Tomtom go

Gestart door MarcoV, 08-06-2005 13:52:13

Vorige topic - Volgende topic

MarcoV

Hallo, heerft iemand ervaring met het gebruik van een tomtom go in de volvo S70? Ik wil graag weten of het signaal goed is of dat er een externe gps-antenne bij moet.
Alvast bedankt,

MarcoV ??? ??? ??? ???

Peertje

Ik heb wel getest met een Yakumo Delta 300. Die deed het perfect achter m'n voorruit.
Van TomTom Go weet ik niets behalve dat het duur is.
Hé? Geen banner meer?

reneetje

Citaat van: SnakeByte op 08-06-2005 23:22:41

Van TomTom Go weet ik niets behalve dat het duur is.

Duur ?

Vind ik meevallen , voor een 3-D systeem wat makkelijk van de ene auto in de ander is te zetten, super gebruiksvriendelijk is ,en als enige (volgens mij ? ) al rijdend in te stellen is.
Kijk maar eens bij VDO en dat soort jongens , da's pas duur.
Rij nu 2 jaar met tomtom , maar ben er super tevreden over. :D

Rene ;D

Christiaan

Ik heb tomtom mobile op mijn telefoon.
Werkt super en met de BT-GPS ontvanger in het dasboardkastje.
Lijkt me dus dat de ontvanger direct achter de voorruit geen enkel probleem moet geven (of een S70 ruit moet afwijken van een 850?).
Christiaan

onnaj

Ik gebruik nu meer als een halfjaar een Altina bluetooth GPS ontvangen i.c.m. met route 66 Mobile op mijn Nokia 6260 en het werkt uitstekend. Ik heb wel gemiddeld 1 satteliet minder in de Volvo dan in mijn MR2, Volvo zal wel beter geïsoleerd zijn :D

Keesjan

Ik gebruik nu plm 7 maanden de tomtom go zowel in de S70 als in de leaseauto.
Ik vind het systeem, zeker in combinatie met de nieuwe software 5.1 helemaal top. Hij rekent supersnel en je hebt altijd alle restaurants, pompstations, banken e.d. bij de hand.
Major roads of europe brengt mij tot aan de rotonde bij de camping in zuid-frankrijk en zit er standaard bij.
In de S70 heb ik even goede ontvangst als in de andere auto. Ik vind het een aanrader dus.

gltroffel

De tomtom go werkt gewoon perfect in de 850/v70 e.d. Geen enkele last met ontvangst. mail anders voor verdere specifieke vragen.
Rij met een Zweedse schone !!!

RonaldV70

Sinds een paar maanden rij ik ook met een TOM TOM GO.
Inderdaad een aanrader; prima satellietontvangst en werkt snel en goed.
Auto; V70 classic

FRANQ

hoi

Tom tom GO is de verouderde versie,

tomtom 300, 500, en 700 zijn de nieuwe

de 300 heeft een benelux pakket
de 500 bluet. handsfree benelux+hoofdwegen europa
de 700 bluet. handsfree , afstandsbediening , europa , HARDESCHIJF etc.

de 700 is verreweg het snelst (wel duurder)

er zijn losse antennes verkrijgbaar welke in de auto gemonteerd kunnen worden en ook evt met een magneetje in de antenne op de buitenkant van de auto.

daarbij omdat ik die dingen verkoop (OOK ANDERE MERKEN ALS VDO ED.) vind ik persoonlijk de tomtom verreweg het makkelijkst te bedienen
alle menus zijn met de vingertop te bedienen en alles wijst zich vanzelf

bij andere merken heb je vaak een pennetje en mag het niet met de vinger

tomtom is zelfs met een lerenhandschoen aan goed te bedienen

suc6

en zoek bij google even op tom tom  met review oid

mvg

frank
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

Rudy-M

Ik heb een TomTom One gekocht. Leuk ding, vind hem beter bij het interieur passen dan de GO :P en de andere kaarten van de Go slikt ie ook. Mijn plan is om de One via de alternatieve mount op een Brodit-clip op mijn dashboard te plaatsen. Tot ik alles binnen heb en gemonteerd heb, moet ik het doen met de zuignap houder.
Probleem is dat dat ding niet wil blijven hangen op de plek die ik wil (vlak boven het midden van het dashboard). Heeft waarschijnlijk met de bolling van de voorruit te maken. Op de deurruit blijft ie wel hangen, maar dat is ook niet echt de bedoeling. En bovenin de voorruit doet ie het soms wel, maar dan belemmert ie het zicht naar buiten te veel.

Dus als iemand een tip heeft, hoor lees ik het graag! Naast me (los) op de bijrijdersstoel is ook niet echt je van het.

animalT5R

Zit er bij de tomtom one/go ook een losse schotel voor de zuignap?
Heb namelijk zelf de tom tom icm een ipaq,en bij die set zat ook een losse schotel.
Zal er wel foto's van maken,is misschien voor iemand wel een idee om het op zo een manier op te lossen.
Word vervolgd.
Johan
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

animalT5R

Zo,even foto's gemaakt.

met die schotel bedoel ik deze(naast handrem en boven raambediening)

en als de hele carkit  er dan inzit,ziet het er zo uit:

dus als de tomtom go/one ook een losse schotel heeft,is dit misschien ook wel een idee om hem te monteren.
Bij mij zit de ipaq op gelijke hoogte als me armsteun,en is totaal niet hinderlijk.

J
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Rudy-M

Geen losse schotel bijgeleverd, maar dat mag geen probleem zijn. Ik zat er al aan te denken om het zo op te lossen, maar dan bovenop het dashboard. Net een tijdje in de auto gezeten met die houder op verschillende plaatsen gehouden, haha.
Voor een tijdelijke oplossing niet verkeerd. Alleen nog kijken of ik dubbelzijdig tape in huis heb.

Wel leuk opgelost. En de iPaq is uit zicht zo.

Hen3

Ik had (toen ik nog geen vast ingebouwde houder had) de ipaq altijd met de zuignap links van me naast de a-stijl geplakt. Ik vind het altijd zo'n dom gezicht zon pda in het midden van je ruit en het neemt bovendien nogal wat zicht weg! Aan de linkerkant heb je er veel minder last van en hij is prima te bedienen.

Rudy-M

Bij gebrek aan dubbelzijdig tape heb ik hem nu los in de asbak. Het voedingssnoertje zorgt dan ervoor dat ie niet eruit schuift met de bocht.
Zal toch eens proberen, naast de A-stijl.