Witte aanslag op bijrijders ruit

Gestart door Woger, 18-07-2018 19:43:44

Vorige topic - Volgende topic

Woger

Ik heb sinds een paar weken last dat de ruit aan de bijrijderskant lijkt te beslaan. Het is echter een witte vettige (poederachtige) aanslag, waarvan ik niet weet waar die vandaan komt. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de kachelradiator dan zou lekken, maar ik kan nergens vocht vinden. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

razorx

Een lekkende kachelradiator kan.
Een lekkende AC verdamper geeft een wat meer condens achtige aanslag.

Woger

Hmm.. Hoe zou ik er achter kunnen komen welke het is?

razorx

Voorzichtig proeven.
Dus niet de ruit aflikken ;) , maar pink op de afzetting en dan pink op de tong.

Zoet is KVS.

Woger

Ah, ga ik eens proberen.Heb alleen net de ruiten schoon gemaakt   :eusa_doh:

Thanks!

Woger

Hmm... Toch even een plekje opgezocht waar nog wat zat en even aan gelikt. Het is extreem zuur en brandde ongeveer een gat in mijn tong. Lekkende accu  ??? :eusa_think:

volvobug

Citaat van: Woger op 18-07-2018 21:03:50
Hmm... Toch even een plekje opgezocht waar nog wat zat en even aan gelikt. Het is extreem zuur en brandde ongeveer een gat in mijn tong. Lekkende accu  ??? :eusa_think:

Je schoonmaakmiddel?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

-D©©©L-

Citaat van: Woger op 18-07-2018 19:43:44
Ik heb sinds een paar weken last dat de ruit aan de bijrijderskant lijkt te beslaan. Het is echter een witte vettige (poederachtige) aanslag, waarvan ik niet weet waar die vandaan komt. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de kachelradiator dan zou lekken, maar ik kan nergens vocht vinden. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Rij je veel met de airco aan ? 

Woger

Citaat van: volvobug op 18-07-2018 21:40:14
Je schoonmaakmiddel?

Nee, ik had alleen de voorste zijruit schoon gemaakt. Ik zag dat er ook nog wat aanslag op de achterste zijruit zat. Heel vreemd. Ik heb al op alles gegoogled, maar kan niets vinden. Alles gaat over de zoete geur en smaak van koelvloeistof.

Citaat van: -D©©©L- op 18-07-2018 21:50:18

Rij je veel met de airco aan ? 

Nee, niet echt, is een cabrio hé  ;D
Maar heb hem de laatste tijd wel een paar keer gebruikt toen het 30 graden was.

V70 classic

Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Woger

Citaat van: V70 classic op 18-07-2018 22:05:39
U is marinier ?

;D

8)
Yep, zit er een cm dik op en niemand die er naar vraagt  ;D

classicT5

Is koudemiddel of freon zuur? Ik verwacht van wel, maar kan het niet onderbouwen. Misschien alleen rechts last omdatdie het dichtst erbij zit.

Doet je airco het goed? Als je thermometer hebt, zet airco maximaal koelen, meet je dan tussen de 5 a 10 graden bij ventilatie opening?

arjenT5R

Sorry heb nog nooit aan freon gelikt, hahahah.

Rood koelwater geeft trouwens een witte aanslag...

Ook nog nooit geproefd :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

classicT5

Moet je dan toch eens doen, dan weten we het ;)

KIM

Koelvloeistof is altijd zoet. R134a heb ik nog nooit geproefd. Het lijkt me trouwens dan PAG olie te moeten zijn omdat R134a verdampt.