Licht defect lampje brand kort bij intrappen rem

Gestart door delta, 02-12-2018 10:10:08

Vorige topic - Volgende topic

delta

Hallo allemaal,
Sinds kort heb ik als ik rem, dat heel kort even in het dashboard licht defect lampje brand. Ik heb de remlichten bekeken en de lampjes zien er goed uit.
Wat kan dit zijn? Zit er bj de rempendaal ook nog iets waar ik naar kan kijken of iemand bekend met dit probleem?
MY97 V70 2.5 20v *426-46*handbak*prefo*

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

delta

Ja er zit een derde remlicht in en ook een trekhaak 13polig

volvobug

Doet het 3de remlicht het ook? Indien wel, zou ik toch eens de lampjes van de remlichten één voor één vervangen, misschie zit er een op het randje van defect gaan?

Dat van die trekhaak vroeg ik alleen om daarmee wellicht anderen op een idee te brengen over een  mogelijke oorzaak. Zou kunnen dat brakke of geoxideerde contacten die de verlichting aftappen zorgen voor "licht defect" signaal, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

delta

Vandaag de vrouw bij het weggaan in de straat even paar keer laten remmen. Alle remlampen werken. Ga maar inderdaad preventief de lampjes vervangen

delta

De lampjes vervangen. In de eerste instantie nog steeds geen oplossing. Na een paar dagen is het plotseling opgehouden. Geen idee hoe of wat, maar het is opgelost ;D

arjenT5R

Ja zal wel beetje slechte massa zijn ofzo... auto van m'n vriendin heeft er ook last van... is een soort rem-disco is wel extra zichtbaar :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx

Onze 10V had dit ook. De oorzaak zat in de contacten van de lampfitting. Schoonmaken hielp.