APK met tijdelijke kat

Gestart door tijzio, 09-06-2005 11:14:31

Vorige topic - Volgende topic

tijzio

Gisteren mijn T5-Red uit '94 laten keuren. Op zich allemaal soepeltjes totdat de CO meting kwam. Die kwam veel te hoog uit. De keurmeester probeerde het nog te verlagen door de motor goed warm te laten worden, maar helaas. Kat zak wel stuk zijn zei hij. Maar niet gezegd dat er helemaal geen kat onder zat.  ;) Zit namelijk een downpipe onder van Simons. In hoeverre deze nou origineel is van Simons betwijfel ik. Jammergenoeg heb ik geen foto van dit ding genomen.  :-[
Thuisgekomen de auto even laten afkoelen en de kat gepakt die ik van Marc had gekocht (2e handsje). Merkte bij het verwijderen van de downpipe dat 1 van de moeren los zat. Schijnt wel vaker te gebeuren las ik op het forum. Sowieso daar maar even nieuwe moertjes voor bestellen. Verder kwam alles goed los al zat de lambdasensor redelijk vast. Steeksleutel 22 erop en voorzichtig losgetikt. Gelukkig niks aan de hand.
Kat zat er zo onder. Direct weer naar het APK station gegaan (kwam nog andere 850 rijder tegen; een witte estate 20V als ik me niet vergis en kreeg een duimpje van hem  :)) en de waardes waren voortreffelijk. Dus alleen ff afmelden. En daar ging het nog even goed mis. De internetverbinding was uitgevallen daar. ADSL kwam niet meer op. Via de telefoon lukte het internetten ook al niet. Uiteindelijk waren ze zo vriendelijk om de auto af te melden bij de concurrent aan de overkant. Ik blij want ik reed al een maand zonder geldige APK. Thuis de kat er weer af gehaald en de downpipe er weer op. Echter deze maakt toch best wel wat herrie. Na inspectie blijkt hij ook wat lucht te blazen bij de koppeling naar de achterste demper. En of deze demper nog goed is weet ik ook niet 100% zeker.
Dit vergt nog wat uitzoekwerk. Ik moet eerlijk zeggen dat de kat de auto niet veel langzamer maakte. De turbodruk ging evengoed naar 0,8 bar en er was meer dan genoeg power aanwezig.  :D
Misschien toch eens sparen voor een 3 inch downpipe van Feritta. Ik hoop alleen dat ik dan geen problemen krijg met de rest van de aansluitingen.

elianmars

3 inch dp van Ferrita is  8) 8) 8)  ;)

Als onze wagen gekeurd moet worden (in februari pas), dan moet ik ook "even" de originele dp met kat er weer onder schroeven. Geloof niet dat-ie anders door de keuring komt  ;D ;D

Frans Harkema

Vanwege de APK keuring die er volgende week aan staat te komen, deze week even de 3" Ferrita downpipe er onder vandaan laten halen en een standaard 2,5" met cat. weer terug gemonteerd.

JASSES! 

Dan merk je pas hoezeer je verwend bent door en gewend bent geraakt aan de andere set-up. Weliswaar trekt de auto nog best wel goed, maar de "bite" is volledig weg. Hij is nu wel erg braaf, althans, zo lijkt het.
Straks toch maar even kijken of er nog wat meer aan gedaan kan worden....... ;D

elianmars

Je gaat toch niet een week van te voren de dp er al afhalen?

Ik deed 't een uurtje voordat de wagen gekeurd moest worden.......

Ik had er helemaal niet meer bij stilgestaan dat die dp nog "even" moest worden verwisseld. Kwam er pas achter toen ik de wagen weg wilde brengen....  ;D ;D ;D

Frans Harkema

Ik kruip never nooit niet onder een auto. Of hij staat op een brug of boven een kuil, maar aangezien ik geen van beide heb, moet ik het laten doen.

Daarbij moet Tom uren maken om Jerommeke op de straat te krijgen, dus eigenlijk doe ik het nog voor een goed doel ook!         ;D

YellowBanana

Thanks Frans.  ;D Moet al overuren draaien...... al die klanten ook.  ;)

elianmars

Ik ga morgenavond maar weer ff onder de wagen liggen. Woensdag moet de wagen voor de APK, dus orginele downpipe moet er maar weer voor een dagje onder   :eusa_shifty:

Frans Harkema

Citaat van: elianmars op 15-01-2007 21:40:33
Ik ga morgenavond maar weer ff onder de wagen liggen.

Oh? Mag je niet binnen slapen?    :eusa_whistle:

elianmars

Citaat van: Frans Harkema op 15-01-2007 23:02:04

Af en toe bijna niet meer, nee. M'n vrouw wordt bijkans gek van mijn geleuter over de 850......  :eusa_shifty:

elianmars

Dat was een makkie!!

Alles was goed los te krijgen, gelukkig.

Wat een verschil trouwens, een standaard dp met kat, of een 3 inch zonder kat!  :o
Ten eerste is het geluid helemaal niet mooi meer nu en ook qua power scheelt het behoorlijk. Waar met de 3 inch de turbometer ruim voorbij het witte vlak gaat, blijft de naald nu hangen nét voor het eind van het witte vlak.

Vrijdag maar snel weer de Ferrita er onder!  8)

850Tim

Citaat van: elianmars op 15-01-2007 23:49:44
Citaat van: Frans Harkema op 15-01-2007 23:02:04

Af en toe bijna niet meer, nee. M'n vrouw wordt bijkans gek van mijn geleuter over de 850......  :eusa_shifty:

Echt waar joh..................

;D
Simply the best.......

elianmars

De T-5 is, uiteraard, goedgekeurd. Ik kon 't niet laten en heb vanavond gelijk de Ferrita weer onder de wagen gelegd. Heerlijk!  8)

tackle

effe...voor de apk mag een uitlaat net zoveel herrie maken als jij leuk vindt, zolang de uitlaat over de gehele lengte maar gasdicht is. Dus demping hoeft niet. Uiteraard moet je wel voldoen aan de CO meting.

M a r c

Waarom denk je dat men de originele dp mét kat.  terugzet voor de APK...?  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

HaRdCoRe-WeZ