Je volgende auto

Gestart door Turbobiker, 06-06-2005 23:05:05

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Lekker automaat rijden. Neem dan een 850 10v handbak

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 30-10-2011 20:27:42
Citaat van: Turbo-Geek op 30-10-2011 18:33:20
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 30-10-2011 15:38:53
Een Ashgold XC70.... mooier worden ze niet. en dan bedoel ik een N. Die NN (heet die zo?) vind ik nog steeds niet mooi.

http://www.woont-in-noorwegen.nl/ting_og_tang/ashgold.jpg

Zo mooi... :eusa_clap:

Ewøut

Zou maar flink gaan sparen voor het onderhoud ;)

Ja, ik ken de verhalen van Ronald.... en heb het met hem te doen, maar o, wat is die auto geil! Zijn er eigenlijk betere en minder goede modeljaren?

Ewøut

PS. V60 is van achteren gezien super, maar die koplampen :eusa_wall:

Ik kom wel helpen sleutelen ;D

Waarom heeft iedereen op dit forum trouwens een volledig afwijkende mening? Arjen850 kraakte v/d week al winterbanden af die ik eigenlijk best redelijk vond, jij vindt dit een geweldige kleur terwijl ik het echt de meest duffe kleur voor een XC vind  :eusa_shhh:

Om je vraag te beantwoorden: ja... de modeljaren t/m 2003 hebben een differentieel wat minder slip toestaat en dus sneller naar de vaantjes gaat. Niet dat dat een garantie is, de mijne is alsnog stuk.
MY2004 is nog net voor de facelift maar heeft al wel het nieuwe diff. Zelf zou ik voor een MY2005 gaan, dan heb je ook het nieuwe dashboard, geen dooie-vissen-ogen meer en geen bumpers waar 't lijkt alsof de zaterdagmiddaghulp van de Halfords de niet-netjes-passende skid-plates er 5 minuten voor sluitingstijd nog even tegenaan gekwakt heeft.
Vanaf MY2006 is de 185 pk D5 gemonteerd (ik ga er voor het gemak even van uit dat je weer gaat dieselen) waar de 1 enthousiast over is en de ander niet. Standaard af-fabriek roetfilter. Hij loopt iets rauwer, maar wel iets meer power dan de 163 pk versie die ik heb, die zonder chip niet vooruit te branden is. Vanaf MY2006 ook een zestraps geartronic ipv vijftraps, scheelt je op kruissnelheid circa 500 toeren maar in verbruik zo goed als niets.
FourC is erg handig als je geen zin hebt om hele dagen het idee te hebben dat je aan het varen bent, zet 'm op sport en het stuurt verbazingwekkend strak, zelfs op 16" Donald Duck wielen. Nadeel is dat de dempers kwalitatief niet geweldig zijn (ik heb ze alle 4 vervangen en alweer 1 lek) en errug duur.

Ergo: kijk voor een MY2005 of MY2006, maar zoals gezegd, reserveer wel het nodige voor onderhoud.

Sbv

Voor de zuinigheid hoef je niet een MY06 te kopen, het is wel lekker dat de motor minder toeren draait in de 6e versnelling. Waarbij de 5-traps GT tegen de begrenzer aanloopt heeft de 6-traps nog ca 3-400 toeren over.
De motor is wat rauwer, maar ik heb er in een best wel aantal gereden en allemaal klinken ze toch wel anders. Ik rij nu zelf dik 95000 km met een MY06.
Het Four-C is een hele leuke optie, ook om onderdelen te vervangen a 400 euro per demper, maar maakt wel een wat mindere zwabberauto

arjen850

Kraakte ik winterbanden af? Vertel?

Taranis

Citaat van: Sbv op 31-10-2011 10:20:35
Voor de zuinigheid hoef je niet een MY06 te kopen, het is wel lekker dat de motor minder toeren draait in de 6e versnelling. Waarbij de 5-traps GT tegen de begrenzer aanloopt heeft de 6-traps nog ca 3-400 toeren over.

En waar denk jij in Noorwegen tegen de begrenzer aan te gaan lopen? ;D
Breng ik het nog netjes dat je op kruissnelheid minder toeren draait... bij 217 km/h en 4550 toeren nijpt de software de boel af en zit er een vervelende blauwe MY06 V70 in de binnenspiegel :eusa_wall:

Het Four-C is een hele leuke optie, ook om onderdelen te vervangen a 400 euro per demper, maar maakt wel een wat mindere zwabberauto

400 euro is aftermarket, zonder de benodigde bouten en dergelijke. Bij de dealer ga je richting de 600 euro per demper, ex btw.

Citaat van: arjen850 op 31-10-2011 10:35:52
Kraakte ik winterbanden af? Vertel?

In je eigen blog? Jij vond ze niet geschikt voor power, ik juist wel ;D

arjen850

klopt, maar ook zei ik dat ik ze al met al niet tegen vond vallen;) toch niet echt afkraken:)

Taranis

Ok, je hebt gelijk :)

arjen850

V70 classic

De motor is wat rauwer, maar ik heb er in een best wel aantal gereden en allemaal klinken ze toch wel anders. Ik rij nu zelf dik 95000 km met een MY06.

Is de 6e trap geen overdrive  :eusa_think: .
Tenminste als ik bij 260 naar de 6 ga wilt ie niet verder  :eusa_shifty:.

;D
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Ewout Schalkwijk

Zo hee, da's een aardig verhaal Ronald. Is een XC per definitie duurder dan een V? Ik denk dat ik maar bedank voor de Four C. Kan je achteraf Four C vervangen voor gewone dempers? Hier in Noorwegen zou je eigenlijk iedere 100.000km je gewone dempers moeten vervangen. Langer kan wel, maar ze worden dan echt minder. Tuurlijk diesel. Ik heb bijna altijd diesel gereden en ik geniet van die rauwe bullebakken :-)

Ik rijd nu aardig wat kilometers per maand en krijg leuk betaald daarvoor. Ik zou ook een leuk aangeklede V70NN kunnen leasen, maar ik kan er niet aan wennen.

Dus ik moet rekening houden met dempers en die beruchte haakse overbrenging. Het zal misschien nog wel een jaar duren, maar als ik een 'jong' gebruikte koop spaar ik natuurlijk ook al veel geld met de eerste afschrijving die ik niet heb. Misschien 'trapt' de dealer er wel in om de A6 Quattro TDI erop in te ruilen oid.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

kyro

Citaat van: arjen850 op 30-10-2011 21:00:06
Heel simpel... LBP met een licht interieur, nx geen N of andere onzin

;D  ach, dat hebben er al zoveel geroepen...........zien 't wel  :)

Hans Duiven

Citaat van: elianmars op 30-10-2011 21:55:05
Citaat van: arjen850 op 30-10-2011 21:54:02
Citaat van: Laserblue op 30-10-2011 21:52:31
Mooi hè?  :eusa_shifty: :-[ :'(

Ben niet van het geslijm, maar voor mij is dit 1 van de mooiste V70's die ik ooit heb gezien ;)

Het had de mooiste kunnen zijn.

Als er een donker interieur in had gezeten  :evil: ;D

I second that!!   ;D

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 31-10-2011 21:02:48
Zo hee, da's een aardig verhaal Ronald. Is een XC per definitie duurder dan een V? Ik denk dat ik maar bedank voor de Four C. Kan je achteraf Four C vervangen voor gewone dempers? Hier in Noorwegen zou je eigenlijk iedere 100.000km je gewone dempers moeten vervangen. Langer kan wel, maar ze worden dan echt minder. Tuurlijk diesel. Ik heb bijna altijd diesel gereden en ik geniet van die rauwe bullebakken :-)

Een XC is iets duurder in gebruik door het iets hogere gewicht: iets hoger verbruik, hogere wegenbelasting en ik kreeg ook een iets hogere verzekeringspremie omdat het een SUV is volgens de Interpooiers.
Qua onderhoud: nee, niet noodzakelijkerwijs duurder dan een V70 AWD. Het AWD kan (hoeft niet) voor prijzige reparaties zorgen.

FourC kun je inderdaad achteraf vervangen door gewone dempers. Ik heb het ook overwogen destijds maar na een proefritje in de XC van de pa van Sbv (met normaal onderstel) was ik er na 3 kilometer al uit dat 'm dat niet ging worden en dus de portemonnee maar getrokken.
Ik zou zelf doorrijden met de FourC dempers tot ze gaan lekken en niet elke 100.000 km vervangen. De mijne hebben het ruim 300.000 kilometer uitgehouden, 1tje is nu na 40.000 weer lek helaas.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 31-10-2011 21:02:48
Dus ik moet rekening houden met dempers en die beruchte haakse overbrenging. Het zal misschien nog wel een jaar duren, maar als ik een 'jong' gebruikte koop spaar ik natuurlijk ook al veel geld met de eerste afschrijving die ik niet heb. Misschien 'trapt' de dealer er wel in om de A6 Quattro TDI erop in te ruilen oid.

Dempers, haakse overbrenging, einddifferentieel en de mof die tussen je automaatbak en haakse overbrenging in zit. Op Volvo-forum staan er ook een behoorlijk aantal die daar problemen mee hebben, ik heb 'm laatst preventief vervangen toen 1 van de 3 keerringen tussen automaatbak en haakse overbrenging lek was.

En wat ook een drama-onderdeel is, is de standkachel. De eerste is onder garantie vervangen na 160.000 km nadat 't ding in de hens gevlogen was, deze heeft het ook weer ongeveer 160.000 uitgehouden. Ik rij nu al 40.000 km zonder zekering om te voorkomen dat de kachel aanspringt. Binnenkort als de temperaturen laag genoeg zijn, proberen uit te zoeken wat er exact defect is.

walter leever

Denk dat ik vanaf morgen een nieuwe heb(problemen met de 850,warmgelopen,oorzaak wordt onderzocht) :eusa_shifty:

Blijf bij Volvo,maar een stukkie nieuwer,V70T6,2008.

Morgen weet ik meer.

walter

Vulk

Ai, dat is bijzonder slecht nieuws. Had jij geen gereviseerd blok?