"Het Geluid"...

Gestart door FristString, 10-09-2018 16:43:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FristString

Hi, geen duizenden euro's te verdienen.. Maar wel de genoegdoening om iemand te kunnen helpen :)

Mijn V70 maakt al een tijdje een raar geluid bij het optrekken. Het lijkt alsof er ergens iets los zit. Een schrapend geluid, t lijkt een beetje op een oude diesel (het is een 2.5 10V Benzine)
Er is niet echt een pijl op te trekken, maar soms is het ineens een paar dagen weg en dan komt het weer terug. Ik heb ook het idee dat naarmate de auto langer draait het luider wordt.

Ik heb mijn motorsteunen bekeken, die lijken in orde te zijn. De bovenste vertoond wel wat scheurtjes, ga ik vervangen, maar kan me niet voorstellen dat die dit geluid veroozaakt.

Het geluid is er alleen als ik optrek, wanneer de toeren laag zijn, gas los, remmen en koppeling in is het er niet.

Ik heb een opname gemaakt, geen idee alleen hoe ik die hier moet uploaden..

Iemand iedeetjes?

Cheers!

///

UPDATE:

Ik denk dat het iets is in de koppeling.. die wil ik best vervangen maar dat ken ik niet zelf :) iemand in de regio Amsterdam die dat kan voor iets minder dan de dealer prijs?!
V70 2.5 10V 1997 >430K

classicT5

Forumsleutelaar in de buurt van amsterdam ken ik niet, dichtsbijzijnde lijkt me Arjen850 in Apeldoorn.

henry classic v70

Denk dat gebr. Ditmar Janse (omg. Hoorn) dichter bij A'dam is
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

elianmars

Geluidopname kun je plaatsen op youtube en dan de link hier plaatsen.