Trekhaak stekker aansluiten

Gestart door Barracuda_82, 09-10-2018 08:55:38

Vorige topic - Volgende topic

Barracuda_82

Ik heb laatst een trekhaak op mijn 1997 V70R gezet en moet nu alleen nog de stekker aansluiten. Ik had de doos met AMPtjes al klaar, maar toen ik onder de bekleding ging kijken om de bestaande verlichting "af te tappen" was het niet heel duidelijk welke draad waar voor is. De stekkers op de achterlampen maakt het ook niet heel veel duidelijker.

Nu heb ik effe gegoogled, maar ik heb geen duidelijke aanwijzingen kunnen vinden. Wel iets over een speciaal kabelboompje en een-of-andere "lamp control unit" die links onder de bodemplaat in de kofferbak zit... maar echt duidelijker is het daar ook niet van geworden.

Kan iemand me vertellen hoe ik dit het makkelijkste kan fixen?
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Benny850

Er is een kant en klare originele set van Volvo te koop. Inclusief trekhaak doos 7 of 13 polig. Kabel naar binnen voeren en je kunt dan alle stekkertjes plug en play aansluiten.

KIM

Ik heb deze uit een V70 gehaald:

Volgens mij plug je deze zo in de lampdetectiemodule.

-D©©©L-

volgens mij mis je 70% van de bekabeling.

1 van die brede stekkers zit in de lampmodule, de bestaande bekabeling gaat in de andere.

Barracuda_82

Ik kan me helaas niet meer herinneren hoe de bedrading was bij de V70 waar ik mijn trekhaak onderuit heb gehaald. Maar ik denk niet dat ik zo'n standaard systeem zomaar afgeknipt zou hebben. Dan had ik de stekker wel los gehaald en meegenomen. Wat ik heb is ook geen originele volvo trekhaak, maar eentje van Brinks.

Maar goed, er zijn dus idd kant-en-klare systemen, onderandere bij Skandix. Daar moet ik toch eea bestellen voor de 245, dus ik denk dat ik deze ook meteen mee bestel: http://www.skandix.de/en/spare-parts/accessories/car-accessories/load-carry/towbar-parts/electric-kit-towbar-7-terminal/1066241/
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

KIM

Citaat van: -D©©©L- op 09-10-2018 11:25:17
volgens mij mis je 70% van de bekabeling.

1 van die brede stekkers zit in de lampmodule, de bestaande bekabeling gaat in de andere.

Hmm, eens kijken of dat stukje nog te vinden is in de rest van de kabelboom...