nog steeds aanblijven van ventilatie

Gestart door chevyhacky, 08-06-2005 11:09:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

chevyhacky

Ben nu zo'n 2 maanden bezig met het verhelpen van een aanblijvende ventilatie (aanjager), radio en airco. Deze blijven werken óók wanneer het contact uitstaat! Je begrijpt erg onhandig en al 3x een lege accu gekost. Het vervangen van de kachelweerstand (nog dank aan Burr)heeft niet geholpen (ventilatie blijft ook gewoon werken als ik de stekker erniet in heb..klopt dit?) en de 2 andere weerstanden daarnaast ook vervangen heeft ook niet geholpen. Wie weet waar ik het gewoon kan laten doormeten..lijkt mij de beste oplossing.

O ja, sinds van de week verschijnt het SRS lampje op mijn dashboard, blijft continue aanstaan. Kan ik iets zo snel hebben beschadigd ( mogelijk afkomstig van de zij airbag die op dezelfde plek zit) en hoe verhelp ik dit..resetten ergens?

Bedankt weer..Rogier
//
auto in Januari 2005 van 1e eigenaar gekocht. Heeft 334.000 km op LPG gelopen...ondanks dit blaast hij prima (voor mij)

Reitse

Rogier, volgende keer graag meteen in het goeie topic plaatsen....

thuur

Citaat van: Reitse op 08-06-2005 11:41:26
Rogier, volgende keer graag meteen in het goeie topic plaatsen....

Het is duidelijk dat je niet zo technisch bent, chevy ;D :-X Het zij je vergeven ;)


Kijk eens naar het relais bij de ventilator: er zitten er 2 links van de fan (onderpaneel dashboard bijrijders zijde eruit halen, voor goed zicht kun je evt. ook dashboardkastje eruit halen). Het linkse relais (ik dacht dat ie blauw was) wil ook wel eens smelten met een 'altijd aan'-stand als gevolg.

Ontlastrelais' 105 en 106 spelen ook een rol in de stroomvoorziening. Deze zitten naast je zekeringen (schroefjes losmaken). Zodra het weer blijft lopen moet je met de achterkant van een schroevedraaier even tikken op deze relais' en kijken of de boel uitgaat. Zo ja: dan heb je een 'plakkend' relais. Beste remedie is dan het vervangen van het boosdoenend relais.

Tenslotte zou je schakelaar van de stand van de fan defect kunnen zijn. Overigens alleen nog van een dealer gehoord en zou ook de diverse elektrische spoken met zich mee kunnen brengen. Om te controleren of de schakelaar defect is: contact uit en de schakelaar een aantal malen flink op en neer halen. Is het gedrag nu constanter (tijdje niet of juist wel de hele tijd) dan is de schakelaar verdacht. Vervangen dus voor het beste resultaat. Schoonmaken kan ook, maar ik raad het je niet aan als je niet te technisch bent ;)


Suc6!


Gr 8)

chevyhacky

Ik ben erachter..het klinkt heel stom maar in het verleden vaker zo bij andere auto's gedaan oftewel. De gele en de rode draad voor het uitschaklen van de radio via het contactslot, samengevoegd in 1 kroonsteentje. Nu los dus 1 op 1 en alles gewoon weer werken! Blij mee maar achteraf zonde dat ik dit niet eerder heb geprobeerd. Gr, Rogier  
auto in Januari 2005 van 1e eigenaar gekocht. Heeft 334.000 km op LPG gelopen...ondanks dit blaast hij prima (voor mij)

thuur

Citaat van: chevyhacky op 10-06-2005 12:14:05
Ik ben erachter..het klinkt heel stom maar in het verleden vaker zo bij andere auto's gedaan oftewel. De gele en de rode draad voor het uitschaklen van de radio via het contactslot, samengevoegd in 1 kroonsteentje. Nu los dus 1 op 1 en alles gewoon weer werken! Blij mee maar achteraf zonde dat ik dit niet eerder heb geprobeerd. Gr, Rogier  

Dus nu is je radio aangesloten zoals het moet en alles werkt weer? Hmm.... :-\

;) ;D


Mooi dat je het hebt gevonden en bedankt voor het terugmelden!

Gr 8)