Wervelingen creëren in het inlaattraject voor betere menging brandstof/lucht?

Gestart door peteRRR, 02-11-2018 12:53:24

Vorige topic - Volgende topic

jellejas

Citaat van: peteRRR op 04-11-2018 12:51:37
Als je er echt op staat bel Limpexautosport op en ga daar het bewijs vandaan halen dan,ik kan je hier niet mee helpen.
Graag.
BRAAAAAAAP STUTUTU

-D©©©L-

Citaat van: peteRRR op 04-11-2018 13:23:10
Doen dan!

Groet

Edit: Tis eigenlijk dit principe,...https://m.youtube.com/watch?v=mUIfbbSEpyI

Misschien is het wat voor de brandstof leidingen.

Misschien werkt het ook wel om de bedrading van de Xenonlampen. Die worden met een hoogspanningspuls gestart, denk dat het starten en branden een stuk effectiever wordt.
En zo zijn er nog veel meer toepassingen te bedenken, bijvoorbeeld in de aanzuigbuis van de werkplaatscompressor, de "gecycloniseerde" lucht zal in de banden het voordeel opleveren van een permanente werveling. Daardoor is minder aandrijving nodig en het helpt ook bij het remmen, want er is meer negatieve zuigkracht.

Nu eerst een bakje thee met linksgecycloniseerde rooibosblaadjes, en een heerlijcke verkade biscuit, gebakken in een vortexverwarmde-venturigestuurde hetelucht oven. Je proeft 't écht !

jellejas

Doen dan!

Groet

Ik wacht je post af met alle bewijzen.

Voor de brandstof leidingen? Haha wat, leg nader uit.
BRAAAAAAAP STUTUTU

classicT5

@mr cain, bedankt voor de link duidelijk verhaal.

Mbt werveling staat er nog iets interessants in dat artikel, wat mij ook zo bijstaat. Bij lagere toerentallen wil je werveling, maar bij hoge juist niet. Voor circuitgebruik zou je dus wel nut hebben van zo glad mogelijke inlaatkanalen. Kan me herinneren dat bij f1 motor die ik gezien heb (nog uit v10 tijdperk), inlaatkanalen ook zo glad mogelijk moest zijn en zo kort mogelijk.

jellejas

Citaat van: peteRRR op 04-11-2018 14:14:15
Wat denk je,.....Doe dat lekker zelf effe :eusa_whistle:

Groet
Ik gok dat je op mij reageerd maar ja, je gebruikt geen citaat dus ik kan alleen afgaan op mijn baarmoeder gevoel.

Ik denk dat ik je post verkeerd heb gelezen. Ik was in de veronderstelling dat jij zou bellen. Wat mij ook logisch lijkt omdat jij hier probeert te "bewijzen" dat je met een cycloon dinges de wereld kan redden.

BRAAAAAAAP STUTUTU

-D©©©L-

Citaat van: classicT5 op 04-11-2018 14:20:51
@mr cain, bedankt voor de link duidelijk verhaal.

Mbt werveling staat er nog iets interessants in dat artikel, wat mij ook zo bijstaat. Bij lagere toerentallen wil je werveling, maar bij hoge juist niet. Voor circuitgebruik zou je dus wel nut hebben van zo glad mogelijke inlaatkanalen. Kan me herinneren dat bij f1 motor die ik gezien heb (nog uit v10 tijdperk), inlaatkanalen ook zo glad mogelijk moest zijn en zo kort mogelijk.

Diverse fabrikanten gebruiken daarom zogenaamde "Swirl Flaps" vrij kort voor de inlaatklep die openen zodra er een laminaire stroming nodig is. Nadeel is dat deze dingen ook na openen een vrij vervelende restrictie vormen en wervelingen blijven geven. Ook sneuvelen nogal eens. De rondvliegende delen worden weggekauwd door de motor, niet zelden met fatale schade tot gevolg.

freefall

Na alle beredeneringen en "bewijzen" aanschouwd te hebben, be. Ik nog immer de mening toebedaan: good riddance, enkeltje kliko is de beste oplossing. Als het echt zo zou helpen tegen een hoog brandstof verbuik, dan zouden imo de fabrikanten er al veel langer op veel grotere schaal gebruik van maken.
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

freefall

Die vlag kan terug op zolder...no worries, die bewijzen komen 3x niet

Toen niet, nu en de derde is makkelijk te raden
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

Peultje

Doen dan!

Groet

Met alle respect heer Peter maar je jijbuis filmpje betreft een ander probleem. Bij het op de kop leeg laten lopen van een fles met vloeistof is de toevoer van lucht naar boven het vloeistofniveau bepalend en belangrijk. De uitgestroomde hoeveelheid vloeistof moet immers door lucht vervangen worden. Door nu een nette draaikolk te maken met een slinger aan de fles ontstaat er in het midden een kanaal waardoor de lucht naar binnen kan.
In onze auto's speelt dit niet
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

Peultje

Wat je zegt over cyclonen en draaikolken is gedeeltelijk waar.

In een draaikolk wordt vloeistof naar buiten geslingerd door de centrifugaalversnelling. Dit moet natuurlijk aangevuld worden. Dit gebeurt door een vloeistofstroom vanaf de buitenkant van de draaikolk over de bodem naar het midden van de bodem. Net voor het midden stijgt deze vloeistofstroom op om weer naar buiten geslingerd te gaan worden.

Dat kam je ook zien in een kopje thee van voor de theezakjes dus met wat blaadjes erin. Als je in het kopje een kolk maakt verzamelen de blaadjes zich op de bodem in het midden. Ook bij een tropische cycloon is het in het oog redelijk windstil. Dit oog is de plek op de grond in het midden van de cycloon.

Van dit principe wordt geloof ik ook in de bierfabricage gebruik gemaakt om de laatste gistcellen te verwijderen.

Even daarboven kolkt het natuurlijk weer lekker. Er is daar immers geen wrijving die de kolking kan beperken.

Dus ja, in een kolk is het op de bodem in het midden rustig maar elders niet.
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

arjenT5R

Als je zo krampachtig blijft beweren (als enige) dat iets werkt.
Maar het niet onderbouwt met bewijzen...(wat ook niet zal lukken) Wat probeer je dan te bereiken?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

Citaat van: peteRRR op 04-11-2018 18:18:53
Dank je.

Ik had/heb zelf het idee dat als je 5 van die dingen in de buizen ergens in de buurt van die
blauwe lijn gaat plaatsen dat het effect gaat hebben.

Groet

Nou fix dat maar eens ff dan! ;D

Groet

jellejas

Citaat van: peteRRR op 04-11-2018 18:18:53
Dank je.

Ik had/heb zelf het idee dat als je 5 van die dingen in de buizen ergens in de buurt van die
blauwe lijn gaat plaatsen dat het effect gaat hebben.

Groet
Mijn baarmoeder zegt van niet. Kan je mijn baarmoeder ongelijk bewijzen?
BRAAAAAAAP STUTUTU

arjenT5R

peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla