Klappend schakelen ME7 4 traps AT

Gestart door emiljan, 08-12-2018 11:39:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

emiljan

Goedemorgen allen,

Wij hebben een C70 uit 1999, al met ME7, maar nog wel een 4 traps AT. Ik heb zelf de bakolie vervangen door middel van de bovenste koelerleiding los te halen, 2 liter eruit te pompen door de motor te starten en door vervolgens via de peilstokbuis 2 liter verse JWS3309 bij te vullen. Dit proces herhaald tot dat er schone olie uit de koelerleiding kwam. Het schakelgedrag verbeterde toen iets, maar nog steeds klapte de bak wat, vooral van 2 naar 3 en van 3 naar 4. Vervolgens de bovenste motorsteun, baksteun en motorsteun distributiezijde vervangen. Dit verbeterde weer iets maar de bak klapt nog steeds. Wat ik niet heb gedaan is de adaptatie waarden van de bak resetten omdat ik daar de apparatuur niet voor heb.

Wat zou er nu nog voor het klappen kunnen zorgen? Zouden de twee bolvormige motorsteunen het klappen kunnen veroorzaken of is de bak echt verrot? Zou spoelen met een machine kunnen helpen, of moet het kleppenhuis van de automaat worden vervangen?

Auto heeft 360.000 gelopen en ik heb geen idee of de bakolie al eens eerder vervangen is.

Mijn gevoel zegt dat een ruilbak de beste optie is, maar een adaptieve 4 bak voor een MY99 is best lastig te vinden.

Wat zouden jullie zeggen? Ben benieuwd naar de adviezen.

Alvast bedankt

Groet Emil
Volvo C70 2.3 T5 1999 Coral red 400.000 km LPG

arjenT5R

#1
Dat klappen kan wel degelijk komen door verkeerde adaptie waarden ik zou dat zeker meenemen.
Een vida dice ding op ali express kost tegenwoordig nog 50 euro dat is vele malen goedkoper dan een nieuwe bak.
Ook een setje motorsteunen voor en achter is altijd goedkoper en makkelijker dan een bak wissel.

Ik zou eerst de makkelijke haalbare dingen uitsluiten voordat je een bak gaat wisselen...

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

KIM

Ik ben bijzonder slecht te spreken over de software van de AT op ME7.
In mijn XC zit een bak die verleden jaar is gereviseerd en met name het schakelen van 1 naar 2 is gewoon waardeloos. Ik heb de adaptiewaarden al meermaals gereset maar dat haalt niets uit. Ik heb ook met Taranis zijn C70 met ME7 en adaptieve AT gereden en die vertoont hetzelfde gedrag. Ik denk dat het dus helaas een product eigenschap is.
De AT van de R die inmiddels 560.000 km heeft gelopen schakelt boterzacht. Die ververs ik alleen maar elke 45000 km.

Ander kom je een keer langs om de bak van mijn XC te ervaren.

arjenT5R

Zal vast niet maar kun je niet de computer van M4.X automaat er in steken?

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

KIM

Voet is volgens mij wel hetzelfde.
Misschien eens proberen, maar ik denk dat het het nodige aan CAN-bus storingen gaat opleveren

arjenT5R

Wellicht valt het mee... ;D we horen het wel zeker? ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

emiljan

Citaat van: KIM op 08-12-2018 15:17:00
Ik ben bijzonder slecht te spreken over de software van de AT op ME7.
In mijn XC zit een bak die verleden jaar is gereviseerd en met name het schakelen van 1 naar 2 is gewoon waardeloos. Ik heb de adaptiewaarden al meermaals gereset maar dat haalt niets uit. Ik heb ook met Taranis zijn C70 met ME7 en adaptieve AT gereden en die vertoont hetzelfde gedrag. Ik denk dat het dus helaas een product eigenschap is.
De AT van de R die inmiddels 560.000 km heeft gelopen schakelt boterzacht. Die ververs ik alleen maar elke 45000 km.

Ander kom je een keer langs om de bak van mijn XC te ervaren.


Ik kan me enigszins vinden in wat je zegt. Nou vind ik onze oude C70 uit 1998 met M4.4 over het algemeen beter schakelen dan onze ME7 C70, maar juist het schakelen van 1 naar 2 vind ik beter van de adaptieve 4 traps. Ik laat de bak resetten en dan ga ik kijken of dat gaat helpen. Of kan de software van deze transmissies geupdate worden? Door de dealer ofzo?
Volvo C70 2.3 T5 1999 Coral red 400.000 km LPG

emiljan

En ik zou ook graag een keer met je XC willen rijden :), als ik in de buurt ben
Volvo C70 2.3 T5 1999 Coral red 400.000 km LPG

emiljan

Citaat van: arjenT5R op 08-12-2018 11:51:24
Dat klappen kan wel degelijk komen door verkeerde adaptie waarden ik zou dat zeker meenemen.
Een vida dice ding op ali express kost tegenwoordig nog 50 euro dat is vele malen goedkoper dan een nieuwe bak.
Ook een setje motorsteunen voor en achter is altijd goedkoper en makkelijker dan een bak wissel.

Ik zou eerst de makkelijke haalbare dingen uitsluiten voordat je een bak gaat wisselen...


Citaat van: arjenT5R op 08-12-2018 11:51:24
Dat klappen kan wel degelijk komen door verkeerde adaptie waarden ik zou dat zeker meenemen.
Een vida dice ding op ali express kost tegenwoordig nog 50 euro dat is vele malen goedkoper dan een nieuwe bak.
Ook een setje motorsteunen voor en achter is altijd goedkoper en makkelijker dan een bak wissel.

Ik zou eerst de makkelijke haalbare dingen uitsluiten voordat je een bak gaat wisselen...



Nog bedankt voor je reactie! Zo'n vida dice ding komt er zeker een keer. Wel heb je dan een laptop nodig met Windows XP Pro of Windows 7 Pro dacht ik, zal ik even op de kop moeten tikken.
Volvo C70 2.3 T5 1999 Coral red 400.000 km LPG