DAB+ in de volvo?

Gestart door blauweroffel, 25-08-2018 20:00:22

Vorige topic - Volgende topic

blauweroffel

Ik overweeg om een DAB+ radio (adapter) in de auto te zetten.
Dus de huidige originele volvoradio laat je zitten en je sluit er een adapter via de aux ingang op aan.

https://www.radiowinkel.com/c-3656546/dab-digital-radio-toepassingen-voor-in-de-auto/

Iemand ervaring mee?

BR

Hans Duiven

Waarom DAB+ ?

Ikzelf gebruik een GROM BT-3 die ik gekoppeld heb aan de HU-803 en via de BT van mijn GSM
kan ik bijvoorbeeld content in Apple music afspelen of via het internet radiostations afspelen via een radioplayer,
en ik kan er handsfree mee bellen.

Heb dat ding voor de grap gekocht van een forumlid maar ik ben er mee in mijn nopjes.

blauweroffel

Ik heb geen fijne ontvangst met de huidige radio. Vooral sky radio zoekt voortdurend een andere frequentie en als die dan gevonden is zit er veel ruis in de ontvangst.

BR

Hans Duiven

Heb er zelf ook overwogen, echter hoor en lees ik nog teveel klachten over de ontvangst van DAB+.

Jeroentjuh

Ik heb in de Seat van de vrouw gewoon een DAB+ radio van Pioneer zitten, perfecte ontvangst en geluidskwaliteit.

blauweroffel

Citaat van: Jeroentjuh op 25-08-2018 21:04:02
Ik heb in de Seat van de vrouw gewoon een DAB+ radio van Pioneer zitten, perfecte ontvangst en geluidskwaliteit.

Ik wil een adapter voor DAB+, dan kan ik de originele radio laten zitten.

BR

Wouter96

Ik heb DAB+ in mn roffel. Is ook niet 100% hoor, wel stuk beter dan FM maar toch niet de geluidskwaliteit die ik verwachtte...
Wat betreft zo'n aux adapter, geen ervaring mee. Beste oplossing is gewoon radio Veronica gaan luisteren ;p

CarismaMSX

Prima ontvangst in de randstad en ook daar buiten. Alleen in echte afgelegen gebieden is DAB+ soms nog wel eens een uitdaging. Afgelopen jaren is er flink geïnvesteerd in de zenders qua sterkte. En dat is te merken. Twee jaar terug viel de ontvangst nog geregeld weg, daar heb ik in NL geen last meer van.

Ook prettig op vakantie staat de zender in bijv. Duitsland van begin tot eind aan. Nooit meer onderweg zoeken. Hij werkt, of er is geen ontvangst. Maar meestal kun je uren genieten van digitale radio.

Gebruik een Kenwood 2-din ddx4017DAB radio. Niet duur wel goed, ook qua geluid. En voor de antenne heb ik een alpine raam antenne op de achterruit gemonteerd. Die doet het voortreffelijk.

BBS

Dingetje is alleen dat ik DAB+ wil gebruiken in combinatie met de SC901 radio......
Volvoloos....

MEN-O

Het ís mogelijk met een GROM een een DAB+ module, hoe werkbaar dit is, geen idee. de module alleen kost € 85,- zonder externe antenne en GROM natuurlijk.