loopt slecht stationair

Gestart door emiljan, 15-09-2018 16:32:13

Vorige topic - Volgende topic

emiljan

Goedemiddag,

Ik zit met een probleem. De C70 2.5T uit 98 loopt slecht stationair. Bij de eerste seconden van een koude start loopt de motor echt beroerd. Na een paar seconden is het weer over, dan loopt de motor weer mooi, maar af en toe is bij stationair toerental nog wel een klein schokje voelbaar (ook na een halfuur rijden). Niks dramatisch, maar zo hoort het volgens mij niet te zijn. Dit doet de C op zowel benzine als LPG. Ondertussen is het afgelopen half jaar al de gehele ontsteking (bougies, bougiekabels, rotor, verdeelkap, bobine) + het brandstoffilter vervangen. Alles van Bosch, behalve de bougiekabels, die zijn van Bougicord. Motor heeft ondertussen 4 ton gedraaid en trekt nog als een speer, dus dat kan het denk ik niet zijn.

Wat zou het verder nog kunnen zijn? Een vacuümslangetje oid? Een stationair regelapparaatje??
Volvo C70 2.3 T5 1999 Coral red 400.000 km LPG

emiljan

Correctie: bougies zijn origineel volvo turbo bougies!

Ries van de Zilverschuit

Is de koelvloeistoftemperatuurmeter als een vervangen, bijvoorbeeld bij een thermostaatwissel?

De stationair regelaar kun je schoonmaken, dat wil wel eens helpen.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

emiljan

KVS temperatuursensor is nog niet vervangen. Temperatuurmeter blijft wel altijd netjes in het midden en ik dacht dat bij een kapotte kvs temperatuursensor de ventilator nog blijft draaien bij uitzetten van de motor. Kan de KVS temperatuursensor dan nog steeds stuk zijn?

Vulk

Citaat van: emiljan op 15-09-2018 17:04:45
KVS temperatuursensor is nog niet vervangen. Temperatuurmeter blijft wel altijd netjes in het midden en ik dacht dat bij een kapotte kvs temperatuursensor de ventilator nog blijft draaien bij uitzetten van de motor. Kan de KVS temperatuursensor dan nog steeds stuk zijn?

Ja dat kan zeker. Ik verdenk de mijne ook alweer. Fan gaat (met airco aan) soms al 2 minuten na de koude start op stand twee draaien...

emiljan

Oké, dankjewel voor je reacties. Ik heb al een temperatuursensor besteld :)!

Wouter1973

Citaat van: Vulk op 15-09-2018 19:07:26
Ja dat kan zeker. Ik verdenk de mijne ook alweer. Fan gaat (met airco aan) soms al 2 minuten na de koude start op stand twee draaien...
Ik dacht dat dat zo hoorde. Doet de mijne ook met airco aan.

Vulk

Citaat van: emiljan op 15-09-2018 19:18:27
Oké, dankjewel voor je reacties. Ik heb al een temperatuursensor besteld :)!

En, al gemonteerd?

emiljan

Al gemonteerd, helaas geen verschil. Inmiddels afscheid genomen van deze C70. Zat een scheur in de cilinderwanden. Nu een C70 t5 :)