Brandstofklachten mbt hoog verbruik blijven... Update 2

Gestart door V702.5T, 08-08-2018 19:30:58

Vorige topic - Volgende topic

V702.5T

Omdat het topic van vorige week op slot zit kan ik daar niet aanhaken, dus maar even zo.

Sinds een week of 3 wat trubbles. Kortweg: gedurende een paar honderd kilometer rijdt de auto perfect en vanaf het ene op het andere moment weer een verbruik van 1:5 of erger..

Had het idee dat temperatuur van invloed was, maar vandaag was het juist koeler..

Inmiddels gedaan:
LMM vervangen
Vacuumslang gerepareerd
Stappenmotor gereinigd

Paar maanden geleden:
andere, gebruikte, bobine geplaatst.
Nieuwe bougiekabels en bobinekabel
Nieuwe verdeelkap geplaatst.

Ik krijg géén melding van fout mengsel, lampje werkt wel!
wordt er wat gek van, even geen idee waar te zoeken.

1e keer rit naar Italië. 1500 km perfect verbruik van rond 1:11. Ineens hoog verbruik. Let wel, dit was 1 rit.
Accu losgekoppeld, auto laten inregelen en leek opgelost. Helaas leek...
De gaskabel leek niet goed te zitten, dus netjes gelegd (zat een knik in de kabel door VPB, was niet goed teruggeplaatst door garage)

Paar honderd km geen problemen en toen begon het weer...
Rit naar Toscane (400km) probleem loos, de dagen erna bij tijd en wijle uitdagend, even loskoppelen accu leek toch te helpen.

Rit naar Lyon, geen enkel probleem.
Van Lyon naar Vogezen, onderweg 1 x trubbles daarna ok.
In de Vogezen werd probleem erger. LMM gereinigd (bleek kapot) en vervangen en ook vacuumslang richting Turbo vervangen.  Probleem leek weg te zijn.

Vogezen naar Den Haag ging fantastisch.. tot Nieuwegein, weer 1:6...

Stappenmotor gereinigd, probleem leek weg te zijn. Zondag na 25 km weer gedonder. Maandag en dinsdag ongeveer 400 km probleemloos gereden. Vanmorgen ook ok, maar na tanken (en 200+ km) nu weer teveel gebruiken (1:8 na meerdere malen resetten) verbeterd want was 1:4..
Ik weet het even niet, uitlezen gaf geen storing aan...

Iemand het gouden idee?

mario850

De pierburg Lmm vervangen voor een originele Bosch.
V70R laserblue two tone fdf downpipe Volvo tune ipd stabistangen v50 remmen voor en xc90 achter! Kw v2 inox do88 complete koeling set
2004 c70 cabrio autumn sun titan Grey Toscana tan  leder ,850 t-5r snow white ,v60 d6 vol options

V702.5T

Citaat van: mario850 op 08-08-2018 19:54:38
De pierburg Lmm vervangen voor een originele Bosch.

Zou het zo simpel zijn?

V70R^2

Of de temperatuur sensor, als deze oud/defect is en denkt dat die koud is blijft die veel te rijk lopen.

V702.5T

Citaat van: V70R^2 op 08-08-2018 20:43:01
Of de temperatuur sensor, als deze oud/defect is en denkt dat die koud is blijft die veel te rijk lopen.

Vorig jaar, 50K geleden vervangen... Kan dat zo ineens inslaan?

razorx

Nu ik zo denk en lees denk en weer lees, denk ik dat de connector of de kabel naar de temperatuursensor niet jofel meer is. Je zal de eerste niet zijn.
Dat verklaart ook het dan weer goed verbruiken en dan weer teveel. ;) Of de sensor zelf inderdaad. Maar kijk eerst naar de kabel. Het is een beruchte plek.

V70R^2

Goeie, inderdaad even checken hoe die eruit ziet, en de bedrading er naartoe.

Echt defect zal het niet zijn, volgens mij draait de fan dan non-stop.

razorx

V702.5T

Citaat van: razorx op 08-08-2018 21:26:14
Nu ik zo denk en lees denk en weer lees, denk ik dat de connector of de kabel naar de temperatuursensor niet jofel meer is. Je zal de eerste niet zijn.
Dat verklaart ook het dan weer goed verbruiken en dan weer teveel. ;) Of de sensor zelf inderdaad. Maar kijk eerst naar de kabel. Het is een beruchte plek.

'T is nu donker,maar morgenochtend ga ik kijken. Thnx!!

cornelis-b

Is de temperatuursensor origineel of imitatie? In mijn ex 855R zat een sensor van FACET en dat gaf ook een vreemd verbruik, de ene keer normaal en dan weer extreem hoog. Sensor bij de dealer gehaald en geplaatst en het probleem was opgelost. Verder als er nu een originele inzit kan het ook zomaar dat deze na 50K de geest heeft gegeven.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

V70geRwin

Temp sensor is wel berucht idd.
En hoe oud is je lambda sonde, de voorste?

V702.5T

Citaat van: cornelis-b op 09-08-2018 08:41:17
Is de temperatuursensor origineel of imitatie? In mijn ex 855R zat een sensor van FACET en dat gaf ook een vreemd verbruik, de ene keer normaal en dan weer extreem hoog. Sensor bij de dealer gehaald en geplaatst en het probleem was opgelost. Verder als er nu een originele inzit kan het ook zomaar dat deze na 50K de geest heeft gegeven.

Wel origineel ingegaan, maar alweer 55K oud.

V702.5T

Citaat van: V70geRwin op 09-08-2018 08:55:53
Temp sensor is wel berucht idd.
En hoe oud is je lambda sonde, de voorste?

Ik heb 'm niet vervangen... dus minstens 130K. Maar krijg nu voor 't eerst een lampje, maar dat is na heel lang etteren en niet andersom?  Vandaag ging het eerst perfect, bedrading nagelopen was visueel in orde. Na ongeveer 50 km begon hij weer te donderen. Was onderweg naar Eindhoven, daar de ANWB er even bij laten komen. Die was niet echt enthousiast, auto's horen bij 2 ton in elkaar te lopen want startmotoren gaan kapot en meer... wat een held.
Bougies waren uiteraard te goot om beet te pakken, raar zeg met dat verbruik. Was volgens hem het probleem, heb ze vanmiddag maar even vervangen bij AEP in het halletje ivm heftige regen. Geen verschil, auto loopt sinds vanmorgen onder de 2000 rpm op 4 poten. Maandag naar de dealert, ben er even errug klaar mee!

V70geRwin

Bobine wordt ook minder als deze warm wordt.
Past wel bij je ervaring en hoger gebruik.

Heb hier nog wel.een gebruikte maar goede liggen (Castricum).

Ben benieuwd waar de dealer mee komt.

V70R^2

Die ANWB monteur heeft het verkeerde beroep gekozen?... Volvo's moeten tot oneindig op de weg gehouden worden  :eusa_naughty: