Stuurbekrachtigingsolie C70 1999

Gestart door emiljan, 29-12-2018 17:33:12

Vorige topic - Volgende topic

V70R^2

CHF is groen van kleur ja, maar ook die is na een paar tijdje gewoon bruin/zwart.

Er is ook een gele vloeistof welke erin kan, die is wel te mengen met CHF, die krijg je volgens mij bij de Brezan e.d mee als.je voor Volvo stuurbekrachtigingsolie komt (daar waar CHF staat voorgeschreven).

rjverbrugh

Citaat van: V70R^2 op 01-01-2019 13:57:08
CHF is groen van kleur ja, maar ook die is na een paar tijdje gewoon bruin/zwart.

Er is ook een gele vloeistof welke erin kan, die is wel te mengen met CHF, die krijg je volgens mij bij de Brezan e.d mee als.je voor Volvo stuurbekrachtigingsolie komt (daar waar CHF staat voorgeschreven).

Okay, thanks , helder.

Minder helder is de vraag of CHF altijd in dat tankje apart naast de kvs zit, maw, is de wisseling tussen ATF en CHF gebonden aan het type tankje?

emiljan

Inmiddels na een aantal kilometers rijden is bij mij het zware sturen compleet verdwenen, was wel na minstens 200 kilometer rijden, maar goed, lekker doorrijden zo. Wel vreemd dat je een dop met groene ring hebt, terwijl je wel het "oude" type reservoir hebt, bij onze oude C70 die ook het oude type reservoir had, had de dop een rode ring.
Volvo C70 2.3 T5 1999 Coral red 400.000 km LPG

rjverbrugh

Citaat van: emiljan op 03-01-2019 17:56:35Wel vreemd dat je een dop met groene ring hebt, terwijl je wel het "oude" type reservoir hebt, bij onze oude C70 die ook het oude type reservoir had, had de dop een rode ring.

Dat vind ik dus ook vreemd, daarom vroeg ik me af of er bij de wissel van het oude vaatje dat boven op de pomp zit naar naast het KVS reservoir ook een wissel is geweest van ATF naar CHF. En de dop die ik had leek me allerminst origineel, omdat er geen witte of rode tekst op stond. Wil a.s. vrijdag de stuurbekrachtigingsolie gaan verversen, maar weet nu eigenlijk nog steeds niet wat er nu in hoort. Vanwege het oude type tankje zegt mijn gevoel dat er ATF in zou moeten, maar weet dit dus niet zeker.

Maar mooi dat die van jouw weer normaal stuurt.

id20driver

ATF G dexron II D/E   of Volvo  p/n:  1161317
C70 - T5. Convertible Prestige. Turquise Blue Pearl. Black softtop. Beige softleather. Claret woodinlay. Dynaudio Dolby Surround Prologic. Parkingheater

RoelNL

originele ATF olie van de 4traps(rode olie) automaat of de ME7 type motor stuurolie (groen), beide kunnen erin alleen niet tegelijk. De rode olie is net iets dikker als de groene, lekt dus iets inder snel.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

rjverbrugh

Citaat van: RoelNL op 18-01-2019 18:27:44
originele ATF olie van de 4traps(rode olie) automaat of de ME7 type motor stuurolie (groen), beide kunnen erin alleen niet tegelijk. De rode olie is net iets dikker als de groene, lekt dus iets inder snel.

Dat die beide er in kunnen had ik al begrepen, maar waar ik alleen niet achter kom is wanneer dit verander is en of dat gekoppeld is aan het plaatsen van het tankje naast de KVS reservoir.
Daar het gedonder met de oliekoeler o-ringen ben ik er vandaag ook niet toe gekomen.....

V70R^2

Ik heb diverse volvo's gehad met het losse stuurbekrachtigingsoliereservoir (aan KVS tankje) waar rood in moest, en diverse waar weer groen in moest.

De V70N van 2000+ allemaal CHF en enkele classics van 1999/2000 waar gewoon ATF af fabriek in zat, maar toch een tankje aan KVS reservoir.