achtervering

Gestart door clubman, 22-07-2018 13:24:20

Vorige topic - Volgende topic

clubman

mijn vering is ten einde gekomen en na 2 gebruikte spullen[nivomats ] ga ik nieuw plaaatsen 
nou is mijn vraag voor kenners  wat is beter :verzwaarde progressieve veren met normale schokbrekers of staandaart veren in combinatie met ride levelers.
ja ik heb lpg en een grote caravan.
tnxs already

Hengeveld

Originele nivomats met bijbehorende originele veren zijn het beste, mijns inziens.

NinaPaul

Ik heb ze er juist onderuit gehaald, na nieuw gemonteerd te hebben en monroe ridelevelers eronder gezet ('92 GLT) ik kon haast niet wegkomen na inzakken.
(Onverharde oprit en weg)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Benny850

Ik heb er verzwaarde veren onder gezet en dit gaat prima icm aanhangers of de caravan. Bij mij blijft de rand net boven de achterwielen(bij redelijk zware belasting)Nivomats vond ik te duur omdat ik ze dan nieuw zou kopen. Monroe ride levellers zou een alternatief kunnen zijn..

clubman

Nieuwe nivomats gaat hem niet worden ivm de prijs. ...helaas  vandaar mijn ervaring advies vraag.
Evt een verzwaarde veer met ride levelers of  is dat een optie of is dat overkill.
Gewone veren kan ik evt van de sloop halen en ridelevelers zijn niet meer zo duur

NinaPaul

Citaat van: clubman op 22-07-2018 20:22:07
Nieuwe nivomats gaat hem niet worden ivm de prijs. ...helaas  vandaar mijn ervaring advies vraag.
Evt een verzwaarde veer met ride levelers of  is dat een optie of is dat overkill.
Gewone veren kan ik evt van de sloop halen en ridelevelers zijn niet meer zo duur

Dat werkt niet, dan staat de auto altijd met zijn kont omhoog.

Gewone veren met ride levelers zorgt voor de beste (instelbare) hoogte.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

The Volvoboy

Verzwaarde veren en nieuwe 'normale' dempers voldoen prima in mijn ogen. Ik heb toen verzwaarde veren van Estate Services gekocht. Die had ik i.c.m. originele dempers (Sachs Supertouring). Je zou ook nog Bilstein B4 kunnen overwegen, die schijnen iets steviger te zijn.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Wouter1973

Citaat van: NinaPaul op 22-07-2018 16:13:58
Ik heb ze er juist onderuit gehaald, na nieuw gemonteerd te hebben en monroe ridelevelers eronder gezet ('92 GLT) ik kon haast niet wegkomen na inzakken.
(Onverharde oprit en weg)

Dat heb ik ook wel eens gehad. Paar keer met de voet op de trekhaak duwen hielp net genoeg ;-)

V70 classic

Dus je vraagt advies.
Om vervolgens aan te geven dat t m allemaal niet gaat worden ivm kosten.
Had je net zo goed die dingen gelijk gekocht ipv dit topic te openen.
Of wilde je horen dat die dure dingen niet werken en dat die goedkopere oplossing beter was ?
Setje goede nivomaten werkt gewoon t beste.
Zeker als met wisselende lasten werkt.
Daar was Volvo 25 jaar geleden al achter.
Beginnen ze te lekken tja dan zakken ze he.
Maar we hadden t over goede.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

NinaPaul

Citaat van: V70 classic op 23-07-2018 10:13:50
Nieuwe nivomats gaat hem niet worden ivm de prijs. ...helaas  vandaar mijn ervaring advies vraag.
Evt een verzwaarde veer met ride levelers of  is dat een optie of is dat overkill.

Dus je vraagt advies.
Of wilde je horen dat die dure dingen niet werken en dat die goedkopere oplossing beter was ?

Bold statement(s).

Zoals eerder aangegeven heb ik nieuwe gekocht inc. veren rubbers etc. voor mijn '92 GLT bij de volvo dealer ( was ongeveer 1200 euro kwijt) ik heb er 5 maanden mee gereden en ik vond het totaal waardeloos dat ik alsnog niet had wat ik wilde. Zeker met gevulde aanhanger eraan een dag of twee stilstaan waren de nieuwe nivomats gewoon ingezakt (en nee, dat is geen defect maar een eigenschap staat ook in de gebruikshandleiding). Zoals hierboven aangegeven kan je dan wel op de dissel staan dansen, maar dat is voor mij het probleem niet aanpakken maar symptoom bestrijding.

Ik heb alles verkocht en er voor 200 euro ridel evelers onder gezet, die zakken nooit in en zijn prima op te pompen naar het gewenste level. Zelfs met een handpomp van de fiets of een 12V compressor dingetje.

Verder vind ik nivomats qua wegligging zeker niet beter dan ride levelers.
-Gottfried Leibniz

V70 classic

Citaat van: NinaPaul op 23-07-2018 11:13:34

Dus je vraagt advies.

Bold statement(s).

Zoals eerder aangegeven heb ik nieuwe gekocht inc. veren rubbers etc. voor mijn '92 GLT bij de volvo dealer ( was ongeveer 1200 euro kwijt) ik heb er 5 maanden mee gereden en ik vond het totaal waardeloos dat ik alsnog niet had wat ik wilde. Zeker met gevulde aanhanger eraan een dag of twee stilstaan waren de nieuwe nivomats gewoon ingezakt (en nee, dat is geen defect maar een eigenschap staat ook in de gebruikshandleiding). Zoals hierboven aangegeven kan je dan wel op de dissel staan dansen, maar dat is voor mij het probleem niet aanpakken maar symptoom bestrijding.

Ik heb alles verkocht en er voor 200 euro ridelevelers onder gezet, die zakken nooit in en zijn prima op te pompen naar het gewenste level. Zelfs met een handpomp van de fiets of een 12V compressor dingetje.

Verder vind ik nivomats qua wegligging zeker niet beter dan ridelevelers.

Ik heb er 1 keer problemen mee gehad met de classic van 20 jr.
Andere eronder en geen problemen meer.
De NN zitten ze ook onder.
Maar beide wagens heb ik nooit echt ingezakt terug gevonden.
Als de rest goed is kost een setje sacks een 500'( destijds).

Duss

The Volvoboy

Nieuwe nivomats hebben nogal de neiging om gauw in te zakken bij stilstand. De kont van die van mij staat ook al gauw laag na een paar uur staan. Functioneren verder prima, ze zakken alleen gauw in. Dus kan me wat dat betreft het probleem van NinaPaul wel voorstellen. Ben het ook wel eens dat standaard schokdempers strakker rijden dan nivomats, die zijn echt wel lekker comfy. Ik heb zelf de sportnivomats. Die hebben een redelijk stevige ingaande demping, alleen de uitgaande demping is wat soft. Dus in een sportieve bocht ligt die estate gewoon bijna op z'n kant. ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

V70 classic

Citaat van: The Volvoboy op 23-07-2018 11:42:50
Nieuwe nivomats hebben nogal de neiging om gauw in te zakken bij stilstand. De kont van die van mij staat ook al gauw laag na een paar uur staan. Functioneren verder prima, ze zakken alleen gauw in. Dus kan me wat dat betreft het probleem van NinaPaul wel voorstellen. Ben het ook wel eens dat standaard schokdempers strakker rijden dan nivomats, die zijn echt wel lekker comfy. Ik heb zelf de sportnivomats. Die hebben een redelijk stevige ingaande demping, alleen de uitgaande demping is wat soft. Dus in een sportieve bocht ligt die estate gewoon bijna op z'n kant. ;D

T zal msn wel iets zakken.
Maar echt dat t opviel nog niet gehad.
K ga er ook niet met een liniaal bijstaan.

V70geRwin

Dus je vraagt advies.

t zal de hitte zijn maar hij geeft gewoon het kader aan en dat is dat nieuwe nivomats te duur zijn.
prima toch, dan kan het advies zich concentreren op de andere opties.

Fijn dat nivomats voor jou de beste oplossing zijn maar dat is dus niet voor iedereen zo.

Hans Duiven

Citaat van: NinaPaul op 23-07-2018 11:13:34

Dus je vraagt advies.

Bold statement(s).

Ik heb alles verkocht en er voor 200 euro ridelevelers* onder gezet, die zakken nooit in en zijn prima op te pompen naar het gewenste level. Zelfs met een handpomp van de fiets of een 12V compressor dingetje.

Verder vind ik nivomats qua wegligging zeker niet beter dan ridelevelers*.

Dank voor je inbreng.

*=Ride Levelers  ;)