Stotteren S70 T5 bij volgas!!!

Gestart door Jacko, 12-09-2005 17:28:46

Vorige topic - Volgende topic

Jacko

Uitroeptekens betekend bij mij niet dat ik kwaad ben hoor, en adviezen zijn altijd welkom!

NwVolvoMn

Het vervangen van rotor, verdelerkap en kabels kan echt geen kwaad, is eigenlijk normaal onderhoud wat iedere paar jaar moet gebeuren. Blindelings vervangen is soms een erg goede zaak, en laten we wel wezen, je rijdt in een T5 dus dan weet je dat er wat meer onderhoud moet gebeuren. Het tijdig onderhouden en soms nog goed werkende delen vervangen voorkomt storingen, net zoals met je bougies. Dat vind ik tenminste..........

Jacko

Helaas weer dezelfde problemen, gisteren geprobeerd de auto onderin te krijgen helaas boven de 200 niet meer vooruit te branden, dan maar even een afspraakje maken voor het uitlezen Volvo!!

Christiaan

Je zou haast denken dat je motor te arm draait. (Ik zit trouwens nog steeds te wachten op een foto vd bougies.... echt waar daar kun je heel veel aan af leiden)
Of te weinig brandstof (pomp aan zijn einde, filter verstopt) of teveel lucht (ergens een lekkage achter de LMM?).
Een defect LMM zou ook heel goed kunnen.
Heb je geen foutcodes?
En die 200 haalt mijn 10 klepper ook maar daarvoor had jij w.s. geen T5 ;)
Christiaan

Jacko

Foto's heb ik helaas niet, bougies zij gelijk weggegooit, mijn vorige auto 850 t5 liep moeiteloos naar de 240, deze geven ze op voor 245 dus mooi balen als ie er bij 200 mee stopt, ook begint hij onderin zijn twee als ik hem bij lage snelheid oppak vreselijk te schokken lijkt me ook niet horen, Jammergenoeg heb ik zelf 2 linkse handen dus ik denk dat ik hem maar beter een keer kan laten uitlezen!

animalT5R

maar heb je de kabels etc etc vervangen?
heb toch het id dat het daaraan ligt..
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Jacko

Kabels nog niet vervangen maar kan me niet voorstellen dat hij daardoor niet aan zijn top kan komen, bij geleidelijk gas geven loopt hij wel als een speer naar de 200!!!

animalT5R

ik had toendertijd ook last van bovengenoemde problemen met de T-5R,nadat ik dit alles had vervangen,als een raket.
en als je rotor e.d aan het eind is,geeft ie ook minder stroom door,is minder vonk ,is minder vermogen.
Ben benieuwd wat de dealer zegt.

Zippo

Nu zijn we 3 pagina's verder........ WAT is nu de FOUTCODE!???

Zippo

Zippo

Het kan dit zijn:

Informatie over storingscode 1–4–3, 4–3–3

Toestand

Als de motorkoelvloeistoftemperatuur hoger wordt dan +40 °C, het motortoerental hoger wordt dan 2000 omw/min, de belasting hoger wordt dan 2,5 en er geen signaal is van de pingelsensor, dan wordt een storingscode voor die pingelsensor opgeslagen.

Vervangende waarde
B5234T/B5204T/B5234T5:
-anti-pingelsysteem is uitgeschakeld
-Alleen de beginlaaddruk wordt toegestaan.
-ontstekingsvervroeging verminderd om veiligheidsredenen
-Toename van de hoeveelheid ingespoten brandstof om het brandstof-luchtmengsel te laten afkoelen.
B5254S
-anti-pingelsysteem is uitgeschakeld
-ontstekingsvervroeging verminderd om veiligheidsredenen

Mogelijke oorzaak

-Onjuist afgestelde nokkenassen.
-Kortsluiting met massa in signaalkabel
-Breuk in signaalkabel of massakabel
-Contactweerstand in aansluitingen.
-defecte pingelsensor.

Storingsbeeld
Zwakke prestaties als gevolg van beginlaaddruk en/of vertraagde ontsteking.

Of dit:

Informatie over storingscode 5–3–5

Toestand

Als het circuit van de turboregelklep is kortgesloten naar de massa/voedingsspanning of als er een open circuit aanwezig is, dan beschouwt de motorregeleenheid dit als een storing en wordt storingscode 5-3-5 opgeslagen.

Vervangende waarde
-Stationairregeling uitgeschakeld.
-Adaptieve lambdaregeling uitgeschakeld.
-Andere voorwaarden voor brandstofafsluiting.

Mogelijke oorzaak

Signaal te hoog:
-Kortsluiting met voedingsspanning in signaalkabel.
-Defecte turboregelklep.
Signaal te laag.
-Kortsluiting met massa in signaalkabel.
-Open circuit in signaalkabel of voedingskabel.
-Contactweerstand in connectors.
-Defecte turboregelklep.

Storingsbeeld
Betere of slechtere prestaties als gevolg van een te hoge of ene te lage laaddruk.

Etc.etc.

Zippo

Jacko

Morgenmiddag laat ik hem uitlezen, de foutcodes komen eraan dus!

Jacko

Gisteren uit laten lezen helaas geen enkele foutmelding, weet niet of ik het positief of negatief moet zien, nu wordt het helemaal lastig zoeken waarschijnlijk!!!

Jacko

Bougiekabels, verdelerkap en rotor nu ook vervangen, schokken is weg en auto loopt weer als een lier, hopelijk blijven de problemen nu weg!

Zippo

Citaat van: damme151 op 06-10-2005 16:38:57
Bougiekabels, verdelerkap en rotor nu ook vervangen, schokken is weg en auto loopt weer als een lier, hopelijk blijven de problemen nu weg!

Zijn we 3 pagina's verder bij de eerste staat het antwoord....... ::)

Citaat van: animalT5R op 12-09-2005 17:35:06
Enig idee hoe lang je al op de huidige bougies-kabels-rotor-verdeelkap rondrijd?

Citaat van: Zippo op 15-09-2005 18:07:00
Vervang dan gelijk de verdelerkap + rotor...
Ben je helemaal klaar!

Zippo

animalT5R

Citaat van: animalT5R op 19-09-2005 15:12:46
Durf er bijna geld op te leggen dat je  van het totale probleem af bent nadat je dit alles vervangen heb.
gr
Had ik ook maar zo een geluk bij de staatsloterij ;)
en inderdaad,het antwoord was direct al gegeven [size=0]maakt niet uit,je bent van het probleem af[/size] ::)