Blauwe rook na gebruik turbo en gas los

Gestart door Wouter1973, 17-09-2018 14:43:44

Vorige topic - Volgende topic

classicT5

Ik hoop dat de metalen deeltjes en vuil in je oliefilter gaan zitten ipv je carter achterblijven ;)

En via aftapplug krijg je (helaas) ook niet alles eruit. Je zo eens kunnen meten hoeveel verschil het maakt qua volume. Ik heb ervaren dat ik bij een automaat met zon pompje evenveel eruit haal als via de aftupplug. Vond pompje wat makkelijker werken daarvoor (zonder brug).

V70R^2

Het zal je verbazen hoeveel metaal splinters en brokken er onder in een carter pan blijven liggen.

Met een flush, en dus 2-3 maal verse olie filter en ATF erdoor is dat wel echt allemaal weg en schoon, met uitzuigen echt niet.

Schade zal het niet zomaar doen, eenmaal opgezogen komt het natuurlijk zoals je zegt in het filter.

razorx

Een mens lijdt dikwijls het meest door het lijden dat hij vreest. ;)
Een normaal blok zal overigens niet vol liggen met gruis in de carterpan ;D ;) .

V70R^2

Nou, als ik kijk hoeveel metaalslijpsel ik tegen kom in de carterpan bij prima onderhouden wagens... In het begin schrok ik ervan, nu ben ik het normaal gaan vinden, ze hebben het allemaal wel in meer of mindere mate, het levert ook niet direct problemen op, maar geeft wel aan dat er wel degelijk slijtage plaats vind.

Misschien weer eens een sample naar een lab sturen, vroeger ook gedaan met bmw'tjes na een circuitdag om slijtage te kunnen analyseren, is hele interessante informatie.

Piet

Mja, iedere keer als je de motor (koud) start is er heel, heel even metaal op metaal contact in de lagers.
Niets aan te doen.

peteRRR

En we komen er nog begenadigd vanaf als je bedenkt hoe en in welk tempo alles rondt draait in zo,n motor
en als we de toeren verhogen gaat het me een partijtje af daar,..debiel snel ergens.

Zonder olie in dit zijn we nergens.

Groet

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Vulk

Citaat van: classicT5 op 24-09-2018 21:25:19
Ik hoop dat de metalen deeltjes en vuil in je oliefilter gaan zitten ipv je carter achterblijven ;)

En via aftapplug krijg je (helaas) ook niet alles eruit. Je zo eens kunnen meten hoeveel verschil het maakt qua volume. Ik heb ervaren dat ik bij een automaat met zon pompje evenveel eruit haal als via de aftupplug. Vond pompje wat makkelijker werken daarvoor (zonder brug).

Ik heb mijn motor twee jaar geleden gespoeld en bij het aflaten heb ik telkens de auto op verschillende manieren opgekrikt. Op die manier kwam er telkens nog een extra geut olie uit het carter gelopen.

https://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=81154.msg1691456#msg1691456

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

peteRRR

Hier,...ben je in 5 minuut klaar op een koude motor flush,.....https://www.motormedic.com/motorflush

Zat even te neuzen, denk dat dit een heel agressief spulletje kan zijn.

Groet

vincen tdi

Citaat van: peteRRR op 25-09-2018 14:38:58
Hier,...ben je in 5 minuut klaar op een koude motor flush,.....https://www.motormedic.com/motorflush

Groet

Dat kon wel ovenreiniger zijn 😁😁😁😁
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

V70geRwin

Citaat van: peteRRR op 25-09-2018 14:38:58

Groet

En dat voor 7 dollar  ;D

peteRRR

Staat ook in de regels dat je het niet langer dan 5 minuten in de motor mag laten,..op je gemakkie is er dan ook niet meer bij :evil:

Dus niet naar de plee,weg met de GSM,houd die kop koffie van me weg,je ken dit beter in een afgesloten garage doen weg van alle
contacten denk ik ;D

Groet

Edit:Een beetje zenuwlijder ken der ook maar beter niet aan beginnen ;D

Wouter1973

Ik heb gelukkig de 15 minuten versie van Forte. Geeft ineens mogelijkheden voor koffie, toilet of een telefoontje ;D

Piet

Citaat van: peteRRR op 25-09-2018 15:17:36
Staat ook in de regels dat je het niet langer dan 5 minuten in de motor mag laten,..op je gemakkie is er dan ook niet meer bij :evil:

Dus niet naar de plee,weg met de GSM,houd die kop koffie van me weg,je ken dit beter in een afgesloten garage doen weg van alle
contacten denk ik ;D

Groet

Edit:Een beetje zenuwlijder ken der ook maar beter niet aan beginnen ;D

Dat is dus helemaal geen aardige opmerking ....

Wouter1973