ecc unit stuurt warm/koud rechts niet goed aan

Gestart door Wouter1973, 15-08-2018 10:02:03

Vorige topic - Volgende topic

Wouter1973

Bij de reparatie van mijn ecc is een andere kachelunit in de auto gekomen, omdat de kachelunit die uit mijn T-5 kwam gescheurd was op diverse plekken (met als gevolg luchtlekkage).
De kachelunit die er nu in is gekomen is afkomstig van een latere T-5R.
Wat blijkt nu? Er zit verschil in de aansturing van warm/koud, wat geconstateerd is doordat rechts niet warm wordt (en ook niet koud trouwens). M.a.w. de aansturing via de ecc unit werkt niet aan de rechterkant.
Waar op mijn oude kachelhuis links en rechts een aparte motor zat, zit bij de 'nieuwe' kachelunit alleen een motor aan de linkerkant. Mijn huidige ecc-unit (waar niets mee is gebeurd) is kennelijk niet in staat die op de goede manier aan te sturen, waardoor alleen links (bestuurderskant) temperatuur te regelen is.
Zie de foto's, waarop duidelijk te zien is dat het om twee verschillende motoren gaat.
Ik heb volgens mij dus een andere ecc unit nodig, die hoort bij het 'nieuwe' kachelhuis. Correct? Of is er een andere manier om dit probleem op te lossen? De ecc-unit die bij het 'nieuwe' kachelhuis hoort is jammer genoeg niet meer beschikbaar.

Links de motor die op het kachelhuis hoort dat nu in de auto zit (afkomstig uit latere T-5R), rechts de motor van de oude kachelunit.

Ook de artikelnummers verschillen. Boven de 'nieuwe' enkele motor, onder de oude motor van de linkerkant.

volvobug

Je hebt een klepstelmotor aan de rechterkant nodig. waarschijnlijk was die al van het donorkachelhuis verwijderd.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Wouter1973

Citaat van: volvobug op 15-08-2018 10:12:04
Je hebt een klepstelmotor aan de rechterkant nodig. waarschijnlijk was die al van het donorkachelhuis verwijderd.
Er zit aan de rechterkant helemaal geen optie voor een klepstelmotor. Er zit geen motor, maar die heeft er ook nooit gezeten. Dit kachelhuis is voor zover ik kan beoordelen van een ander type, waar maar 1 motor op zit (linkerkant) die via een stangenstelsel en wormwiel achtige constructie kennelijk ook rechts bedient. Dus dan zou het toch in de aansturing via de ecc unit moeten zitten, lijkt me.

Wouter1973

Andere optie is het oude gescheurde kachelhuis weer inbouwen maar dat heeft niet de voorkeur.... :eusa_whistle:

volvobug

Dan denk ik dat het een kachelhuis is voor een auto zonder ecc, dus met handmatige bediening, alhoewel ik niet zeker weet of daar verschil in zit qua kachelhuis. Maar ik zou geen andere verklaring weten (helaas).
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

razorx

kevinwalter

Bij mijn C70 zat er geen verschil in kachelhuis. Op de plek waar normaal gesproken de motoren zitten, zitten van die inserts waar de kabels opzitten. Kan je er gewoon uit trekken en motoren plaatsen.
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

arjen850

Citaat van: Wouter1973 op 15-08-2018 10:34:11
Andere optie is het oude gescheurde kachelhuis weer inbouwen maar dat heeft niet de voorkeur.... :eusa_whistle:

Dan heb ik nog wel een juist huis voor je.

Wouter1973

Bedankt mensen. Even puzzelen wat nu handig is....

V70geRwin

Citaat van: Wouter1973 op 15-08-2018 12:39:05
Bedankt mensen. Even puzzelen wat nu handig is....

Dat "nieuwe" huis is dus nooit van een T-5R geweest want die hebben altijd ECC (li/re gescheiden) en geen handbediening (geen li/re scheiding).

Het is niet handig nee maar denk dat je toch het beste dat huis van Arjen er in kan zetten.
Of je eigen huis lijmen maar als het dan toch weer helemaal open moet zou ik er een net ander exemplaar in zetten.

kevinwalter

S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

Wouter1973

Citaat van: kevinwalter op 15-08-2018 12:56:52
Maak er anders eens foto's van :-)
Eh. Van het kachelhuis? Die zit nu ingebouwd ;D

Wouter1973

Voor zover het er toe doet (nu er waarschijnlijk een 'verkeerd' type kachelhuis in de auto zit). Ik krijg twee foutmeldingen op B1: 231 en 232. Beide codes komen hardnekkig en direct terug na resetten van de foutcodes. Dat wijst op kortsluiting?... :eusa_think: