Gelukkig een lekke band!

Gestart door ed, 06-06-2005 23:25:19

Vorige topic - Volgende topic

ed

Gekke titel hè, maar toch is het waar. Laat het me uitleggen.
Rijd vanmiddag op weg naar Utrecht, en voel bij het binnenrijden van de stad dat er iets niet klopt aan het onderstel. Het klapperde wat meer dan normaal, en de reactie met de weg was niet goed. Ik was al bijna op mijn bestemming aangekomen, dus ben doorgereden.
Even kijken, en jahoor, de band stond bijna plat. Dus na mijn klus om 16:00 uur weer naar de auto. Had een thuiskomertje bij me, maar die was niet al te hard meer herinnerde ik me. Dan maar even een collega vragen of hij met me naar de pomp wilde rijden met de thuiskomer.
Dat thuiskomertje had ik een poosje geleden gekocht, maar ik twijfelde nu ineens aan de pasvorm (waarom ik daar nu pas aan dacht weet ik nog steeds niet). Omdat ik ook een spuitbus had eerst maar eens geprobeerd het thuiskomertje te plaatsen, en jahoor, de remklauw zit in de weg (heb grote remmen).
Dan toch maar spuitbus erin, en vervolgens op weg. Volgens de handleiding moet je ongeveer 20 km rijden, en daarna even bij de pomp de spanning checken. Zooow die is best wel leeg! Dus bij de luchtpomp aangekomen (Shell bij Breukelen), blijkt dat je daar tegenwoordig voor moet betalen, en wel 50 eurocent! Gekker moet het toch niet worden. Dan maar doorrijden, want ik had geen 50 eurocent. Terug op snelweg bleek er toch wel weinig lucht in te zitten, dus bij Abcoude er weer af. Ga daar maar eens een pomp zoeken! Uiteindelijk bij een Renault garage maar even wat lucht gevraagd. Allervriendelijkst kreeg ik de beschikking over een luchtapparaat die je moet opladen. De band stond nu nagenoeg op de weg, dus dat ging toch wel erg snel. Ik kreeg met het apparaat maar erg moeilijk de band op druk. Uiteindelijk de snelweg weer op, en op de A9 (Shell) er weer af om te checken. Weer 50 cent betalen, en de band vol gepompt. Bij Aalsmeer eraf, en binnedoor naar Rijssenhout, waar ik een garage heb waar zich 4 stuks Titans in bevinden :D. Op het laatste zuchtje lucht bij de garage aangekomen, en de Comets geruild voor de Titans. Die zijn geschoeid met GEEN PIRELLI'S, en wat een verademing is dat zeg! Die Pirelli's liepen toch al redelijk op hun eind (nog 4 4mm), wilde er nog twee maanden mee doorkarren, maar eigelijk was ik die Pirrelli's meer dan zat. Nu dus gedwongen de oude velgen erop, en meteen begreep ik weer waarom ik zo'n hekel aan die Pirelli's had gekregen. Dit rijdt zoveel lekkerder (Michelin Pilot Sport), dus weer met een grijns onderweg. Voor de Comets heb ik al een setje Michelin Pilot Exalto 2 liggen in de maat 205/45/17, dus dat gaat ook helemaal goed komen. En het leuke is dat die Titans ook wel heel erg stoer staan onder de "R". Weet nu niet meer wat te kiezen, Comet of Titan. Wat een probleem hè.

En voor mij nooit meer Pirelli's.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Eugene

In jou geval is het dan geluk bij een ongeluk, maar dan moet je er wel tijd voor hebben ;)

If it's not blown, it sucks...

thuur

Citaat van: ed op 06-06-2005 23:25:19
....
Dus bij de luchtpomp aangekomen (Shell bij Breukelen), blijkt dat je daar tegenwoordig voor moet betalen, en wel 50 eurocent! Gekker moet het toch niet worden. Dan maar doorrijden, want ik had geen 50 eurocent.
....

Hahaha, V70R rijden en geen 50 cent hebben :-X ;D ;D

Gelukkig dat het fijn is afgelopen!

Gr ;)

Christiaan

Ja, je kan je geld maar een keer uitgeven niet waar! ;D

Hoe beviel die spuitbus verder?
Bleef de band lekvrij?
Ik heb zelf laatst mijn reserveband eruit geknikkerd en daarvoor ook zo'n spuitbus erin gelegd.
Ben wel benieuwd naar jouw ervaringen.
Christiaan

mehn

Citaat van: Christiaan op 07-06-2005 07:59:17
Bleef de band lekvrij?

Uit zijn verhaal blijkt dat ie 'm een keer of drie is gaan oppompen, dus ik vrees van niet.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ron850tdi

VIJFTIG CENT VOOR LUCHT???
:o :o :o :o :o

Het begint met een "a" en eindigt op "fzetterij"......

Johann

Wat dacht je van achterwiel naar voren en dan thuiskomertje achterop?
Geen last van grote remmen en gewoon €1.50 uitsparen!  ;)

beezz

Citaat van: Ron850tdi op 07-06-2005 09:22:57

Hier in het dorp is men ook overgegaan tot dit soort praktijken. 50 cent voor lucht...
Gevolg; heb direct een compressor aangeschaft ( met 2 oldtimers moest ik regelmatig even bijpompen ) en ga er meteen nooit meer tanken.
50 cent voor lucht....Pffffff >:(
T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

ed

Citaat van: mehn op 07-06-2005 09:16:58
Citaat van: Christiaan op 07-06-2005 07:59:17
Bleef de band lekvrij?

Uit zijn verhaal blijkt dat ie 'm een keer of drie is gaan oppompen, dus ik vrees van niet.

Inderdaad is zo'n spuitbus ook niet alles. Blijkbaar zat het lek aan de binnen kant van de wang. Ik denk ook dat het lek vrij groot is geweest, maar kan dat niet meer zien. Er zitten nu drie scheuren in de wang van 10 cm lengte  :o
Velg is zelf nog onbeschadigd. Zo'n bus is dus leuk als er een spijker in het loopvlak zit, maar die moet je er dan wel uit krijgen, anders rijd hij weer lek. Ik heb er direct wel weer één gekocht, maar je zal er lang niet altijd gebruik van kunnen maken.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

ed

Citaat van: Ron850tdi op 07-06-2005 09:22:57

Heb ik ook tegen de pompbediende gezegd, en die was het helemaal met mee eens!

ed

Citaat van: Johann op 07-06-2005 09:58:23

Tjeezzzz, daar had ik inderdaad nooit bij nagedacht! Maar ja, jij wordt natuurlijk ook niet voor niks "the handyman" genoemd!

Johann

Citaat van: ed op 07-06-2005 11:50:48
Citaat van: Johann op 07-06-2005 09:58:23

Tjeezzzz, daar had ik inderdaad nooit bij nagedacht! Maar ja, jij wordt natuurlijk ook niet voor niks "the handyman" genoemd!

Ik heb 't zelfde gehad. Voorband kapot gereden op de stoeprand. AP kit zat er destijds op. Nooit bij stilgestaan dat 't anders kon. Belletje met de Volvo garage destijds en toen kwam er een monteur met de naam Zippo om de auto op te lappen.. ;D