mijn weblog verdwenen zijn  :o :o :o

https://volvo850forum.nl/index.php?topic=65248.msg1399214#msg1399214

Zwaar ruk, stond de onderhoudshistorie van beide V70's in  :(
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

DBJoran

Citaat van: volvobug op 28-03-2023 10:27:28
...dat de eerste twee posts uit mijn weblog verdwenen zijn  :o :o :o

Dat viel mij de laatste tijd ook al op er zijn meerdere posts op het forum die opeens leeg zijn.