Nivomat Schokbrekerplaat icm standaard Schokbrekers?!

Gestart door FristString, 26-08-2018 12:44:16

Vorige topic - Volgende topic

FristString

Hi,

Vorige week heb ik mijn V70 classic aan een paar nieuwe achterpoten geholpen. Het verschil is enorm, hij hing aardig door en nu staat hij weer mooi recht. Ik zie nu niet alleen maar asfalt in mijn achteruitkijkspiegel  :eusa_dance:

Ik haalde er een setje nivomats onderuit en die heb ik vervangen door 'standaard' dempers met verzwaarde veren. Ging prima, goed zelf te doen. Maarrrr... het losdraaien van de schobrekerplaten achter in de achterklep ging niet helemaal lekker. Er zit natuurlijk een hoop vuil aan de onderkant (buitenkant) van de auto wat het uitdraaien wat lastig maakt. En zo brak ik een bout..

Enfin, uitgeboord, moer en bout geplaatst en klaar was ik. Alleen heb ik de verdere bouten maar laten zitten.

Ik rij dus nu met standaard dempers en met nivomat platen. Kan dat kwaad volgens jullie? Of moet ik die toch maar gaan vervangen?

Thanks vast voor de tips!
V70 2.5 10V 1997 >430K

-D©©©L-

Citaat van: FristString op 26-08-2018 12:44:16
Hi,

Vorige week heb ik mijn V70 classic aan een paar nieuwe achterpoten geholpen. Het verschil is enorm, hij hing aardig door en nu staat hij weer mooi recht. Ik zie nu niet alleen maar asfalt in mijn achteruitkijkspiegel  :eusa_dance:

Ik haalde er een setje nivomats onderuit en die heb ik vervangen door 'standaard' dempers met verzwaarde veren. Ging prima, goed zelf te doen. Maarrrr... het losdraaien van de schobrekerplaten achter in de achterklep ging niet helemaal lekker. Er zit natuurlijk een hoop vuil aan de onderkant (buitenkant) van de auto wat het uitdraaien wat lastig maakt. En zo brak ik een bout..

Enfin, uitgeboord, moer en bout geplaatst en klaar was ik. Alleen heb ik de verdere bouten maar laten zitten.

Ik rij dus nu met standaard dempers en met nivomat platen. Kan dat kwaad volgens jullie? Of moet ik die toch maar gaan vervangen?

Thanks vast voor de tips!

Nee, hooguit minimaal comfort verlies.

Je eerste probleem is ook op te lossen met de Spiegelverstelling.  :)