gasklep zit weer vast

Gestart door volvo jan, 12-01-2019 12:00:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvo jan

Op 18 12 2018 bericht geplaatst. klep leek toen gekleefd. Nu 4 weken later zit de klep weer vast en goed vast,moest flink drukken om het te lossen. Gasklephuis is 30k oud, oem Volvo en brandschoon. Wie heeft dit eerder meegemaakt? Wat is de oplossing.? V70 RAWD 2.4 265pk






















Jeroentjuh

Maar zit die vast door aangekoekte olie of door een soort corrosie (vocht)?

volvo jan


classicT5

Ik zou dan toch eens langs de leverende dealer gaan. 30K oud is geen normale stand om (alweer) kapot te gaan, m.i. kun je dan gerust aanspraak maken op garantie.

Heb er nog niet eerder van gehoord, lijkt mij daarom een productieafwijking -> typisch garantiegeval.

volvo jan

Ik heb met de leverende dealer kontakt gehad maar geen garantie!! heb maar weer een nieuwe gemonteerd en nu lijkt het ok maar ik heb niet veel vertrouwen in dit Volvo onderdeel.
beste medeforummers: ben ik nu de enige met dit probleem of is dit gewoon pure pech?

KIM

Mijn nieuwe gasklep zit er inmiddels alweer een jaar of 3 in maar ik herken me niet in jouw probleem.

Piet

Nooit eerder van gehoord.
Zat hij klem in de behuizing dan?
Wellicht gasklepbehuizing van binnen ter plaatse polijsten?

freefall

Waarom geen garantie eigenlijk? Lijkt mij toch wel een zaak van produktfout als er geen factoren van buitenaf meespelen.
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

Jeroentjuh

Honderden van die dingen vervangen maar dit nog nooit voorbij zien komen