Band lek of velgschade?

Gestart door Tijssen, 04-12-2018 10:47:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tijssen

De linkervoorband van de Volvo 850 verliest 1 bar in zeg maar 1 week. Nu wil ik de band wel vervangen, maar een ANWB monteur zei dat het waarschijnlijk roestvorming op de binnenkant van de velg zou kunnen zijn. Opschuren van de velg aan de binnen zou de oplossing kunnen zijn. Het zijn lichtmetalen velgen. De band is verder goed qua profiel. Hij is al een keer naar de garage geweest (algemene garage, geen Volvogarage), ik weet niet precies wat zij hebben gedaan, maar heeft niet veel geholpen. Wat is het beste om te doen? Ik wil wel een nieuwe band erop leggen, maar ik ben er niet zeker van dat dit het probleem oplost.

arjenT5R

Wiel er af en ff mee in bad nemen om te zien waar ie lekt... net zoals bij je fiets :P

Als je band langs de velg rand lekt kun je dat heel duidelijk zien dat komen de belletjes daar vandaan.

Ventiel lek = belletjes bij ventiel en band zelf ergens een lekje dan vind je dat ook terug op deze manier.

Ff metselkuip vullen met water oid... of mee in de tobbe ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

rjverbrugh

Beetje bandenboer heft zo'n badkuip staan met Dreft erin, zie je inderdaad de belletjes goed, dus zou daar even langs rijden. Heb het gehad met een 3-delige BBS-velg, bleek op meerdere plekken de afdichtingskit tussen de kern en de velgrand niet goed af te dichten...heb toen geprobeerd met zo'n fles het lek te dichten, maar dat ging niet goed en er zat uiteindelijk allemaal prut in de band en in de velg, was de banden boer niet blij mee toen uiteindelijk de band eraf ging....

arjenT5R

Hahah ja die prut is drama.

Best is band er af laten draaien en velg op (laten) schuren op het afdichtingsvlak.
Corrosie is een mogelijkheid maar lichte schade of oud rubber wat er aan is blijven plakken kan ook.

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Tijssen

Dank jullie voor jullie reacties tot zover, ik overweeg nog even de mogelijkheden. 

Tijssen

Citaat van: arjenT5R op 04-12-2018 12:12:20
Hahah ja die prut is drama.

Best is band er af laten draaien en velg op (laten) schuren op het afdichtingsvlak.
Corrosie is een mogelijkheid maar lichte schade of oud rubber wat er aan is blijven plakken kan ook.



Lichte schade kan dat ook een klein deukje in de velg zijn bv?

arjenT5R

Deukje in de velg kan ook ja maar ik doelde meer op schade van onzorgvuldig opleggen en afdraaien van banden, lekker wrikken met de lepel of de machine laten happen.

Bij een deuk of platte kant kan je soms nog weg komen door de boel vol te blazen met vloeibare pakking ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Tijssen

Dank jullie allemaal, ik ga er verder mee aan de slag.