Je volgende auto

Gestart door Turbobiker, 06-06-2005 23:05:05

Vorige topic - Volgende topic

fust850

Citaat van: grijzev70tdi op 02-11-2011 21:37:37
Hebben als bedrijfsauto een chrysler Voyager (dodge ram van) 2,5 CRD gechipt. Rijd heerlijk. Ook met grote aanhangers er achter (is alleen de 3e versnellingsbak die er onder zit binnen 110000 km, allemaal garantie) Zijn op zoek naar wat anders, maar wat precies weten we nog niet

Heb in September een avondje met zo'n nieuwe Voyager gereden, wel met een dikke benzinemotor erin overigens, vind het nog knap dat ik er geen flits-prent aan overgehouden heb.  Maar voor 200km dagelijks woon-werk in mijn uppie is dat toch wel wat overdone...
Zweedse wolf in schaapskleren:  Ford S-Max 2.5ST Roffelbus

Ewout Schalkwijk

Niet Ashgold.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Dus gisteren gekocht en vandaag opgehaald. Zover dus voor m'n gezonde verstand en de verhalen van nog een jaartje wachten. :eusa_whistle:

288.000 op de klok maar bij 140.000 is de motor en de bak geartronic vervangen. 2006 model, dus met 185PK. Dank je voor je tips Ronald. :eusa_clap:
Geen Four C, maar na een half uurtje was ik wel aan het 'kameel' rijden gewend en je kunt lekker over de verkeersdrempels boenderen. Zwarte auto met fabrieks donkere ramen en zwart lederen interieur... Volgens Autoweek wat saai, maar ik vind het erg mooi. Vandaag bij aflevering is de achterwissermotor vernieuwd. M'n hogedrukspuiten voor de koplampen doen het niet. Maar ik heb garantie.  :eusa_dance:

De Audi is daarmee eindelijk opgeruimd wat dat was toch een aardige tijdbom geworden.

Ff een paar plaatjes:

Ewøut

PS, ik hou m'n rechten hier op het forum want de zwarte TDI wordt echt niet opgeruimd. M'n vrouw gaat erin rijden en die vind dat wel prima. Heeft ze eindelijk een kachel die echt warm wordt en warme billen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

fpede

proficiat man!
die ziet er niet mis uit!  :eusa_clap:

Laserblue

Prachtbak! :eusa_clap:

Spoilertje achterop?  ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Sbv

Netjes Ewøut,

Nu nog wel even een achterspoiler erop zetten hoor. Kijk ook even naar je ruitenwisser achter. deze staat verkeerd om. Waarschijnlijk heeft men de verkeerde motor er eens ingezet. Bij deze XC70 hoort de wisser precies de andere kant uit te staan.

Rijdt wel lekker zo een 6-bak. Het geluid is misschien wat minder als bij de Audi, maar toch

Marc O.

Da's helemaal niet verkeerd, gefeliciteerd met de aanwinst! :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 05-11-2011 20:44:54
Netjes Ewøut,

Nu nog wel even een achterspoiler erop zetten hoor. Kijk ook even naar je ruitenwisser achter. deze staat verkeerd om. Waarschijnlijk heeft men de verkeerde motor er eens ingezet. Bij deze XC70 hoort de wisser precies de andere kant uit te staan.

Rijdt wel lekker zo een 6-bak. Het geluid is misschien wat minder als bij de Audi, maar toch

De foto was van voor de reparatie. Nu ligt de wisser weer mooi horizontaal rechts. Na het ophalen even een flinke rit naar Oslo op en neer gemaakt. Wat een t*ring weer zeg. Grijs en de hele tijd regen. De wissers doen het prima. Ook zo'n regensensor is gaaf. wel jammer dat ik m'n auto nog niet schoon heb kunnen bewonderen. Momenteel is die strak grijs van de modder en andere rotzooi. Grappig om te bedenken dat die auto hier 300km vandaan in Torslanda geproduceerd is. Misschien rijd ik eens die kant om om een fotootje te maken. bij Tim ff een bakkie doen en weer terug blazen.

Spoilertje zou ik heel graag erop willen, maar daar moet ik maar eens tegen aan lopen. Iemand enig idee wat dat kost? En spuiten? M'n sidemarkers achter moeten ook gefikst worden. die doen het niet.

Ewøut

grijzev70tdi

Daar zijn nieuwe ledjes voor te krijgen, is nog geen 15 minuten werk volgens mij (bij de N van de buurman ook wel eens gedaan) koste iets van 15 euro dacht ik
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Ewout Schalkwijk

Oh, da's goed nieuws. Ik vind het toch wel fijn als ook deze kleine smetjes met mettertijd opgelost zijn. Mocht je nog een onderdeelnummer in je achterhoofd hebben...

Ewøut

Emiel

Sidemarker stuk in het achterlicht?

Begin maar met sparen want die kosten een veelvoud van 15 euro.

grijzev70tdi

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 05-11-2011 22:22:46
Oh, da's goed nieuws. Ik vind het toch wel fijn als ook deze kleine smetjes met mettertijd opgelost zijn. Mocht je nog een onderdeelnummer in je achterhoofd hebben...

Ewøut

Zal maandag even vragen, heeft de rekening nog wel ergens.

Citaat van: Emiel op 05-11-2011 22:32:03

Hoeft geen nieuw achterlicht in hoor, is gewoon een led blokje. Was niet heel duur.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Emiel

Citaat van: grijzev70tdi op 05-11-2011 22:34:59
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 05-11-2011 22:22:46

Ewøut

Zal maandag even vragen, heeft de rekening nog wel ergens.

Citaat van: Emiel op 05-11-2011 22:32:03

Hoeft geen nieuw achterlicht in hoor, is gewoon een led blokje. Was niet heel duur.

Oké...laat het maandag maar weten wat ze per stuk kosten.

viking_in_shorts

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 05-11-2011 22:13:33

De foto was van voor de reparatie. Nu ligt de wisser weer mooi horizontaal rechts. Na het ophalen even een flinke rit naar Oslo op en neer gemaakt. Wat een t*ring weer zeg. Grijs en de hele tijd regen. De wissers doen het prima. Ook zo'n regensensor is gaaf. wel jammer dat ik m'n auto nog niet schoon heb kunnen bewonderen. Momenteel is die strak grijs van de modder en andere rotzooi. Grappig om te bedenken dat die auto hier 300km vandaan in Torslanda geproduceerd is. Misschien rijd ik eens die kant om om een fotootje te maken. bij Tim ff een bakkie doen en weer terug blazen.

Ewøut

Mooie auto :eusa_clap:

Verder ben je natuurlijk van harte welkom, ik woon bij Torslanda linksaf, over het water en dan even rechts / links. Hier hebben we trouwens  veel mooier weer. Vandaag geen spatje regen gezien (het zonnetje is zelfs nog even doorgebroken)

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 05-11-2011 22:13:33
Citaat van: Sbv op 05-11-2011 20:44:54
Netjes Ewøut,

Spoilertje zou ik heel graag erop willen, maar daar moet ik maar eens tegen aan lopen. Iemand enig idee wat dat kost? En spuiten? M'n sidemarkers achter moeten ook gefikst worden. die doen het niet.

Ewøut
Ik dacht dat de spoilers in kleur verkocht werden, maar misschien dat Emiel dat wel zeker weet en ook wat ze ongeveer kosten