waar zit de orifrice?

Gestart door Wouter1973, 25-07-2018 09:37:42

Vorige topic - Volgende topic

Wouter1973

Nu bezig met airco. Waar zit de orifrice? Bij het schutbord of meer richting condensor? Ik vermoed in de dikke leiding die langs distributiezijde richting ECU box loopt.

razorx

Exact! Vlak bij het KVS reservoir.

Wouter1973

KIM

Hij zit net achter de leidingkoppeling onder je ECU box (schroefkoppeling). De orifice kan er soms best diep in zitten.
In je andere topic zag ik dat je waarschijnlijk dit stuk leiding (ik dacht dat de leiding links op je foto de ingaande leiding is) beter ook kunt vervangen ivm die beun oplossing die je bent tegen gekomen.

V70geRwin

Net vorige week ook vervangen, het is de dunne AC leiding die naar achteren loopt.
Onder de luchtbuis van je ECU box, die eenvoudig los kan er loopt niets doorheen, zie je de koppeling, daar achter zit hij.
Je moet de AC buis voor aan even lossen met de inbus, dan krijg je meer ruimte, anders krijg je er geen gereedschap op.

razorx

Ik was niet duidelijk. Hij zit inderdaad niƩt in die dikke leiding. ECU koeling er even uit halen en het expansievaatje. Dan zi je dit:

De orifice:

V70geRwin

Plaatjes doen het altijd het beste  :eusa_clap:

Maar waren we nog op tijd?

Wouter1973

Jullie waren fantastisch snel. Wat roet in het eten gooide was dat de leiding aan de schutbord zijde met lijm vast geprutst bleek te zijn. Waardoor die leiding en de verdamper nog vervangen moeten worden. Dashboard los enzo. Kortom, qua tijd vanochtend niet op gerekend. Die is voor een andere keer. Thanx allemaal! :)