Max Verstappen

Gestart door Redolpho, 03-09-2018 21:35:17

Vorige topic - Volgende topic

Redolpho

Even een (klein bedoelt) topic over onze nieuwe nationale Formule 1 held.

Wat vinden we van zijn rijstijl?
Wat vinden we van zijn gedrag (op de baan)?
Wat denkt u dat de toekomst gaat bieden?

Het is een goed bedoelt topic, ben een fan van F1 dus gaarne alleen reaguuren als u over de bovenstaande onderwerpen wenst te reageren. Een F1 topic is er al, dus dit topic is alleen bedoelt voor meningen over Max Verstappen.

V70R^2

Heerlijke coureur, gaat voor de winst zoals het hoort, en zoekt daarbij de grenzen van zowel de auto als de regels op.

Een verademing in een soms saaie race waarin ze na de start in diezelfde trein tot de finish rijden.

Mocht Honda komende jaren voldoende PK's genereren en Max bij Reb Bull blijven dan zie ik hem daar wel een titel uit halen.

Al zal het mij niks verbazen als hij over twee jaar bij Merc of Ferrari zit (indien het huidige team toch niet mee gaat komen).

Wat vind jij, Redolpho?

peteRRR

Dat is een geweldig talent met stuurmanskunst tot over z'n oren en de F1 is zijn speeltuin.

Gedisciplineerd en toegewijd,startklaar om de winnaars plaats in te nemen wanneer dan ook.

Toe kijken hoe dit zich gaat voltooien is geweldig gaaf.

Dat het materieel synchroon gaat lopen aan dit talent is een kwestie van tijd en wat mij betreft mag dit bij RB.

Dan kunnen voor alle Nederlandse autosportliefhebbers de handjes in de lucht  :eusa_clap: :eusa_dance:

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Redolpho

Citaat van: V70R^2 op 03-09-2018 22:14:09
Heerlijke coureur, gaat voor de winst zoals het hoort, en zoekt daarbij de grenzen van zowel de auto als de regels op.

Een verademing in een soms saaie race waarin ze na de start in diezelfde trein tot de finish rijden.

Mocht Honda komende jaren voldoende PK's genereren en Max bij Reb Bull blijven dan zie ik hem daar wel een titel uit halen.

Al zal het mij niks verbazen als hij over twee jaar bij Merc of Ferrari zit (indien het huidige team toch niet mee gaat komen).

Wat vind jij, Redolpho?
Ik zou het niet beter kunnen verwoorden denk ik.

Ikzelf vind zijn rijstijl supergaaf. Het is echt het maximale uit de auto halen (en dat gaat ook af en toe fout).

Ik verwacht dat Merc binnen no time Bottas gaat inleveren om max een stoeltje te bieden. Ferrari zie ik met Leclerc een ander pad inslaan. Vettel blijft nog wel ff.

Nu weten we allemaal dat max geen tweede rijder wil zijn, maar Raikonen zit nu op de schopstoel voor lecerck en ik denk dat Bottas de volgende is die mag gaan oppassen. Verstappen heeft een 2019 clausule in zijn contract staan.

In ieder geval volgend jaar bij RB.

Eric850R

Met dit soort dingen is het zo gek dat je er heel snel aan went dat er een Nederlander alle andere coureurs vaak te snel of te slim af is. Of gewoon beter rijdt. Maar dat si niet normaal. Ik keek vaak voordat hij meedeed en het was toen vele malen saaier. Idd. vaak al na 2 ronden beslist.

Het is een heel bijzonder talent, dat eigenlijk ook al geen talent meer is. Neem nu die rijderscarrousel, die volop draait. Iedereen moet vrezen voor zijn plek, afgezien van een paar toppers, dus ook Max niet. Zijn teamgenoot gaat weg voor de "uitdaging" en natuurlijk het geld maar ook omdat hij weet dat hij dit bij RB niet gaat redden.

Sta wel versteld van de haat vanuit het buitenland soms. Dat komt dan waarschijnlijk door zijn compromisloze stijl. En omdat hij het er soms nog wel eens extra hard wil inwrijven. Misschien kan hij daar nog iets beter in worden. Anders is hij straks wereldkampioen en juichen alleen de Nederlanders.

Redolpho

Citaat van: Eric850R op 03-09-2018 22:59:22
Met dit soort dingen is het zo gek dat je er heel snel aan went dat er een Nederlander alle andere coureurs vaak te snel of te slim af is. Of gewoon beter rijdt. Maar dat si niet normaal. Ik keek vaak voordat hij meedeed en het was toen vele malen saaier. Idd. vaak al na 2 ronden beslist.

Het is een heel bijzonder talent, dat eigenlijk ook al geen talent meer is. Neem nu die rijderscarrousel, die volop draait. Iedereen moet vrezen voor zijn plek, afgezien van een paar toppers, dus ook Max niet. Zijn teamgenoot gaat weg voor de "uitdaging" en natuurlijk het geld maar ook omdat hij weet dat hij dit bij RB niet gaat redden.

Sta wel versteld van de haat vanuit het buitenland soms. Dat komt dan waarschijnlijk door zijn compromisloze stijl. En omdat hij het er soms nog wel eens extra hard wil inwrijven. Misschien kan hij daar nog iets beter in worden. Anders is hij straks wereldkampioen en juichen alleen de Nederlanders.
Zijn teamgenoot had gewoon kunnen bijtekenen volgens mij. Alleen heerst er een innerlijke strijd binnen het team tussen de rijders.

Maar ik snap Ric ook. Hij zit immer al 10 jaar bij de club.

Redolpho

Citaat van: Eric850R op 03-09-2018 22:59:22

De haat vanuit het buitenland? Dat heb ik dan zelf (wellicht door mijn beroep) niet zo heel veel van meegekregen. Is dat zo dan? Ik snap en begrijp dat ie bekritiseerd wordt, en dat ie ook dingen heeft gedaan (on track) die niet zo netjes waren, maar gehaat?

V70R^2

De meeste partijen welke negatief over max praten hebben natuurlijk hun eigen agenda, neem Niki Lauda die Max keihard bekritiseerd als er weer eens wat met zijn eigen Mercedes gebeurd.

Die man is natuurlijk nauw verbonden met dat team, dus daar kan je dat wel van verwachten.

Ik heb geen enkele onafhankelijke bron gehoord die Max niet een groot talent vind welke echt racen weer een beetje terug brengt.

En Ric, tja, die ziet ook wel dat zijn droom zo goed als onhaalbaar is geworden, zeker met iemand als Max erbij welke geen backup tweede rijder is. Hij zal nu wel even willen cashen voor die eruit moet wegens te oud. Als voormalig wereldkampioen kan je nog op hogere leeftijd wat langer blijven, hij niet..

Redolpho

Citaat van: V70R^2 op 03-09-2018 23:25:11
De meeste partijen welke negatief over max praten hebben natuurlijk hun eigen agenda, neem Niki Lauda die Max keihard bekritiseerd als er weer eens wat met zijn eigen Mercedes gebeurd.

Die man is natuurlijk nauw verbonden met dat team, dus daar kan je dat wel van verwachten.

Ik heb geen enkele onafhankelijke bron gehoord die Max niet een groot talent vind welke echt racen weer een beetje terug brengt.

En Ric, tja, die ziet ook wel dat zijn droom zo goed als onhaalbaar is geworden, zeker met iemand als Max erbij welke geen backup tweede rijder is. Hij zal nu wel even willen cashen voor die eruit moet wegens te oud. Als voormalig wereldkampioen kan je nog op hogere leeftijd wat langer blijven, hij niet..
Er bestaat een stukje van Eddie Irvine

Lauda heeft zich menigmaal ook heel positief over Max uitgesproken trouwens.

Redolpho

Citaat van: V70R^2 op 03-09-2018 23:25:11

Hij heeft groot gelijk.

FGG

Citaat van: Eric850R op 03-09-2018 22:59:22Sta wel versteld van de haat vanuit het buitenland soms.
Ik kijk de F1 altijd op de Duitse RTL, bij gebrek aan Ziggo, en de commentatoren zijn, naast hun rijdende landgenoten, laaiend enthousiast over Max. Brengt leven in de brouwerij. :eusa_clap:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: