Start problemen na koprevisie.

Gestart door volvo 850 20v, 14-01-2019 21:35:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvo 850 20v

Goedenavond medeforummers.

Mijn Volvo 850 2.0 t5r wil niet starten na volledige koprevisie.
Ik kom er op dit moment niet uit. Wellicht kunnen jullie mij helpen.

Bij het starten gaat de motor rond. De brandstof pomp hoor ik even tot dat deze op druk is.

Ik heb gecontroleerd. Nokken as sensor, branstofrelais verwisseld voor een ander exemplaar. Timing van de distributie nogmaals gecheckt..  massaklem los gehaald. Alle deuren en ramen gesloten inclusief motorkap en toen op slot gedaan en heropent maar nog niet willen starten. Alles stekkers zijn aangesloten. 3 x gecheckt. Wat kan dit zijn???

Mvg Hidde Jan

KIM

Ik zou eens gaan zoeken welk component onvoldoende aanwezig is: Benzine of vonkjes.
Je zegt dat de benzinepomp draait, maar spuiten de injectoren ook in?

volvo 850 20v

Ik vermoed van niet na een tijd doorstarten ruik ik geen benzine. De brandstof pomp hoor ik alleen als ik hem op contact zet heel even.maar tijdens het starten bouwt die geen druk meer op. Zou dit wat met de beveiliging van de auto temaken kunnen hebben ?

KIM

Meestal betekent dit een gevalletje dode brandstofpomp (of een wel heel erg verstopt filter).

volvo 850 20v

#4
Op de branstofrails zit een drukmeetventiel. Als ik deze indruk als ik de auto 1x op contact zet spuit de brandstof er uit. Dit is maar 1 malig.het blijft niet doorstromen. Zet ik deze van contact af en weer op contact zelfde verhaal.  De auto is rijden binnen gezet in de garage.

KIM

Dan zou ik de pomp vooralsnog niet verdenken.
Check of de injectoren aangestuurd worden en of je vonkjes krijgt.

volvobug

Schoteltjes voor de rotor en de nokkenassensor op de uiteinde nokkenassen op de juiste positie teruggezet? Volgorde bougiekabels juist?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

volvo 850 20v

Ik vermoed dus zelf dat dat niet gebeurt maar waarom niet?
Zal morgen de injectoren controleren maar Ik ruik geen benzine.
Hoe kan het dat deze niet aangestuurd worden ?

volvo 850 20v

Citaat van: volvobug op 14-01-2019 22:26:07
Schoteltjes voor de rotor en de nokkenassensor op de uiteinde nokkenassen op de juiste positie teruggezet? Volgorde bougiekabels juist?

Ja. Althans daar heb ik goed op gelet. Die van de rotor heeft ook een inkeping dacht ik

konniekip

benzine zou moeten blijven spuiten op contact.
idd checken of je vonkjes krijgt.. anders zit het in de benzine zou ik denken.

spijky

Heb je de gevlochten massakabeltjes op de kop ook vast zitten?

Ik had een keer kleprubbers vervangen en toen de massakabeltjes vergeten te monteren. Auto sloeg toen ook niet aan.
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

volvo 850 20v

#11
Ja ook de massa kabeltjes op kleppendeksel zijn gemonteerd.
Kan het niet liggen aan een start onderbreek systeem dat van de regel is ?

--------------
Het is nu zeker dat de ontsteking niet vonkt en dat de brandstof injectoren niet worden aan gestuurd.

volvo 850 20v

Het probleem is gevonden! Er was een kabelbreuk bij het grijze relais boven de radiateur. Met het de/monteren er op geleunt waarschijnlijk en toen is er wat beschadigd.

Allemaal bedankt voor het meedenken!.
Gr