magneetkoppeling werkt niet, tiewrap fix niet gelukt

Gestart door Wouter1973, 01-07-2018 10:50:36

Vorige topic - Volgende topic

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

volvobug

http://www.avoldem.nl/ is denk ik vanuit Zutphen wel te doen.

En Hugo / T5-4life http://www.volvo850forum.nl/index.php?action=profile;u=10235 zit in Zutphen, die sloopt toch ook? heeft in ieder geval regelmatig onderdelen hier te koop?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

discovery

In Deventer zit autodemontage van Lies, die heeft meerdere 850s staan.

Wouter1973

Er is iets gevonden in Hengelo heb ik begrepen. Wat een toestand.... :eusa_think:
Bedankt voor het meedenken! :)

T5-4life

Ik heb vooral kleine dingen liggen. Als ik de ruimte had dan......
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

T5-4life

C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

Wouter1973

Goed nieuws. De airco werkt! Nou ja, bijna. Nog 1 puntje op de spreekwoordelijke 'i': de rechter warm/koud motor moet nog vervangen worden. Wat een onderneming. Nieuwe verdamper, hogedrukleiding, andere pomp, andere kachelunit, en uiteraard weer gevuld. Maar jongens, wat heerlijk die koelte in de auto.  :) :)

razorx

Mooi dat het allemaal goedgekomen is. Een klus is het. Maar dat is een dag werken ook. ;)
Nu heb je jezelf veel dagen werk bespaard. ;)

626Ronin

Citaat van: Wouter1973 op 01-07-2018 10:50:36

Zijn er ervaringsdeskundigen van deze fix met tips?
NB. De topics en bekende filmpjes op youtube gezien en gelezen, ik weet wat de bedoeling is maar krijg de tiewraps er niet goed doorheen. Of zijn ze dan gewoon te dik misschien?  :eusa_think:

veroordeeld ben ik al dus gelieve dat achterwege te laten, maar hier een ervaringsdeskundige met de tie-wraps:
0: klop eventuele te dikke tie-wrap vlak àchter de sluiting over 1 cm op de juiste dikte (met bankhamer op de kop van een vuistje bijvoorbeeld.
1: van welke kant benader je de pomp? van de voorkant onder de auto, eventuele beschermplaat van de radiateur even verwijderen (1e keer van bovenaf geprobeerd, tweede keer via spatbord maar van vooronder is veruit het makkelijkst, helemaal als iemand van bovenaf helpt om de koppeling te "bedienen" (2)
2: wrik met een breekijzer of bandenlichter tussen binnenkant spatbord/carrosserie en de te bedienen koppelingsschijf tegen de poeliering of nog beter: laat dit doen van bovenaf.
3 begin met een schilmesje of horlogeschroevendraaier de veerring te openen, neem deze opening over met een dikke platte schroevendraaier, waarna je het begin van je tie-wrap erdoor steken kan.
4: trek met een (gebogen) telefoontang de tie-wrap door halverwege en voer het begin door de sluiting.
5: trek nu gewoon met de hand de sluiting van de tie-wrap klem achter de veerring en sluit de tie-wrap helemaal en knip of snij het eind af.
6: herhaal 0 t/m5 voor de andere twee veerringen.

*ik weet dat het een ghettofix is, maar heb inmiddels ook door dat het een soort failsafe kan zijn ten opzichte van de officiële methode: als de pomp om wat voor reden vastslaat of te zwaar gaat lopen, smelten de tie-wraps weg en loopt de poelie vrij verder. als je koppeling sterker sluit (officieel geshimd) trekt ie je multiriem aan gort en heb je geen stroom, stuurbekrachtiging en koeling meer..
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.