aandrijfashoes links

Gestart door parts, 25-09-2018 11:53:09

Vorige topic - Volgende topic

parts

Hallo Allemaal,

Ik heb een gescheurde ashoes links wat is wijsheid, sinds dat er al een geruime tijd een knarsend geluid is.
De homokineet links (wielzijde) of de hele linkeras wisselen.
Ik heb nog een 850 staan voor onderdelen weet alleen niet hoe de as uit de automaatbak moet.

Wie heeft hier ervaring mee?
M.v.g, Patrick.

V70geRwin

Links in de zin van de korte as?

De korte as trek je met een stevige ruk uit de bak.
Er zit een borgring op de as die je even naar binnen moet dwingen met de ruk.

parts

O ja natuurlijk zo'n soort C clip in een groef op de as.
Loopt dan de automaatbak olie eruit als je dit doet?

V70geRwin

Citaat van: parts op 25-09-2018 12:05:49
O ja natuurlijk zo'n soort C clip in een groef op de as.
Loopt dan de automaatbak olie eruit als je dit doet?

Als de wagen goed recht staat is het minimaal.
Wellicht wel gelijk de keerring mee vervangen?

parts

goedenavond,
Vandaag vol goede moed begonnen aan as wissel van donor Volvo 850 maar wielmoer niet los te krijgen.
Dop 36 gekocht deze had ik niet, lange buis aan de de vast gelaste 1/2 inch ratel maar niets.
ingespoten met WD40 heb geen kruipolie, morgen losschrikken wellicht.

Zit muurvast iemand een idee? ???

V70R^2

Hefboom van 2 meter en eraan gaan hangen? Die krengen kunnen heeeeel vast zitten.

Eerste keer dat ik hem niet los kreeg ben ik naar een vrachtwagen garage gereden, die hebben een 1" 5000Nm luchtsleutel ;D toen was die zo los. Vervolgens weer een beetje vast gedraaid en naar huis gereden.

parts

oeps da's serieus :o kan met de donor niet meer rijden al heel veel overgezet ergens iets gaan lenen dus.
Of las morgen stuk pijp aan mijn 36er dop.

KIM

De kans is groot dat je ook dan nog niet klaar bent. Volvo heeft de splines ook nog voorzien van een soort loctite waardoor je ook de nodige kracht nodig zult hebben om de as uit hetfusee te drukken.

parts

tja de keurmeester zei vorig jaar al toen ik binnen kwam; aha ik mag een tank keuren, hij had gelijk ;D

parts

Klaar met de aandrijfas 36er dop voorzien van 125cm buis met verlengstuk 125 samen dus 2,5 meter sleutel.
Gelukkig geen Loctite ook niet bij dodor auto dus het ging goed de keering niet vernieuwd.

As zat erg vast in de automaatbak C ring op de as geen olie uit de bak (wel bij de donor auto die zat te vol).