Zorro - Volvo 850 T-5R MT

Gestart door TBoss3, 19-08-2018 17:37:27

Vorige topic - Volgende topic

The Demon

Ik heb er al 3 jaar led inzitten en nog nooit problemen met de APK gehad.

TBoss3

Vandaag een kleine 'upgrade' gedaan. Van de kerstman had ik een geinige sticker gekregen:

Op de originele plek, origineel lettertype maar wel een leuke woordspeling. Blij mee  ;D

Begin van de week samen met een vriend geknusteld aan stoelen:

Bij hem de lendensteun van zijn C30, bij mij de stoelverwarming van beide. Bij beide stoelen lagen de thermostaat draadjes los, dus dat was zo opgelost. Daarna weer terug gezet en aan de passagierskant doet hij het, bestuurderskant nog niet helaas...

Aangezien de stoelen toch nog een keer opnieuw bekleed moeten worden besteed ik er voor nu geen verdere aandacht aan, komt dan wel. Trouwens, wat zijn die elektrische stoelen zwaar! Nondeju, ik ken de 'normale' stoelen maar deze zijn echt een slag zwaarder! Achja, alles voor de luxe  ;)

Laatst ook de zwarte grille er weer ingezet, ziet er ook stoer uit:

En we gaan binnenkort een nachtje camperen dus hij is tijdelijk weer omgetoverd tot camper:

Groetjes weer en allen een fijne jaarwisseling! De Roffel is hier net op de mat gevallen dus die ga ik mooi doorspitten  :)
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

gero

Citaat van: TBoss3 op 30-12-2021 16:12:21
Vandaag een kleine 'upgrade' gedaan. Van de kerstman had ik een geinige sticker gekregen:

Op de originele plek, origineel lettertype maar wel een leuke woordspeling. Blij mee  ;D

Begin van de week samen met een vriend geknusteld aan stoelen:

Bij hem de lendensteun van zijn C30, bij mij de stoelverwarming van beide. Bij beide stoelen lagen de thermostaat draadjes los, dus dat was zo opgelost. Daarna weer terug gezet en aan de passagierskant doet hij het, bestuurderskant nog niet helaas...

Aangezien de stoelen toch nog een keer opnieuw bekleed moeten worden besteed ik er voor nu geen verdere aandacht aan, komt dan wel. Trouwens, wat zijn die elektrische stoelen zwaar! Nondeju, ik ken de 'normale' stoelen maar deze zijn echt een slag zwaarder! Achja, alles voor de luxe  ;)

Laatst ook de zwarte grille er weer ingezet, ziet er ook stoer uit:

En we gaan binnenkort een nachtje camperen dus hij is tijdelijk weer omgetoverd tot camper:

Groetjes weer en allen een fijne jaarwisseling! De Roffel is hier net op de mat gevallen dus die ga ik mooi doorspitten  :)

een klein  detail maar wel geinig :eusa_clap: :eusa_dance:

MichielM850

Binnenkort mijn stoelen ook maar eens aanpakken. Daar ontbreken de connectoren ook. De draadjes hangen los. Hopelijk is dat een kwestie van weer aansluiten en klaar.
'96 - Volvo 850 R - Dark Grey Pearl - 316.000km
'96 - Volvo 850 2.5 10v- Dark Olive Pearl - 616.000km

TBoss3

Een tijdje niks gedaan, Zorro maakt niet al te veel kilometers de laatste tijd. Tussendoor ook nog even lekker in quarantaine gezeten.

Wel heb ik de rugleuningverstelling van de bijrijdersstoel gefixt. Daar was enorm aan gebeund en de kabel voor de rugleuningverstelling had geen buitenmantel meer. Zonder die buitenmantel kan de kabel niet op zijn plek worden gehouden en schiet hij alle kanten op, vooral uit het versnellingsbakje waar hij in hoort. Dus via Amazon een nieuwe kabel gekocht ($26 i.p.v. €60 op estateservices  ::)) en geïnstalleerd. De foto's:

Lekker met lijm en kit was er vroeger al eens gebeund...

Uiteindelijk nog wel een slangenklem moeten gebruiken aangezien er een stukje van de behuizing was afgebroken:

Maar het werkt weer! Dus nu kan m'n vriendin ook gewoon comfortabel zitten.  :eusa_dance:

Retourtje Heereven gedaan, dat was lang geleden dat er zo veel kilometers waren gemaakt:

Afgelopen weekend even bij MichielM850R langs geweest, nadat de 850R een nieuwe motor en nieuwe remmen heeft gehad. Wat een beest is het nu!

10mm spacers (spoorverbreders) gemonteerd op de achteras. Ik heb verzwaarde veren waardoor de achterkant lekker hoog staan, maar dan mochten de wielen wel wat verder naar buiten. Achteraf had 20mm misschien ook wel gekund, maar het is een subtiele verbetering zo:

En daarnaast ook nog eens uitgebreid gewassen & gewaxt, voor het eerst sinds lange tijd. Kost veel tijd maar het resultaat is altijd erg mooi:

Na het wassen heeft het natuurlijk de rest van het weekend geregend terwijl ik bij mijn ouders was (en Zorro dus niet onder de carport stond  >:() maar het is ook een soort van therapie zeggen we dan maar...

de Boeing

Goeie fix, die rugleuning!

Heb je met 10mm spacers nog lagere bouten gebruikt?

MikeyQR

Herkenbaar die stoel, de bijrijdersstoel in mijn T-5R is ook het beruchte kabeltje te kort geworden.
Daar moet ik binnenkort ook maar even mee aan de gang.
Jij hebt het in elk geval mooi opgelost zo. ;)

TBoss3

Citaat van: de Boeing op 07-02-2022 15:04:11
Heb je met 10mm spacers nog lagere bouten gebruikt?

Yess, zeker! Ik heb het setje via Adriaan geregeld, en daar kwamen ook langere bouten bij zoals het hoort.

Met de stoel ben ik inderdaad erg blij, het is een kleine fix maar voegt wel veel waarde toe. Voorheen was het zo dat de rugleuning over tijd steeds meer naar achter ging hangen, tot bijna zo ver dat ik een petje moest gaan dragen :P

Jerra

Hij kan het goed hebben die spacers!
T-5R (855) - 2.0 - MT - Dark Olive Pearl - '95
780 - 2.8 - AT - Champagne Beige Metallic - '87

MichielM850

Hij krijgt weer genoeg aandacht die Zorro. Staat 'm goed, die glans. Ook die 1cm doet zeker wat. Goed hoor!
'96 - Volvo 850 R - Dark Grey Pearl - 316.000km
'96 - Volvo 850 2.5 10v- Dark Olive Pearl - 616.000km

TBoss3

Het is weer bijna lente, dus afgelopen weekend de zomerwielen weer eronder gelegd! Alhoewel het verschil maar minimaal is, vind ik de zomerset toch een stukje mooier  ;D

Nu met het lekkere weer rijd ik weer wat vaker met de open ramen/open dak, maar ruik het in de auto dan enorm naar benzine/olie. Zeker bij lage snelheid (woonwijk) stinkt het dan lekker in de auto. Ergens komt er dus een walm vandaan waardoor het stinkt rondom de auto, maar ik heb geen idee waar het vandaan komt ??? Hoe kan ik dit het beste aan gaan pakken?

volvobug

Citaat van: TBoss3 op 14-03-2022 09:23:31
.... Hoe kan ik dit het beste aan gaan pakken?

Onderzoeken  :D.

Alle plekken waar benzine en olie de leidingen en/of het blok kan verlaten in ieder geval visueel inspecteren. Olielekkage laat zeker sporen achter, benzine veelal ook wel iets vettigs.
Slangen controleren op uitdroging, scheurtjes. Slangklemmen nadraaien. Aansluitingen met koperen ringetjes op turbo en blok controleren, zonodig banjobout nadraaien. Carterventilatie zeker controleren. Keerringen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

TBoss3

Onderzoeken van de "stank" issue heb ik zeker gedaan en in ieder geval het volgende gevonden:

Brandstofleiding lekte behoorlijk, elke seconde wel een druppeltje. Dat gaat natuurlijk niet lekker, dus nieuwe slangenklem opgezet en toen was het opgelost!

Daarnaast heb ik er een *nieuwe* grille ingezet! Ik was de zwarte grille wel weer beu, maar de oude was behoorlijk vergaan. Nieuwe grille + nieuwe slash is niet goedkoop maar goed, als het weer 25 jaar mee kan is dat prima. Ziet er echt weer super strak uit, ben er blij mee!

Verder is het vandaag eindelijk gebeurd; Zorro heeft me in de steek gelaten...... :o
Na een afspraak wilde hij ineens niet meer starten. Gebeurde helemaal niks, motor ging niet rond, wel lampjes. Dus vermoeden was startmotor maar ik had geen tools bij om het op dat moment verder te fixen.

Even later kwam de ANWB en toen bleek het het stekkertje van de startmotor te zijn dat was losgeschoten. ANWB meneer had het binnen 10s opgelost gelukkig!

Stekkertje was niet helemaal goed meer, wat uitgelubberd. Dus van het weekend maar even een nieuwe aan zetten.
Vervelend om stil te staan, maar gelukkig was het niks erngstigs en kon ik snel weer op pad! :eusa_dance:

Vulk

Is dat een nieuwe originele grill?

MikeyQR

Dat ziet er echt weer wat beter uit met de nieuwe grill. :)