Ventilatie

Gestart door iMV, 02-12-2018 12:08:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

iMV

Hoi, Twee vragen over mijn ventilatie in 850 estate 1996
1- De kachelmotor maakt een enorme herrie (piepen en ratelen). Is die aan vervanging toe of een beetje smeren? Namelijk best lastig je moet ook alle electronica ontkoppelen als je de motor er helemaal moet uithalen (ms kan die stoel rechtsvoor er makkelijk uit?)

2- De ventilatie klep naar de voeten aan beide zijden is gesloten. Is dit een relais die vervangen moet worden en zo ja welke?

Alvast bedankt voor de tips

Marc

de Boeing

Kachelventilator is te smeren ja, wel beetje creatief zijn met ijzerdraadje of iets dergelijk om bij het lager achter het ventilatierad te komen met dunne olie (je kan er niet bij, wd40 spuiten helpt tijdelijk maar voorziet niet in een langdurige smering). Echter als je ventilator nu al ratelt is het maar de vraag of deze nog te redden is.

Koude voeten komt wellicht doordat het busje waarin de ECC servomotor zit (van de voetverstelling) open barst, deze zal je moeten lijmen. Maar hier kan je gelukkig ook bij via het handschoenkastje (ja het is even flink prielen...)

iMV

Citaat van: de Boeing op 02-12-2018 12:24:25
Kachelventilator is te smeren ja, wel beetje creatief zijn met ijzerdraadje of iets dergelijk om bij het lager achter het ventilatierad te komen met dunne olie (je kan er niet bij, wd40 spuiten helpt tijdelijk maar voorziet niet in een langdurige smering). Echter als je ventilator nu al ratelt is het maar de vraag of deze nog te redden is.

ok misschien dan op zoek naar een nieuwe


Koude voeten komt wellicht doordat het busje waarin de ECC servomotor zit (van de voetverstelling) open barst, deze zal je moeten lijmen. Maar hier kan je gelukkig ook bij via het handschoenkastje (ja het is even flink prielen...)

Noch koude noch warme voeten de ventialtie klep zit dicht

de Boeing

Door gebroken busje blijft hij dan idd in de dicht positie staan...

iMV

heb je een foto welk onderdeel dit is..?

Citaat van: de Boeing op 02-12-2018 12:41:02
Door gebroken busje blijft hij dan idd in de dicht positie staan...

de Boeing

Hier zie je het busje wat ik bedoel, ik heb hem destijds (subtiel) gerepareerd met een tyrep eromheen schuiven en lijmen (gaat nu toch alweer 9j goed  ;D )


Voor de goeie orde, hier is de stel servo al verwijderd (op achtergrond zie je er nog 1 zitten)

en hier zie je het binnenwerk van de kachelventilator, deze kan dus uit zijn houder schuiven zodat je er (enigszins) bij kan om hem te smeren

iMV

dank ! ga ik proberen