Brandstofklachten mbt hoog verbruik blijven... Update 2

Gestart door V702.5T, 08-08-2018 19:30:58

Vorige topic - Volgende topic

The Volvoboy

Een kapotte EVAP- en/of terugslagklep kan ook rare problemen geven. Heb je problemen na voltanken of bij hoge buitentemperaturen?
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

V702.5T

Citaat van: The Volvoboy op 10-08-2018 10:43:07
Een kapotte EVAP- en/of terugslagklep kan ook rare problemen geven. Heb je problemen na voltanken of bij hoge buitentemperaturen?

Komt op alle momenten voor, dus niet alleen bij hoge temperaturen de laatste dagen

V702.5T

Even een update: na een paar dagen rust in de hut, lees naar schoonmoeder in Haaksbergen ivm haar gezondheid, maandag diep adem gehaald en naar de dealer gereden. Uitgelezen, geen noemenswaardige meldingen (oude mbt de LMM enz) behalve lopen op 4 cilinders.
Na overleg besloten de auto te rijden tot er weer storingen optreden, omdat het van alles kan zijn. Dat zinde mij ook weer niet.
Daarom, ondanks dat de bobine er pas een half jaar inzit deze vervangen voor een vers exemplaar. Tot op heden gaat het goed, al 2 dagen en 140 km. Verdeelkap en rotor ook gelijk ingeladen, of op voorraad of om te vervangen... Kabels zijn ook al ververst paar weken geleden. Ergens moet dat op 4 poten lopen vandaan komen.

V70geRwin

Citaat van: V702.5T op 15-08-2018 19:17:03
Even een update: na een paar dagen rust in de hut, lees naar schoonmoeder in Haaksbergen ivm haar gezondheid, maandag diep adem gehaald en naar de dealer gereden. Uitgelezen, geen noemenswaardige meldingen (oude mbt de LMM enz) behalve lopen op 4 cilinders.
Na overleg besloten de auto te rijden tot er weer storingen optreden, omdat het van alles kan zijn. Dat zinde mij ook weer niet.
Daarom, ondanks dat de bobine er pas een half jaar inzit deze vervangen voor een vers exemplaar. Tot op heden gaat het goed, al 2 dagen en 140 km. Verdeelkap en rotor ook gelijk ingeladen, of op voorraad of om te vervangen... Kabels zijn ook al ververst paar weken geleden. Ergens moet dat op 4 poten lopen vandaan komen.

Vers betekent een nieuwe bobine?
De vorige was toch 2dehands?

V702.5T

Citaat van: V70geRwin op 15-08-2018 19:33:37

Vers betekent een nieuwe bobine?
De vorige was toch 2dehands?

Klopt

V702.5T

Ook de rotor en verdeelkap vervangen, nogmaals splinternieuwe kabels er op gezet onder het motto van dan maar alles uitsluiten. En verdomd: hij reed weer op 5 cilinders. BERU had er blijkbaar een slechte set tussen, eerdere ervaringen waren nml wél goed.

Dus inmiddels:
Temperatuursensor is 50K (1jr) oud

nieuwe LMM
vacuumslangen gerepareerd
nieuwe bougies
nieuwe bobine
nieuwe verdeelkap en rotor
nieuwe bougies

Alles paar uur met juiste resultaat en dan begon het weer. Nu ook de Lambda vervangen en dat lijkt beter te gaan... al 1 week. maar..
's morgens start de auto direct, loopt 20 seconden netjes en laat vervolgens het toerental van 1000 naar 500 rpm gaan. Pakt 'm net weer op en blijft dan daaien.
Resultaat is dat i 's morgens met veel gas moet wegrijden omdat auto geen kracht heeft. Net of de auto opnieuw staat in te leren. Heel apart dit!
Verbruik is 1:11-12 op de snelweg, 1;9 in de stad met buitenwegen, dus prima. Alleen dit kwaaltje zint mij nog niet.
Iemand suggesties?

RoelNL

V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Wouter1973

Omdat je ook aangaf dat hij eerder op 4 cilinders liep (ook al leek dat aan bougiekabels te liggen) gaan mijn gedachten uit naar een slechte / lekkende injector. Of een brandstofpomp die niet meer helemaal fris is.
Gasklep is schoon?

classicT5

Sluit me bij wouter aan, lekken injector zou zeker kunnen.

V702.5T

V702.5T

Citaat van: Wouter1973 op 27-08-2018 20:01:16
Omdat je ook aangaf dat hij eerder op 4 cilinders liep (ook al leek dat aan bougiekabels te liggen) gaan mijn gedachten uit naar een slechte / lekkende injector. Of een brandstofpomp die niet meer helemaal fris is.
Gasklep is schoon?

Gasklep is gereinigd samen met de stappenmotor, hoe check ik lekkende injecteren?

Wouter1973

Citaat van: V702.5T op 27-08-2018 22:25:36
Citaat van: Wouter1973 op 27-08-2018 20:01:16
Gasklep is schoon?

Gasklep is gereinigd samen met de stappenmotor, hoe check ik lekkende injecteren?
Wat ik wel eens heb zien doen (toen ik mijn injectoren ultrasoon heb laten reinigen) is met een slangetje wat luchtdruk op de injector zetten en de naaldzijde onder water houden. Als je een luchtbelletje ziet duidt dat op een lek. Ongetwijfeld zijn er ook andere methodieken, maar dit geeft wel een aardige indicatie.

V70geRwin

Paar flesjes injector reiniger door de tank mengen is wel het meest eenvoudige om eerst te proberen.

Benny850

Beru kabels zijn toch ook niet de juiste? Welk merk is er nu opgegaan? In principe gaat er Bougicord op. Verkeerde kabels loopt een auto ook niet beter op.

Miyel

Dat niet stabiel stationair en niet goed willen lopen heb ik ook gehad; gaskleppositiesensor kapot (nou ja, in mijn geval een goedkope immitatie).
Vervangen voor een nieuwe Bosch en toen was het weer goed. Deze kostte bij Autodoc nog minder dan de immitatie (€30)!
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)