Motor valt sóms uit bij stoppen met ontkoppelen

Gestart door ThomasH, 26-09-2018 10:25:59

Vorige topic - Volgende topic

ThomasH

Hey allen,

Sinds een tijdje zakte bij mijn alter 1  mijn toerental af en toe onder 500 als ik tot stilstand kwam bij bijv een stoplicht (en natuurlijk ontkoppelde). Daarna ging het weer gewoon terug naar normaal. Verder loopt de auto mooi stationair. Dipt dus enkel bij tot stilstand komen, waarna hij weer omhoog schiet.

Sinds vandaag is het toerental (koude motor) ook zo laag gevallen dat de motor uit viel. Na herstarten elke keer weer prima stationair. Volgens mij is er met warme motor niks aan de hand maar dat moet ik nog verder vaststellen.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? LMM? Krukassensor? Alvast dank voor het meedenken!

Vulk

Je zou kunnen beginnen met het goed reinigen van de gasklep en stationairregelaar.

ThomasH

Citaat van: Vulk op 26-09-2018 10:27:18
Je zou kunnen beginnen met het goed reinigen van de gasklep en stationairregelaar.

Thanks! Het is in ieder geval alleen met koude motor. Warm blijft het stationair altijd prima.

Wouter1973

Temperatuursensor zou ook kunnen. Geen foutmeldingen? Een alter I kan je zelf gewoon uitlezen met knippercodes.

ThomasH

Ik heb hem even uitgelezen via OBD1 en kreeg enkel de volgende code:

A7 (Combined Instrument): 113 - Fuel gauge open circuit

Na een beetje googlen zie ik mensen zeggen dat dit een code is van de brandstofpomp, klopt dit?

De daadwerkelijke brandstof 'gauge' op het instrumentpaneel doet het prima. In mijn 93' Alter 1 zit overigens een Instrumentpaneel uit een Alter 2 met tripcomputer etc.

Thanks voor het meedenken!

V70R^2

Ik heb soortgelijks meegemaakt, koud-starten viel die wel eens uit. Bleek een klein scheurtje te zitten in het slangetje in de tank op de brandstofpomp.

Als die eenmaal een tijdje liep, dan viel de wagen nooit uit, alleen na de eerste keer starten bij koud.

Kingfisher

*schop*

Ik kwam deze tegen en vroeg me af of het euvel ooit gevonden is?

Sinds enkele weken heb ik hetzelfde geval met mijn v70 classic van 2000. Bij afremmen en intrappen van de koppeling, valt de motor soms uit. Dit gebeurd slechts heel sporadisch en dus zuiver wanneer je afremt voor bijv een bochten, rotonde etc en dan de koppeling intrapt om terug te schakelen. Het lijkt of de toeren op dat moment gewoon 'wegvallen' naar 0 ipv op stationair terug te vallen.

Dit staat dus los van het schakelen want de versnelling terug is dan nog niet eens gekozen.... zo ver kom ik niet :/

Iemand een suggestie?

hilko73

Mapsensor, vacuümslangetjes, vacuüm rembooster...
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)