ferrita catless downpipe;montage

Gestart door matRRR, 07-06-2005 19:17:32

Vorige topic - Volgende topic

matRRR

wil deze week mijn bestelde ferrita dp monteren maar heb een vraag mbt de te plaatsen labdasondes.
Waar moet ik deze plaatsen en hoe past dit onder bv het hitteschild.
pasvorm.
Moet ik verder nog veranderingen maken aan de uitlaat of is het schroefjes aandraaien en klaar is kees.....
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

M a r c

Past 100% en alles wijst zichzelf. Dat zie je wel als je 'm in de handen hebt. Volgens mij heb je ook maar één lambdasonde, toch?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Johann

Citaat van: matRRR op 07-06-2005 19:17:32
wil deze week mijn bestelde ferrita dp monteren maar heb een vraag mbt de te plaatsen labdasondes.
Waar moet ik deze plaatsen en hoe past dit onder bv het hitteschild.
pasvorm.
Moet ik verder nog veranderingen maken aan de uitlaat of is het schroefjes aandraaien en klaar is kees.....

Denk er aan dat je het hitteschild iets omhoog buigt of er helemaal af laat. De DP heeft namelijk geen schroefverbinding voor het hitteschild. Als je 'm zo laat gaat ie rammelen.

elianmars

Is het hitteschild van de R anders dan van de T-5? Dat zit namelijk niet aan de dp vast. Dus ook geen last van trillen o.i.d.

In de Ferrita dp zitten twee gaten voor de lambdasondes. Zoals Marc zegt, wijst het zich vanzelf.

matRRR

Mooi, mooi, mooi...
Bedankt heren,
Kan bijna niet wachten, ben erg benieuwd hoe het geluid zal klinken.
En hoe het beestje zal optrekken... 8) 8)
Zal in ieder geval wel weer een karweitje met veel voldoening worden!!
Zal een berichtje achterlaten over hoe ie bevalt na montage!!
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

johan283

Roy V70R

Nou.....hoe is het afgelopen met de montage.
Ben benieuwd naar je vindingen van de katloze DP.
Je hebt toch wel drie nieuwe moertjes erop gedaan hè. :o

Greetz Roy
850 GLT - 855 T5 - V70R

Johann

M a r c

info@europeantuning.nl

johan283

Citaat van: elianmars op 07-06-2005 20:53:55

In de Ferrita dp zitten twee gaten voor de lambdasondes. Zoals Marc zegt, wijst het zich vanzelf.

In welk gat kan ik de lambda sonde het beste monteren? Voor of na de kat? Ik heb slechts 1 sonde bij mijn t5r

M a r c

Citaat van: johan283 op 09-05-2006 17:37:18

In welk gat kan ik de lambda sonde het beste monteren? Voor of na de kat? Ik heb slechts 1 sonde bij mijn t5r

Vlak vóór de kat.

info@europeantuning.nl

johan283

ok dus voor de kat, in het gat dat het dichtse bij de kat is.

Eugene

Citaat van: johan283 op 09-05-2006 18:00:58
ok dus voor de kat, in het gat dat het dichtse bij de kat is.

Jup, want het gat achter de kat is voor de ME7 volvo's. S/V/C70....

If it's not blown, it sucks...

Jeroentjuh

Citaat van: M a r c op 09-05-2006 17:53:30
Citaat van: johan283 op 09-05-2006 17:37:18

Vlak vóór de kat.

Welke kat, is toch een  katLOZE dp?  ;D

elianmars

Het kabeltje van de lambda sonde is niet eens lang genoeg voor het tweede gat  ;D

Het kabeltje is zelfs maar net aan lang genoeg voor het eerste gat  ::) 't Eerste gat zit verder weg dan het gat op de originele dp.